Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo en IP-TV


Max Power

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Codx zei:

Als Delta/Caiway ook net als KPN werkt met multicast streams en een eigen VLAN zou je is kijken proberen of je deze streams op de computer kunt bekijken, open VLC en kijk of je het juiste multicast IP adres kunt vinden.  Bij KPN zijn de  NPO zenders ook ongecodeerd dus die kun je zo openen op elk apparaat als je weet wat je doet.

Ziggo zakelijk codeerde ook niets destijds, geen idee of ze inmiddels dat veranderd hebben. Maar ik vermoed en hoop idd dat het zo werkt met een eigen Multicast stream Vlan. Da's snel genoeg uitgevonden.

 

Ik vermoed overigens dat Ziggo ook naar iets soortgelijks zal gaan, Hun nieuwe "ontvangers" hebben ook geen dvb-c ingang meer.

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden, Max Power zei:

Ik vermoed overigens dat Ziggo ook naar iets soortgelijks zal gaan, Hun nieuwe "ontvangers" hebben ook geen dvb-c ingang meer.

 

Volgens mij zijn er geen multicast streams bij Ziggo.  Alleen in de vorm van DVB-C... dus ik denk dat alles op aanvraag (unicast) is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Max Power zei:

De nieuwe TV signalen van de provider zullen via IP-TV binnen komen. De easy-way-out zou zijn hun kastje gebruiken uiteraard, maar dat willen we niet.

Als er geen coax meer ligt met aanvoer van die Provider voor DVB-C zit er niks anders op dat nieuwe kastje achter de router toe te passen. Of je gaat FTA met de Ultimo voor DVB-S en neemt daarnaast NLziet voor de NL zenders.

(mits je TV dergelijke streaming APP's kan verwerken anders moet je de NLziet gaan casten naar TV)

 

Ik hoorde ook dat ons gebouw medio komend jaar overgaat op glasvezel en dan stopt de Ziggo aanvoer via coax, dus is mijn ULTIMO4K enkel nog voor FTA satelliet. En kijk ik NPO NL op NPOstart via de pC.

Niet voor niets is de ULTIMO4K met een HDMI-ingang en kan zelfs opnemen in 720p. Al zal ik niet veel opnemen van Nederlandse TV.

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als er geen coax meer ligt met aanvoer van die Provider voor DVB-C zit er niks anders op dat nieuwe kastje achter de router toe te passen. Of je gaat FTA met de Ultimo voor DVB-S en neemt daarnaast NLziet voor de NL zenders.

(mits je TV dergelijke streaming APP's kan verwerken anders moet je de NLziet gaan casten naar TV)

 

Ik hoorde ook dat ons gebouw medio komend jaar overgaat op glasvezel en dan stopt de Ziggo aanvoer via coax, dus is mijn ULTIMO4K enkel nog voor FTA satelliet. En kijk ik NPO NL op NPOstart via de pC.

Niet voor niets is de ULTIMO4K met een HDMI-ingang en kan zelfs opnemen in 720p. Al zal ik niet veel opnemen van Nederlandse TV.

 

Met dat kastje Tonskidutch bedoelde ik uiteraard hun IP-TV kastje. Ik denk dat jij in een vergelijkbare situatie komt als wij.
Als je de vrijheid van een eigen (E2) ontvanger gewend bent is het hard zoeken naar een weg om die vrijheid om die vrijheid te houden.
Het zal hard zoeken worden naar een waardige eigentijdse opvolger voor de Ultimo. Gelukkig hebben we nog DVB-S.
De hollandse commerciele zenders worden zelden bekeken, maar er zijn voldoende mogelijkheden.

Maar het moet voor de huisgenoten wel Jip en Janneke blijven.
Zoals het nu dus ook is met de Ultimo. 4 tuners, 1 zenderlijst Alles met 1 AB

Opnemen bv doen/deden we niet vaak. Maar als je nodig was konden we dit tenminste ongecodeerd met de standaard kastjes is dit niet mogelijk.
Sterker nog met providerkastjes gaan je opname's tegenwoordig de wolken in en bepalen hun de bewaartijd. Ik bedoel maar.

aangepast door Max Power
Typo

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn buren heeft zo'n Next Mini van Ziggo en is uiteraard hartstikke tevreden.

Ik heb al veel van hun boxen gehad maar ze gaan met glasvezel voorbij aan de EU eis dat het op je eigen apparatuur moet kunnen worden weergegeven.

Dus ik heb nog een CI+ met kaart voor in de TV of ULTIMO4K😁 en DVB-C coax uit de meterkast.

Als dat coax signaal weg is gaat Ziggo gewoon op de schroothoop. Zal er geen traan om laten, ik ben 20 jaar satelliet kijker.

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
52 minuten geleden, Max Power zei:

Als je de vrijheid van een eigen (E2) ontvanger gewend bent is het hard zoeken naar een weg om die vrijheid om die vrijheid te houden.

Die vrijheid bij satelliet ontvangst wordt steeds meer aan banden gelegd.

 

Maar je hebt een satelliet ontvanger, niets let je om Ziggo op te zeggen en alleen nog lineaire tv programma's via satelliet te bekijken.

De keuze met de 3 Astra satellieten aan fta programma's is enorm.

Alternatief is een aantal Ziggo iptv ontvangers achter je tv of een Ziggo CI module in een daarvoor geschikte tv.

Ik begrijp je frustratie, maar een gecombineerde Satelliet / Ziggo geschikte iptv ontvanger is er niet, en gaat er ook niet komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ik begrijp je frustratie, maar een gecombineerde Satelliet / Ziggo geschikte iptv ontvanger is er niet, en gaat er ook niet komen.

Ziggo gaat hier zo-ie-zo pleitte. Veel te onstabiel de laatste jaren. Talloze modem swaps/metingen enz maar blijft onstabiel. ( maar da's off-topic) De reden dat ze nog niet weg waren waren het DVB-C signaal en de afwezigheid van een alternatief. Maar gelukkig word daar nu voor reeds de sleuven ge-graven. De DVB-C verdwijnt anders helaas toch ook, in welke tempo weet niemand. Feit is dat bij nieuwbouw al geen coax meer aangelegd word. Althans hier in de nieuwe wijk niet meer.

De overweging is alleen nog, gaan we de Ultimo nog upgrade'n voor een nieuwere DVB-S ontvanger of beter wachten.....

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wachten, want 4K receivers is mooi om te hebben alleen heb je maar weinig 4K programma's.

En tijden geleden schreef de CEO van Eutelsat nog dat men nog lang niet voorbereid is op de datastroom en bandbreedte voor 4K via satelliet.

 

p.s.

al dat streamen en die serverparken is niet DE oplossing

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op internet is genoeg moois in 4k, en in het recente verleden had RTL Duitsland de F1 in 4k op Astra 1.

Ik heb 2 4k satelliet ontvangers in gebruik, de Solo 4k en de duo 4k SE BT, ook bij HD uitzendingen geven die een mooier beeld.

 

Ik heb bij Netflix de eerste serie van de Crown in 4k DD 5.1 gekeken, een onovertroffen beeld- en geluidsbeleving.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik zou wachten, want 4K receivers is mooi om te hebben alleen heb je maar weinig 4K programma's.

En tijden geleden schreef de CEO van Eutelsat nog dat men nog lang niet voorbereid is op de datastroom en bandbreedte voor 4K via satelliet.

 

 

Klopt, maar ik verwacht wel dat de huidige ARM processor en overige HW al weer een verbetering zijn t.o.v. de Mips in de Ultimo (v1 nog). Maar gewoon TV kijken gaat prima. We gaan ons meer inlezen, hopelijk word het (kunstmatige?) chiptekort ook eens opgelost en komt er weer wat meer op de markt beschikbaar.
Als het glas hier ligt in de komende maand(en) zal ik wel iets moeten. 2 Kastjes voor mij prima, maar ik woon niet alleen.
En voor de zeer leuke besparing door de introductie aanbieding , daar kunnen we toch zeker wel een vervanger voor aanschaffen.

aangepast door Max Power

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Voor een ieder is het een overweging waard en als je met meer personen in het huishouden bent is het altijd een stuk lastiger.

Daar komt men ook wel uit.

 

Het heeft voor en nadelen idd met meerdere mensen in 1 huis.
En voor de overweging & besluitvorming. Toch fijn dat er o.a. dit forum is.

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-12-2022 om 10:16, Tonskidutch zei:

Ik hoorde ook dat ons gebouw medio komend jaar overgaat op glasvezel en dan stopt de Ziggo aanvoer via coax, dus is mijn ULTIMO4K enkel nog voor FTA satelliet. En kijk ik NPO NL op NPOstart via de pC.

Niet voor niets is de ULTIMO4K met een HDMI-ingang en kan zelfs opnemen in 720p. Al zal ik niet veel opnemen van Nederlandse TV.

 

 

Op 18-12-2022 om 11:19, ceesv zei:

 

Maar je hebt een satelliet ontvanger, niets let je om Ziggo op te zeggen en alleen nog lineaire tv programma's via satelliet te bekijken.

De keuze met de 3 Astra satellieten aan fta programma's is enorm.

 

 

@Tonskidutch

Kun je in jouw ontvanger geen DVB-T2-tuner kwijt op de plek van de DVB-C-tuner? 

Want dan kun je (net als ik) met één ontvanger kijken naar de NPO-zenders, regionale zenders, FTA-satellietzenders en streams.  

NPO via DVB-T2 is van een uitstekende beeldkwaliteit, en dan hoef je de NPO niet via de PC te bekijken.  

  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 22-12-2022 om 14:44, Noordzee zei:

 

 

@Tonskidutch

Kun je in jouw ontvanger geen DVB-T2-tuner kwijt op de plek van de DVB-C-tuner? 

Want dan kun je (net als ik) met één ontvanger kijken naar de NPO-zenders, regionale zenders, FTA-satellietzenders en streams.  

NPO via DVB-T2 is van een uitstekende beeldkwaliteit, en dan hoef je de NPO niet via de PC te bekijken.  

 

Wat ik begrepen heb kan een VU+ Ultimo geen streams aan, heb ik al eerder op dit forum gevraagd, maar als het wel kan, dan zou wel fijn zijn. Ik bedoel ook streams van de streaming aanbieders als HBO-max, Skyshowtime, videoband, Netflix en andere aanbieders die ik vergeten ben.

 

Als ik de vraag van dit topic lees, alle legale internet aanbieders hebben toch ook een TV app, maar willen hun kastjes als ik het goed begrepen heb graag vervangen door hun app aan te bieden, voor FULL-HDTV is wat ik begrepen heb bij diverse providers nog wat verbetering nodig, maar kan zo'n app dan niet op een VU+ Ultimo werken, want dan heb je een alles in één ontvanger?

 

Als ik het goed heb is dat de vraag van de topic starter, alles in één ontvanger met één afstandsbediening, of heb ik dat mis?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...