D.Quijote Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 Wie van hier heeft er eigenlijk vuurwerk gekocht ? Ik vind het zonde van het geld, kan je beter goed uit eten gaan. 1 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
minplus Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 Al meer dan 60 jaar niet. Domme geldverspilling. Honderd maal betere bestemmingen. Ik deed het goedkoop met carbid toen voor weinig. Een gulden voor uren knallen met een blikje. Weinig benul toen over het effect op dieren. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
gerrit B Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 Hoeft nog steeds geen probleem te zijn voor dieren. Onze poes Donna ligt gewoon ontspannen op de bank ondanks alle knallen van de buurkinderen. Net als onze kantoorpoes Joost en onze konijnen. Als ik dan hoor dat bij anderen de huisdieren als wilden door het huis rennen bij de 1e knal dan vraag ik me vaak af hoe het kan dat bij ons nog nooit 1 dier bang is geweest? 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 1 uur terug, D.Quijote zei: Wie van hier heeft er eigenlijk vuurwerk gekocht ? Deed dat altijd wel maar sinds bij ons 1 straat verder er gezamenlijk vuurwerk wordt ingekocht en dat dit gewoon de gehele avond tot zo'n 02.00 uur vannacht door gaat, is de lol er wel een beetje af. Sta jij daar met je potjes van een paar tientjes terwijl ze daar de ene naar de andere grote cake afsteken wat nauwelijks onder doet voor professioneel vuurwerk. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 31 december 2025 Geplaatst: 31 december 2025 Hier geen enkel probleem met de dieren waar we wonen. Wel weer even genoten van Baekema. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
gerrit B Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Vuurwerk verbod in vele Nederlandse steden met een verbod massaal genegeerd. veel vuurwerk afgestoken in gemeenten met verbod Wat was ook al weer de 1e eis van de VVD voordat ze in zouden gaan stemmen met een verbod? Quote Er komt een effectief handhavingsplan van politie en gemeenten. Daarbij eisen we van het kabinet dat de handhaving op illegaal vuurwerk wordt geïntensiveerd, in de volle breedte en wel direct. Hierbij verwachten we zichtbare inspanningen van de steden die al eerder een afsteekverbod instelden. en wat lezen we dan Quote In Rotterdam werd het afsteekverbod al voor middernacht volop genegeerd. Op veel plaatsen was geknal te horen en werd de lucht verlicht door het vele vuurwerk dat al werd afgestoken, zag een verslaggever. Ook in Rotterdam-Noord is niets te merken van het verbod. De politie is niet zichtbaar op straat en er wordt niet ingegrepen, aldus een verslaggever. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Thijs-Rallye Geplaatst: gisteren om 07:04 Geplaatst: gisteren om 07:04 Op 31-12-2025 om 21:09, gerrit B zei: Als ik dan hoor dat bij anderen de huisdieren als wilden door het huis rennen bij de 1e knal dan vraag ik me vaak af hoe het kan dat bij ons nog nooit 1 dier bang is geweest? Beestjes pikken makkelijk de spanning en onrust op van hun baasjes.
gerrit B Geplaatst: gisteren om 09:47 Geplaatst: gisteren om 09:47 nee, dat mag je niet zeggen, stel je voor zeg dat de dieren bang worden door het gedrag van de eigenaar 😲 Het ligt aan het vuurwerk, daar worden de dieren bang van dus dat moet verboden worden. Een vriend van mij heeft jaren lang trainingen gehouden voor huisdieren die bang waren voor vuurwerk of er juist niet bang voor zouden worden. Hij gaf ook altijd aan dat 99% van de angst werd veroorzaakt door de eigenaar en dat het dan niet uitmaakt of het vuurwerk is, onweer of andere geluiden. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 12:22 Geplaatst: gisteren om 12:22 https://thedogwhisperer.com/ Cesar Milan, was al in vele seizoenen op de bullshit TV zenders. Toonde menig "mens" die de angst en dus potentiële agressie jegens andere mensen of dieren transponeert aan zijn hond. Hier in die serie op TV heeft het niets met vuurwerk te maken. 2 uren geleden, gerrit B zei: of het vuurwerk is, onweer of andere geluiden. Dat is een doodnormaal aangeboren instinct van dieren EN MENSEN om op de hoede te zijn of om het op een lopen te zetten (vluchtgedrag om beschutting te zoeken) daar overal bommen afgaan. Het was jammer dat het vuurwerkverbod wederom niet voor alle locaties en in het algemeen gegolden heeft... Politieke waslapjes, denk ik dan. Waarom sturen ze die randdebielen met hun vuurwerk niet eens naar het front? JA mag niet want dat is onmenselijk terwijl die gore hufters wel onze hulpdiensten belagen en aanvallen. Daarnaast hebben we genoeg slachtoffers en zelfs doden onder die vuurwerk debielen. Tja amputeren dan maar. Oog, hand of ander ledemaat. Heb je er nog woorden voor? Het is diverse groeperingen, criminelen en religieuze fanaten er aan gelegen om wanorde en chaos te stichten. Het is bekend dat enkele dergelijke feiten ook gewoon weg voor geld of drugs doen. Heb je er nog woorden voor? Stoere taal? Beter dat dan meedoen aan de hybride oorlogvoering. Hush Atrica, Frida Darko, Oliver Koletzki
gerrit B Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 5 uren geleden, Tonskidutch zei: JA mag niet want dat is onmenselijk terwijl die gore hufters wel onze hulpdiensten belagen en aanvallen Wat ik niet snap is waarom door een relatief klein groepje welke zich niet kunnen gedragen er een algemeen vuurwerk verbod moet komen? Als je de beelden bekijkt dan zijn het een keer een man of 20 a 30 die daar aan het rotzooi trappen zijn. Waarom niet simpel een cordon rond zo'n groep en iedereen oppakken en afvoeren? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Dat lukte ook met de boeren protesten en anti asiel protesten. Met de wetenschap dat dit tijdens de jaarwisseling vaker is gebeurd lijkt het me dat je als politie een heel team ME en wat al niet meer achter de hand hebt om dit soort relschoppers direct keihard aan te pakken. Andere berichten die je hoort zijn dat dit met voorbedachte rade op deze manier is uitgevoerd. Zou men meteen iedereen hebben opgepakt en er niets meer zijn gebeurd waarom zou er dan nog gepleit moeten worden voor een totaal verbod? zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 13 uren geleden, gerrit B zei: Wat ik niet snap is waarom door een relatief klein groepje welke zich niet kunnen gedragen er een algemeen vuurwerk verbod moet komen? Het gaat niet over gedrag van enkelen, het gaat over gevaarlijk spul dat ook in handen van goeder trouw zijnde mensen slachtoffers maakt. Is net zo als met roken en alcohol drinken, de kosten voor de maatschappij is bizar hoog. Hush Atrica, Frida Darko, Oliver Koletzki
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Ben ik dus niet met je eens. Normaal consumenten vuurwerk is het meest veilige vuurwerk wat er is, voor zover vuurwerk veilig kan zijn. Mensen die er normaal mee omgaan kunnen dat ook relatief veilig gebruiken en voor het vuurwerk in Nederland gelden al de meest strenge maatregelen ter wereld en wordt het meest gecontroleerd. Het gaat pas mis als de instructies niet gevolgd worden of als er mee gestunt wordt. Kijk je naar alle slachtoffers en schade die zijn ontstaan dan is dat vrijwel nooit het gevolg van consumenten vuurwerk maar altijd het gevolg van vuurwerk wat altijd al verboden is geweest maar waar de politiek/politie/handhaving geen antwoordt op heeft en geen maatregelen tegen kan treffen. Kijk je bijv. naar hoeveel mensen gebeten worden door honden waardoor men in het ziekenhuis beland dan is dat vele malen hoger dan slachtoffers door vuurwerk (incl. het vuurwerk wat al helemaal niet gebruikt had mogen worden) Gaan we dan ook alle honden verbieden? Er overlijden jaarlijks ook veel fietsers dus fietsen gaan verbieden? Er vallen veel slachtoffers in het autoverkeer dus auto's verbieden? Als een vliegtuig naar beneden valt dan is de kans op overleven erg klein dus al het vliegverkeer verbieden? Bij een aardbeving ontstaan de meeste slachtoffers in panden met meer dan 1 verdieping dus alle hoogbouw verbieden? Bij een tsunami of heftige storm vallen de meeste slachtoffers aan de kust en in waterrijke gebieden dus het wonen aan de kust verbieden? zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 26 minuten geleden, gerrit B zei: Normaal consumenten vuurwerk is het meest veilige vuurwerk wat er is, voor zover vuurwerk veilig kan zijn. laat ze nu allemaal al behoorlijk beschonken zijn die normale consumenten laat ze nu allemaal ongecoördineerd op straat of in de tuin staan en overal en nergens heen kijken, terwijl naast hun iemand vuurwerk aansteekt laat ze meestal geen notie hebben van de veiligheidsvoorschriften voor zover vuurwerk veilig kan zijn, dat is de enig juiste constatering. geef je het veilige vuurwerk ook aan je kleinzoon van 8 jaar? Hush Atrica, Frida Darko, Oliver Koletzki
Mojo Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 12 minuten geleden, Tonskidutch zei: laat ze nu allemaal al behoorlijk beschonken zijn die normale consumenten laat ze nu allemaal ongecoördineerd op straat of in de tuin staan en overal en nergens heen kijken, terwijl naast hun iemand vuurwerk aansteekt laat ze meestal geen notie hebben van de veiligheidsvoorschriften voor zover vuurwerk veilig kan zijn, dat is de enig juiste constatering. geef je het veilige vuurwerk ook aan je kleinzoon van 8 jaar? Dan autorijden ook verbieden. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Dat is al verboden... dronken achter het stuur mag niet, ook niet op de fiets. 😉 Hush Atrica, Frida Darko, Oliver Koletzki
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen