Ga naar inhoud


Formuler Z11, audio alleen stereo?


Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik ben nieuw op het forum maar ik heb de volgende vraag. Ik heb sinds een week de formuler Z11 en valt me zwaar tegen het audio gedeelte is alleen stereo waar ik van baal. Ik wil de z11 alleen voor iptv gebruiken ook dat valt me tegen qua beeldkwaliteit. Ik kijk nu schotel maar daar kan de z11 totaal niet aan tippen. Heeft iemand hier een goede tip welke wel aan mijn verwachtingen kan voldoen. De formuler gtv want die is wel gecertificeerd of de Nvidia? Of een ander merk.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


IPTV is zwaar afhankelijk van je provider én je internetsnelheid. Vooral de ‘veel voor weinig’ providers vallen door de mand qua kwaliteit. Vaak geen HD, hooguit ‘opgepoetst’ vanwege bandbreedte gebrek…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Germarg zei:

Ik wil de z11 alleen voor iptv gebruiken ook dat valt me tegen qua beeldkwaliteit.

1 - wat jij IPTV noemt is vermoedelijk een App van Canaldigitaal?

2 - dat is inmiddels bekend dat die App slechte beelden levert

3 - als ik naar de specificaties kijk van de Z11 pro max staat daar niets tussen van dolby digital en of ac3, dus die Z11 daar was ik al nooit aan begonnen.

Quote

Decoder

Video decoder : 4K@60fps, AV1, H.265(HEVC), AVS, H.264(AVC, MVC), Real, MPEG1/2/4, VC-1
Audio decoder : MPEG-1 Layer 1,2,3(2-CH), MPEG-2 Layer 1,2, HE AAC V1/V2
DRM : Widevine L1, L3

 

Als die Formuler GTV al op de markt is kijk je natuurlijk naar ervaringen op de fora en/of via een zoekmachine naar ervaringen

Ik ken niemand met zo'n GTV

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf de Z10 en ben er zeer tevreden over. Het beeld is 4K 3840x2160 en echt voortreffelijk. Ik heb ook een Apple TV 4k, de laatste versie en zie eigenlijk geen verschil in beeldkwaliteit. Je moet wel de HDMI ingang op je TV juist instellen en een geschikte 4K HDMI kabel hebben anders krijg je een andere kwaliteit te zien. Een 4K IPTV uitzending met bijpassende bitrate geeft een veel beter beeld dan op sat bv NPO1 HD. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2023 om 21:37, Mimisiku zei:

IPTV is zwaar afhankelijk van je provider én je internetsnelheid. Vooral de ‘veel voor weinig’ providers vallen door de mand qua kwaliteit. Vaak geen HD, hooguit ‘opgepoetst’ vanwege bandbreedte gebrek…

 

Dit klopt deels wel.  Het is allemaal afhankelijk van de IPTV provider, en vaak is het wel HD (720p) maar het bitrate is te laag. Bandbreedte kost ze geld per kijker en ze moeten rekening houden DSL lijntjes.  

 

Ik verwacht niet dat de box het probleem is eerlijk gezegd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Formuler Z11, audio alleen stereo?

Dit gaat vermoedelijk toch een probleem zijn met je instellingen. Je kunt veel audio instellingen doen in het menu. Even kijken wat het beste werkt voor jou.

Verwacht niet dat de IPTV providers massaal dolby of beter gaan aanbieden. Of je nu een GTV, nvidia of wat dan ook hebt. Het is maar zo goed als de bron die het verdeelt. Ik heb een GTV gehad, z10 en nu de 11. 11 is voor mij toch de beste box momenteel omdat mytv3 toch wel wat voordelen heeft tov 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gtv is dolby gecertificeerd de andere boxen van formuler niet ik denk dat daar de clou zit. De z11 geeft inderdaad een Supergoed beeld is gtv t.o.v. de Z11 minder qua beeld? Trouwens alle mijn hdmi kabels zijn 4k en alles zit goed aangesloten en ingesteld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...