Ga naar inhoud


Laadpaalalarm


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

In principe is dat duurzaam.

Die auto is al gemaakt, en is inzetbaar.

Hij is misschien niet zo schoon als een hedendaagse auto, maar de grootste uitstoot heeft 20 jaar geleden plaats gevonden, toen het ijzer in de hoogoven gesmolten werd en de auto met veel energie in elkaar werd gezet.

 

Wanneer ze nu een goed functionerende auto naar de schroot brengen en daarvoor een nieuwe aanschaffen wordt het milieu veel zwaarder belast, de oude auto moet worden omgesmolten, er moet een nieuwe auto geproduceerd worden.

 

Dat kost veel meer energie en uitstoot, dan wanneer ze met hun huidige auto blijven rondrijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet niet of dat inderdaad zo zwart/wit is.  Metaal moet sowieso worden gesmolten of het nu nieuw is of gebruikt. Natuurlijk kost het meer om gebruikt metaal te verwerken, maar 10 jaar doorrijden met een auto die relatief veel uitstoot is ook niet bepaald milieuvriendelijk.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LOL!

 

De auto van Mark Rutte is een Saab 9-3 Sport Estate van zo'n 14 jaar oud. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is er weinig sportiefs aan de auto. Sport Estate is gewoon de naam die de marketingafdeling van Saab destijds aan de stationwagen gaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, mereltje zei:

Als je een auto hebt van 20 jaar oud zul je wel niet de centen hebben om een nieuwe te kopen

Met een auto van 8 a 10 jaar oud heb je bijna altijd ook niet het geld om een nieuwe te kopen.

Het is allemaal erg leuk, al die EV's van 30.000 en veel meer, maar daar kan geen hond met een modaal inkomen in het buitengebied, waar een auto onmisbaar is, iets mee als hij hem als particulier moet kopen.

En dat zijn de meesten.

Hoewel, de meesten kunnen zich niet eens een auto veroorloven en gaan op de fiets bij mensen op 100 km langs, net als mijn ouders in de jaren 50. En ik jaren 60 ook.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeftijd van de auto is wat dat betreft al lang geen issue meer. Mijn Toyota is 12+ jaar oud met 146.000 op de teller. Heeft nog nooit 1 defect gehad, geen roest en voldoet nog steeds. Ik voel dan ook geen enkele behoefte om een andere te kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 2 auto`s, die nu 5 jaar oud zijn.

De ene heeft 165.000 km de andere 65.000 km op de teller.

 

Ze zijn nog zo goed als in nieuwstaat, en kunnen nog jaren mee.

 

De ene is cat 6. met ad-blue, de andere Cat 6, allebei diesels.

 

Het zou kapitaal vernietiging en milieu schade zijn deze wagens te vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet je een dergelijke Kapitale aanschaf gebruiken tot dat jouw zitting of pedalen door de bodem zakt en je het daarom behoorlijk warm krijgt aan de vot en/of ballen. Eerde afdanken is niet milieubewust.

Of je tot dan ( doorgerot ) ook nog betaalbare brandstof krijgt en het rij-recht met een verbrandingsmotor hebt is een ander aspect dat de symbool politiek straks bepaalt.

De automobilist bepaald echter wel zelf de koers om te verduurzamen, ook door de auto industrie klakkeloos te geloven en dus te volgen.

 

Hoe lang zijn er waterstof motoren op de markt en/of in testfases?

 

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik ook niet. Ik heb geen auto.

Daar waar ik heen moet kan te voet of met de fiets en/of Openbaar Vervoer.

De luxe van een rijdende fauteuil is naar mijn mening in de file staand maar marginaal.

p.s.

in de trein heb je nog toiletten

in de auto alleen een plastic zeikzak

Mogelijk heb je in de trein weer toiletten en ook weer op de stations (als die toiletten tenminste open zijn).

M'n voorlaatste 2 keren met de trein waren wat dat betreft een ramp (de laatste keer was jaren geleden bij het concert van de Stones in Amsterdam met m'n kinderen die alles regelden ). Geen toilet in de trein en geen toilet open op het station. Ik ben beide keren maar op de rails gaan staan piesen want ik had geen zin m'n broek vol te zeiken. Ook bij het afhalen van mensen op het station een keer of 10 geen toilet open.

Breek me de bek niet open over het huidige OV dat in de jaren 60 nog perfect was.

En met de auto stop je bij een benzinestation en daar kun je probleemloos je blaas ledigen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben afhankelijk van eigen vervoer, laadpalen ben ik in mijn omgeving nog niet veel tegengekomen.

De dichtstbijzijnde paal staat op 5 km afstand voor het bureau van de gendarmerie. ☹️

 

trouwens, laadpalen kunnen gevaarlijk zijn!

 

Monteur zwaargewond na stroomstoot door ontploffing bij laadpaal Maastricht

Stak de laadstekker van zijn bedrijfswagen in de paal.

 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1814130575/monteur-zwaargewond-na-stroomstoot-door-ontploffing-bij-laadpaal-maastricht

 

Lijkt op een fikse kortsluiting met een vlamboog als gevolg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...