Ga naar inhoud


Blokken en wegvallende beeld DM500HD


Anoniemanoe
Ga naar oplossing Opgelost door Anoniemanoe,

Aanbevolen berichten


Ziggo gebruikt voor TV een beperkt deel van de frequentieband. Alles boven 600 MHz is bestemd voor data.

De eerste TV multiplex begint op 266 MHz.

Scannen met je cable tuner heeft dus weinig zin om te achterhalen hoever het signaal reikt.

 

Een al wat oudere meting laat dat ook zien. Edit: 2e plaatje met meer info over de gebruikte frequentiebanden.

630244164_DVB-Cmeting500-1000MHz.jpg.9a7fb6af983d93b9daa9f9eaa76c964f.jpg

 

1919228994_ZiggoTVspectrum.jpg.9dcde0cff950bbaca5df2996352ef74b.jpg

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, Sprietje zei:

Voor zover ik weet worden bij kabel-tv in Nederland nog nergens frequenties gebruikt boven de 1218MHz. Ja uiteindelijk zullen ze frequenties tot 1700MHz gaan gebruiken maar ik doelde niet specifiek op de grondkabel maar alle componenten die verschillen tussen kabel-tv en satelliet-tv vanwege je uitspraak: Als het goed is voor Ziggo is het zeker goed voor mij.

Achtergrond informatie frequentie spectrum Ziggo

https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Kabel-internet-capaciteit-een-zeer-uitgebreide-uitleg/td-p/401773

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ceesv zei:

Achtergrond informatie frequentie spectrum Ziggo

 

Ja, dat topic van Archie, uit 2018. Goede beschrijving, maar helaas achterhaald, juist op het gebied van de frequentie indeling.

Wel in zoverre interessant, om te kunnen zien wat er, in slechts een paar jaar, is veranderd bij Ziggo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Ja, dat topic van Archie, uit 2018. Goede beschrijving, maar helaas achterhaald, juist op het gebied van de frequentie indeling.

Wel in zoverre interessant, om te kunnen zien wat er, in slechts een paar jaar, is veranderd bij Ziggo.

 

Ik gebruikte thuis een signaalmixer om satelliet en tv door een coaxkabel naar de woonkamer te krijgen, maar ondanks dat het signaal van net5 op een veel lagere frequentie zit dan satelliet had ik op deze zender een beeldstoring op zowel Ziggo als satelliet. Ik heb twee verschillende merken satellietmixers geprobeerd destijds. Misschien komt dit door een datapakket of een testsignaal van Ziggo. Ik weet het niet.

 

In ieder geval ben ik nu al dag 3 aan het testen met een Fusion HD SE en alles werkt nog super goed. Blijkbaar is de tuner van de DM500HD niet onsterfelijk en gaat deze 12 jaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuw elcootje had je probleem waarschijnlijk opgelost…. Maar soit..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box moet wel helemaal uit elkaar. Lukt dat? Zoek even op het net naar DM800 tuner repair rev. J

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Mimisiku zei:

De box moet wel helemaal uit elkaar. Lukt dat? Zoek even op het net naar DM800 tuner repair rev. J

Openmaken is nooit het probleem, maar werkend in elkaar zetten is altijd een dingetje. Ik heb helaas geen duidelijke film of handleiding kunnen vinden. Ik zag wel dat er zaken gesoldeerd dienen te worden, dan haak ik al af. Dank u wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik ook voor je doen hoor….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...