Ga naar inhoud


Blokken en wegvallende beeld DM500HD


Anoniemanoe
Ga naar oplossing Opgelost door Anoniemanoe,

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Mijn DM500HD van 12 jaar oud heeft altijd goed gewerkt, maar sinds de hagelbuien van gisteren heb ik het probleem van blokken in beeld en wegvallende beeld (afstemmen mislukt). De opstelling is als volgt:

Triax TD78, 4 lnb's astra 28,2, astra 23,5, astra 19,2 en hotbord 13 en een switch van megasat.

Ik heb de switch omgewisseld en nog steeds zelfde problemen. Dus dacht ik aan een vocht onder de F connector. Alles losgehaald en schoongemaakt en teruggezet, maar nog steeds. Omdat het probleem het grootst is bij Hotbird dacht ik aan een kapotte lnb. Dus hotbird uit de switch gehaald, maar nog steeds het probleem. Dus de lnb rechtstreeks met nieuwe kabel aangesloten op de DM500HD en nog steeds zelfde probleem.

 

Kan ik concluderen dat de tuner zijn beste tijd heeft gehad? Of zijn er nog andere zaken die ik moet controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ZOU kunnen, maar ik zou ook plausibel kunnen verklaren dat de lancering van de nieuwe HotBird hier wellicht debet aan is. Ik ervaar ook ernstige dropouts bij een aantal HotBird kanalen via mijn TiVuSAT kaart. Niets aan mijn config gewijzigd, kabels mét PTC pluggen… Je bent niet de enige.. Wellicht dat de problemen zomaar verdwijnen.. Overigens moet je wel een recente scan hebben van de HotBird. Er zijn wel wat wijzigingen geweest…

 

Als je even een voorbeeld geeft van transponders die het bij jouw DM500HD niet doen, pak ik mijn DM500HD er even bij….

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anoniemanoe

Vaak wordt de ontvangst op een matig functionerende tuner na slechte weersomstandigheden niet ‘lekker’ hersteld. Box een keer herstarten kán dit oplossen. 
Een minder goede voeding kan ook een oorzaak zijn.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Anoniemanoe zei:

maar sinds de hagelbuien van gisteren heb ik het probleem van blokken in beeld en wegvallende beeld (afstemmen mislukt).

zegt mij genoeg => blokken in beeld

 

De LNB's en/of de mount zijn "uit het lood" waarbij ik dus op het uitrichten doel.

Ik heb het hier 5 hoog al drie keer de schotel opnieuw moeten uitrichten wegens de krachten door windvlagen.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar problemen op 13.0E hotbird 13B/13C/13E

12476 H 29900 3/4

54 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat ZOU kunnen, maar ik zou ook plausibel kunnen verklaren dat de lancering van de nieuwe HotBird hier wellicht debet aan is. Ik ervaar ook ernstige dropouts bij een aantal HotBird kanalen via mijn TiVuSAT kaart. Niets aan mijn config gewijzigd, kabels mét PTC pluggen… Je bent niet de enige.. Wellicht dat de problemen zomaar verdwijnen.. Overigens moet je wel een recente scan hebben van de HotBird. Er zijn wel wat wijzigingen geweest…

 

Als je even een voorbeeld geeft van transponders die het bij jouw DM500HD niet doen, pak ik mijn DM500HD er even bij….

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zegt mij genoeg => blokken in beeld

 

De LNB's en/of de mount zijn "uit het lood" waarbij ik dus op het uitrichten doel.

Ik heb het hier 5 hoog al drie keer de schotel opnieuw moeten uitrichten wegens de krachten door windvlagen.

Op Astra 2 heb ik nog steeds 100% signaal >16db, astra 3 80% >13db, astra1 75% >12db en hotbird 70% >11db en 0 ber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga straks even kijken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je om te beginnen de box al een keer herstart, om rare software problemen uit te sluiten ?   

 

Het kan zijn dat je tuner slecht wordt, maar gezien je wel ontvangst hebt op 28 oost weet je iig zeker dat die nog wel kan werken maar misschien is hotbird signaal bij jou zwakker, misschien wel te zwak zelfs.. dus mijn gok gaat uit naar je schotel/uitrichting/lnb etc. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Codx zei:

Heb je om te beginnen de box al een keer herstart, om rare software problemen uit te sluiten ?   

 

Het kan zijn dat je tuner slecht wordt, maar gezien je wel ontvangst hebt op 28 oost weet je iig zeker dat die nog wel kan werken maar misschien is hotbird signaal bij jou zwakker, misschien wel te zwak zelfs.. dus mijn gok gaat uit naar je schotel/uitrichting/lnb etc. 

Ik neig idd ook naar opnieuw uitrichten. Deze keer wel op astra1 die is wat centraler. Vorige keer heb ik uitgericht op astra3 en 2, maar astra2 is zo sterk dat het niet hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt hier als een kanarie…

 

 

4B611F6A-B7E4-4CE2-AEDD-0D7245FEBF01.jpeg

6D0F6F8E-4B42-49DE-8260-41C3302E1058.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude DM500HD met OpenPli 4.0

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...