Ga naar inhoud


TP-Link trek het niet, te zwak signaal.


Con

Aanbevolen berichten

Bij goede kennissen heb ik een TP-Link EAP 110 outdoor geplaatst.

20 meter verderop staat een stal en daar heb ik onvoldoende bereik.

Reden? Gevel, stalen tralies, nog een keer stalen tralies en daar had

ik geen rekening mee gehouden. Kortom -70dB en lager.

 

En dan nog maar de vraag of de 2 camera's voldoende zendvermogen

om de TP-Link te bereiken.

 

Één camera zit in de stal, één camera zelfs achter de stal die zicht

heeft op  2 "paardenbakken". En die zit nog achter een extra muur.

De camera in de stal dat gaat nog wel maar ook diverse 'downs'.

 

Suggesties zijn welkom.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


leg gewoon een dual UTP kabel naar achter.Greppel graven en wachtbuis erin.Mss niet gemakkelijk maar doenbaar en altijd de beste ontvangst.Of als er al netspanning is op dezelfde plaats mss met powerline adapters

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel leggen is niet mogelijk, de stal staat 20 meter van het huis,

anders had ik dat sowieso gedaan.

 

Ik had altijd de beleving da poweradapters werken als ze op

de zelfde fase zitten.

Daarnaast heb ik zelf een poweradapter gehad en het

eindsignaal viel mij vies tegen. Maar ook hier geldt

dat ik niet weet/wist of ik op dezelfde fase zat.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nieuwste poweradapters kunnen ook werken op 1 fase en ground.Anders mss repeaters gebruiken.Dwz de tussen  wifi versterker als repeater zetten naar de volgende toe.Zo doet men het ook binnenshuis

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk ik wel gaat werken:

Aan de gevel van stal gebouw een ap plaatsen die ook client mode kan zodat die connect met door jou geplaatste outdoor ap.

De kabel van deze ap client naar binnen werken en ergens in midden van de stal / handige plek een normaal accesspoint ophangen.

Op dat normale ap in de stal laat je de beide camera's verbinden.

Het zal ff zoeken zijn naar een accesspoint die ook client mode ondersteunt. Die 110 outdoor kan het in elk geval niet.

Ik heb zelf goede ervaring met Ubiquiti NanoStation loco M2 (2.4Ghz) en Ubiquiti NanoStation loco M5 (5 Ghz)

Om storingsvrij te werken zou ik zelf tussen de beide gevels een M5 zetten. 

Die EAP110 zou je dan ergens in midden van de stal kunnen plaatsen en een netwerkkabel trekken direct naar de M5.

 

 

aangepast door theparasol
dat => dan type
Link naar reactie
Delen op andere sites

juist voor mij het nette antwoord dat ik nog ging geven.Die Ap gaan dikwijls wel tot 100 m ver met externe antenne.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een straalverbinding kunnen maken tussen woning en schuur met bijvoorbeeld een "Mikrotik Wireless Wire Cube Pro"

In de stal een POE switch en bekabeld naar de camera's

Eventueel een WiFi punt voor andere doeleinden

  • Like 1

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mati said:

Je zou een straalverbinding kunnen maken tussen woning en schuur met bijvoorbeeld een "Mikrotik Wireless Wire Cube Pro"

In de stal een POE switch en bekabeld naar de camera's

Eventueel een WiFi punt voor andere doeleinden

 

Exact. Als een zichtverbinding mogelijk is - dan is dat een goede optie. dus b.v. twee antennes op het dak en aan de andere zijde eveneens op het dak. Twintig meter op 802.11n moet geen probleem zijn.

 

Het is dat de plannen heel groot zijn (met twee cameras en al)... die cameras zou je bedraad naar die access point moeten brengen. Dat scheelt aanzienlijk, zodat je de wireless alleen als punt-punt verbinding hoeft in te zetten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het proberen waard is sowieso een Powerline adapter. Mijn TP-Link adapter heeft ook 2 ethernet aansluitingen dus mijn werk PC zit boven gewoon bekabeld aangesloten.

 

De andere powerline adapter (ouder model) plug ik gewoon in in mijn garage of tuinhuis. Werkt probleemloos.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 6-2-2023 om 18:20, Con zei:

Maar ook hier geldt

dat ik niet weet/wist of ik op dezelfde fase zat.

Wat kan helpen is om de groep van het modem en de schuur in de groepenkast op dezelfde fase om te leggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Wat kan helpen is om de groep van het modem en de schuur in de groepenkast op dezelfde fase om te leggen.

Die begrijp ik, in mijn eigen huis is dat nog wel te doen maar bij mijn kennisen is het ondoenlijk om dat uit te zoeken, laat staan te wijzigen.

Maar ik ga nog even experimenteren met de antennes van de TP. Het schijnt dat deze standaard bidirectioneel zijn. Dus niet alle energie gaat standaard 'het veld' in.

Ik begin met de antennes eraf te halen en zien of de sterkte wijzigt. (gelezen op de TP site).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ceesv said:

Wat kan helpen is om de groep van het modem en de schuur in de groepenkast op dezelfde fase om te leggen.

Zoek waar de kabel naar buiten gaat, wellicht zit daar een doos voor overgang naar grondkabel, dan kun je daar mooi een WCD bij zetten.

 

On 2/6/2023 at 6:20 PM, Con said:

Kabel leggen is niet mogelijk,

In zo'n geval, toch een kabel leggen :-)

 

On 2/6/2023 at 6:20 PM, Con said:

de stal staat 20 meter van het huis,

Maar 20 meter . .

 

Een stuk tyleen waterleiding met UTP kabel er in, ondiep naast een tegelpad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...