Ga naar inhoud


Luistertips - muzikale meesterwerken


moonchild

Aanbevolen berichten

Gisteren geluisterd naar het album The Trinity Sessions van de Cowboy Junkies. Wat een geweldige opname. Alles is in 1 dag met een surround mic opgenomen in een kerk in Toronto nabij de CN Tower. De uitgestraalde energie van die uitzentoren gaf behoorlijk problemen tijdens de opname. Een mooi uitgebreid stuk over de opname kun je hier lezen https://www.soundonsound.com/techniques/classic-tracks-cowboy-junkies-sweet-jane Voor de liefhebber echt de moeite ;)

 

 

trinity sessions.jpg

  • Like 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 280
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Onder het mom van grappig nummer.

The dead south:

 

Of een nummer dat ik al struinend op youtube tegenkwam van Manchester Orchestra. Je moet het wel even door laten spelen

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2023 om 13:28, Psychosammie zei:

Wat braaf en oud allemaal. Is de gemiddelde leeftijd echt zo hoog hier?

 

Nog eentje dan. Een parodie op de jaren 80. Lekker in de auto.

 

 

 

Wat is er mis met oud en braaf, zeik jij je verwekkers ook zo af. Je bent veel meer schatplichtig dan je je realiseert. En dan dit is ook niet mis, 

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Mojo zei:

Onder het mom van grappig nummer.

The dead south:

 

Of een nummer dat ik al struinend op youtube tegenkwam van Manchester Orchestra. Je moet het wel even door laten spelen

 

Het eerste nummer vond ik heel leuk omdat er mis/gebruik werd gemaakt met een cello als gitaar

en leuke video.

Het tweede nummer was lekker bombastisch, goed bezig Mojo!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, waterpas zei:

Wat is er mis met oud en braaf, zeik jij je verwekkers ook zo af. Je bent veel meer schatplichtig dan je je realiseert. En dan dit is ook niet mis, 

 

Wat heet braaf, toen ik 18 was heb ik hele andere stromingen gevolgd die voor velen onbereikbaar zijn.

"Syntesizer".

Schulze met Lisa Gerard waar veel mensen bij weglopen, slechts voor een beperkt publiek geschikt.

Hoezo oud...

Voor de onbekenden, Lisa zingt niet maar brengt geluiden voort, neem nu het nummer van "Hunt"

van mission impossible.

Waanzinnig;

https://www.google.com/search?q=mission+impossible+lisa+gerard&oq=mission+impossible+lisa+gerard&aqs=chrome..69i57j0i22i30j0i8i13i30l3.10557j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:75422023,vid:fXemWg8LNJ4

 

En loop ik dan als 67-ger achter? Hihi...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Con zei:

Het tweede nummer was lekker bombastisch, goed bezig Mojo!

Het kan nog heel anders (ook hier moet je even tijd voor nemen):

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Mojo zei:

Het kan nog heel anders (ook hier moet je even tijd voor nemen):

 

Niet mijn smaak maar wel vernieuwend. En beter dan het "rijke" aanbod van de hedendaagse

muziek. Let wel ook daar zitten pareltjes tussen maar dat is minimaal.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Mojo zei:

Ook briljant Steve'n'Seagulls

 

Leuk, dat gebruikt van het aambeeld als muziekinstrument.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Con zei:

Voor de onbekenden, Lisa zingt niet maar brengt geluiden voort, neem nu het nummer van "Hunt"

van mission impossible.

 

Ze zingt natuurlijk wel maar in een niet bestaande taal. Dat noemen we Glossolalie.

 

Ik ben bij een optreden van Dead can Dance geweest.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Ze zingt natuurlijk wel maar in een niet bestaande taal. Dat noemen we Glossolalie.

 

Ik ben bij een optreden van Dead can Dance geweest.

Was ik graag bij geweest.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...