Ga naar inhoud


Zendmast Spannenburg in gebruik genomen voor Digitenne


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

Volgens de website https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html wordt de zendmast van Spannenburg weer gebruikt voor Digitenne. Wel met redelijk laag vermogen, maar voor de directe omgeving is dat een zeer welkome aanvulling. 

Na de grote brand in de zendmast van Hoogersmilde is deze zendmast ook een tijdje gebruikt voor Digitenne. 

@OFDM @Giant2000 

image.thumb.png.10a21dc602fb15cf0f089c10d6c6ce8c.png

  • Bedankt 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Super ontdekking! Was bij jou al lange tijd een wens/ kans om een belangrijk gat in recreatiegebied dekking op te lossen. Daarvoor zal die 1 kW prima zijn hoewel er een d van directional (gericht) antenne patroon vermeld wordt.

 

Ik verwacht niet dat het op mijn afstand (99 km) nog iets bijdraagt ten opzichte van Leeuwarden (119 km) maar ik hoop het wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Inmiddels zijn de uitzendingen via deze zendmast officieel door een KPN-medewerker bevestigd. 

bron : KPN-forum

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

https://www.overons.kpn/nieuws/digitenne-klaar-voor-het-zomerrecreatieseizoen/

 

Digitenne gaat meer steun zenders plaatsen om de dekking te verbeteren. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

https://www.overons.kpn/nieuws/digitenne-klaar-voor-het-zomerrecreatieseizoen/

 

Digitenne gaat meer steun zenders plaatsen om de dekking te verbeteren. 

Ik leef toch nog helemaal in de gedachte dat Digitenne aflopende zaak is maar doorgaat zolang de laatste klanten de elektriciteitskosten nog opbrengen. Dat er nu nog steunzenders bijkomen is echt een wonder!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een verklaring is wellicht de ABo prijs van € 18,-/maand.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Een verklaring is wellicht de ABo prijs van € 18,-/maand.

 

Is inmiddels goedkoper dan Ziggo en Canal Digitaal.

En niet onbelangrijk als je een vergelijking maakt met Canal Digitaal: Discovery en Eurosport 1 zitten in het zenderpakket.

Eurosport 1 is "The Home of Cycling" en daarom voor mij van groot belang.

Volgende maand heb je de Giro en die is toch echt alleen via Eurosport te volgen.

 

O ja, heb je toevallig al Internet en TV bij KPN?, dan kost Digitenne maar vijf euro per maand.      

 

Terug on topic : Helemaal fijn dat de dekking verbeterd wordt, daar is lang om gevraagd en eindelijk (na een grondige voorbereiding) is het zover.  

aangepast door Noordzee
  • Like 3

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijsverhogingen gooien de verhoudingen weer anders maar KPN moet nog komen. Ik heb wel Internet van KPN maar geen TV. Dan kan ik geen Digitenne erbij krijgen voor 5 euro? Toen ik nog DVB-T Digitenne had kreeg ik al eens een brief om naar Interactieve TV over te stappen, zou hetzelfde kosten en meer bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat KPN Digitenne zo ontzettend duur heeft gemaakt, en dat voor een zeer uitgekleed pakket waar je alleen live naar kan kijken, dus geen opneemmogelijkheid, geen online app en bij lange na geen 100% werking van de CI+ module (want zover ik weet werkt deze nog steeds niet voor de enigma2 ontvangers). Daarmee is Digitenne dan wel goedkoper dan Canal Digitaal, alleen bieden zij genoemde onderdelen wel. Ziggo haal ik helemaal uit het vergelijk omdat zij verplichten internet af te nemen en daar wil ik onafhankelijk van zijn (lees: heb behoefte aan meer dan een schamele 50Mb upload ;)  )

Helaas geen Europsport, maar zolang die nog FTA van de Duitsers is geen probleem voor mij.

Overigens gebruik ik wel de FTA zenders van NPO. Of Spannenburg interessant is weet ik niet, ik heb 99% ontvangst via zowel Smilde als Zwolle met voor interessantere regionale zenders dan de Friese.

aangepast door Giant2000
aanvulling

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Giant2000 zei:

Ziggo haal ik helemaal uit het vergelijk omdat zij verplichten internet af te nemen en daar wil ik onafhankelijk van zijn

 

Daarom zet ik hem er maar bij. Internet is niet verplicht hoor. Kijk maar:

 

ZiggoTVtarieven.thumb.jpg.7e8bc3f738db10aec07f0ee642d3f88d.jpg

 

Kabel TV is een prima keuze als je Eurosport NL, Ziggo Sport en nog wat bij CD verdwenen Disney producten wilt zien.

Niet doen als je de hele dag naar de commerciëlen wilt kijken, die zijn nog in SD, de rest is in HD.

Ook vele zenders in HD die bij CD nog in SD zijn.

Met de CI+ module erbij is alles HD en heb je nog wat leuke zenders extra w.o, ESPN 1.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk , dat bedoel ik.  

 

Ziggo in HD (Digitenne is in HD/1080P) is nu 11,45 per maand duurder dan Digitenne. Ik verwacht dat het verschil vanaf 1 juli 2023 zelfs nog groter zal zijn. 

En bij Canal Digitaal (wat ook duurder is dan Digitenne) heb je geen Eurosport en Discovery.

 

Digitenne is zo gek nog niet.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-4-2023 om 15:03, Giant2000 zei:

 bij lange na geen 100% werking van de CI+ module (want zover ik weet werkt deze nog steeds niet voor de enigma2 ontvangers).

Er is één persoon die dit wel werkend heeft gekregen Check dit topic maar eens:

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Daarom zet ik hem er maar bij. Internet is niet verplicht hoor. Kijk maar:

 

ZiggoTVtarieven.thumb.jpg.7e8bc3f738db10aec07f0ee642d3f88d.jpg

 

Kabel TV is een prima keuze als je Eurosport NL, Ziggo Sport en nog wat bij CD verdwenen Disney producten wilt zien.

Niet doen als je de hele dag naar de commerciëlen wilt kijken, die zijn nog in SD, de rest is in HD.

Ook vele zenders in HD die bij CD nog in SD zijn.

Met de CI+ module erbij is alles HD en heb je nog wat leuke zenders extra w.o, ESPN 1.

 

Ik heb de lijstjes er niet naast liggen maar qua aantal zenders ligt Digitenne dichterbij Kabel TV voor 20,95 dan bij een vol pakket voor een tientje meer.

 

Maar ik denk dat Digitenne en Kabel TV qua zenders niet te vergelijken zijn als het gaat om buitenlandse zenders. Bij Ziggo heb je Ziggo sport, alle regionale zenders, BBC 1, 2, nieuws- en Duitse zenders in het pakket die Digitenne niet levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Noordzee zei:

Er is één persoon die dit wel werkend heeft gekregen Check dit topic maar eens:

 

Maar een degelijke uitleg hoe ontbreekt helaas.

 

@OFDMHet gemis bij Digitenne van in elk geval de Duitse en Britse zenders gaat niet op voor de doelgroep op dit forum.

  • Like 1

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@OFDM

Dat Kabel TV voor 20,95 bestaat voornamelijk uit SD-zenders. Ik heb dat wel eens gezien in een bed-and breakfast, maar daar dan je ogen zeer van doen. Niet om aan te gluren. 

 

En In het pakket van Digitenne heb je wel de zenders BBC One, BBC Two en CNN.

 

Hier zie je alle zenders op een rijtje  

https://digitenne.kpn.com

 

 

2 minuten geleden, Giant2000 zei:

Maar een degelijke uitleg hoe ontbreekt helaas.

 

 

 

Ja, ik geloof dat die persoon dat graag voor zichzelf wil houden.  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...