Ga naar inhoud


BBC ontvangen op zuid spanje ??


Satfreaked

Aanbevolen berichten


In Marbella is met een schotel van 2,4 meter geen ontvangst mogelijk op de Astra 28,2, zie: https://www.satandpcguy.com/uk-tv-astra-satellites/current-uk-tv-satellites/astra-2e-satellite/astra-2e-satellite-reception-reports-spain/

Zeker gezien het feit dat de BBC zijn SD-zenders gaat sluiten en er alleen nog maar de HD-zenders overblijven, zorgt er voor dat de BBC nog moeilijker te ontvangen is in Marbella want dan heb je nog eens 40% meer signaal nodig.


Wat wel mogelijk is, is de BBC te ontvangen via de Intelsat 907 op 27,5 west op transponder 11495V, zie: https://www.lyngsat.com/Intelsat-901.html

Die zit op spot 2 en daarvan is hier de footprint: https://www.satandpcguy.com/intelsat-bbc-satback/intelsat-907-27-5-west-bbc-satback-signal-footprint/

Zie ook de bijlage.

 

339502794_footprintBBCon275w.jpg.314f6464e9c5e41568fbb84499eb032e.jpg

 

Hier zie je dat je in Marbella een signaalsterkte hebt van 47dBW. Daar heb je een schotel voor nodig van 85cm breed en 95cm hoog. Nadeel is wel dat de zenders via deze satelliet in BISS gecodeerd zijn. Ik heb me laten vertellen dat er mogelijkheden zijn om die zenders in BISS-codering te bekijken, echter daar heb ik geen verstand van. Er zijn andere leden die je dat kunnen vertellen en ook welke apparatuur je daar voor nodig hebt.
Er is daar eerder over geschreven op dit forum, zie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

In de internet browser zoeken op Biss code for bbc.

dan ben je dus illegaal bezig en mag volgens de forumregels niet worden ondersteund

 

Ik zal je een pakje opsturen Tonski , in een kleurig papiertje en met een leuk strikje erop . Maar niet opendoen hé !  😅

  • Haha 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

Zeker gezien het feit dat de BBC zijn SD-zenders gaat sluiten en er alleen nog maar de HD-zenders overblijven, zorgt er voor dat de BBC nog moeilijker te ontvangen is in Marbella want dan heb je nog eens 40% meer signaal nodig.

 

Wel ja, gooi er nog een schepje bovenop. Moeite met het omrekenen van dB naar procenten? 🤣😂🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Penthe zei:

Je kan toch ook gewoon overal online BBC kijken bijv. https://hoolatv.com/ op een AndroidTV of een AndroidTV boxje Ik heb alle zenders enkel nog online de schotel hangt er nu eigenlijk nog enkel bij als een museumstuk.

 

Is niet gratis.

Voor Nederlanders is dit van essentieel belang.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

Nee hoor Old Satterhand, 1,4dB is 40% meer, dat zegt de meeste mensen meer dan dB's. Je hebt dan een schotel nodig met een oppervlak dat 40% groter moet zijn.

 

Ik zou wel eens willen weten hoe Sprietje dit berekend. 1,4 dB is 40% meer?  Meer dan wat?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Om de BBC HD-zenders te ontvangen via de Astra 28,2, heb je 40% meer signaal nodig dan de SD-zenders, het verschil tussen DVB-S2, 23.000, 3/4 en DVB-S, 22.000, 5/6.

 

Natuurlijk onzin , Sprietje.  Drs. Ijzerbout heeft je een vraagt gesteld en je neemt er een enorme bocht eromheen. Motiveer jouw stelling eens op een fatsoenlijke wijze zodat iedereen begrijpt waar jij dat potje mosterd vandaan haalt.
Plaats ook even jouw stelling op het SatsUK forum , veel succes gewenst.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Drs. IJzerbout said:

Is niet gratis.

Voor Nederlanders is dit van essentieel belang.

Als je niet met de schotel kunt ontvangen is dit de enige betrouwbare oplossing, ik zelf kijk ook online betaald naar de Engelse Freesat zenders kost me iets van 7 euro per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...