Ga naar inhoud


cdromspeler letter veranderen


ikkuniet
Ga naar oplossing Opgelost door ikkuniet,

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe je de cdrom speler drive letter kan veranderen, dus niet van de hdd.

Ik weet 1 manier die cdrom spelers loskoppelen,de externe hdd een andere drive letter geven  en weer aankoppelen .

via computerbeheer gaat niet zie alleen maar de opslag.

lijkt mij dat dit in win11 ook kan, maar hoe,

is mooier dat de gehele opslag netjes op rij staat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via schijfbeheer, onder instellingen, zie je alle hdd's en cd-rom staan.

Je gaat naar de desbetreffende cd-rom, klik rechtermuis, en dan kan je de Letterdrive veranderen. Je zal een paar waarschuwingen krijgen, en klik telkens op ok.

Ik weet niet of je schijfbeheer hebt op de home edition hebt.

Dit vindt je via rechtermuisklik op start.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

virtual clonedrive

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ikkuniet said:

Dat ding stond daar niet, ben ik al wezen kijken , waarschijnllijk heb ik in het verleden om makkellijk met een iso bestand te werken een virtuele cdrom speler gemaakt, moet nu gaan uitzoeken met welk programma dat gebeurd is, dus thx

In start menu run(shift rechtermuis toets) kiezen en in kader Diskmgmt.msc intikken, dan krijg je schijfbeheer.

 

Untitled1.jpg.736159903c5aff76d0cd72233ec1ae60.jpg

 

Of gelijk in het pulldown menu naar Disk Management. Weet niet welke versie Windows je gebruikt.

Untitled2.jpg.9e425f63f27ae154b469bfb39daed9b4.jpg

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Penthe bedankt

Maar een virtuele cdromspeler staat daar niet bij.

Heb nu nog 1 programma Magic Iso, gewoon uitpakken naar een drive, werkt gewoon simpel , kreeg gister weer een gevoel van nostalgie, sniper elite 3 te voorschjin getoverd, en maar weer is aan begonnen,

Ik vond nog een externe hdd van 1 tb, en die lag niets te doen, maar driveletter N  en ik had C D E F dus die wilde ik G hebben, en is ook gelukt.

Dus weer opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh,ja erg aardige mensen hier.

Geweldig geeft jullie zeker een goed gevoel , nou knap hoor, ga zo door.

Dat heet oude kennis en kunde opnieuw ophalen.

Ik heb me jaren gered zonder hulp van dit soort forums omdat ik dit soort andwoorden al verwacht, maar dacht , men is volwassen geworden , niet dus, ga zo door

 

aangepast door ikkuniet
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ikkuniet zei:

goh,ja erg aardige mensen hier.

 

Dank je.

Maar ik denk niet dat je de crux van mijn opmerking door hebt.

Het gaat over jouw keuze van de oplossing.

B.v. in dit draadje, waar @Penthe de enige echte oplossing voor jouw vraag geeft, hoewel je dat zelf ontkent.

Geen idee waarom, ik kan jouw gedachtegang echt niet volgen, mij te warrig.

Maar alle driveletters kun je op de aangegeven manier heel eenvoudig wijzigen, ook die van de virtuele drives.

Gewoon in het onderste venster van schijfbeheer naar beneden scrollen. In dit geval een Virtual Clonedrive.

schijbeheer.jpg.8b60c8e5466cc3c0d62d6b37d1e10422.jpg

 

Als je iets niet begrijpt, vraag het dan.

Veel succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gellijk,??? deze drive kwam in schijfbeheer niet voor, omdat het geen drive is.

De eerste kennismaking met de  opbouwende kritiek die jij gaf ging over punten en comma,s en dat jij het moeillijk vond om te lezen, maar kijk nu eens wat je zelf doet.

En voor de rest schrjif ik warrig, dus als ik iets wil weten , doe je zelf een plezier, en sla mij over, word je niet zo moe ook.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...