Ga naar inhoud


Start SpaceX uitgesteld wegens bevroren klep.


ceesv

Aanbevolen berichten

23 uren geleden, gerrit B zei:

Wat ik niet snap is dat ze in de jaren 60 aan de lopende band richting de maan konden met voor nu zeer verouderde technieken en nu met alle moderne computers en technieken komt men de nog niet eens fatsoenlijk de lucht in.

 

Dat ging toen ook niet allemaal van een leien dakje hoor. 

Denk aan de Apollo 1 waar het helemaal mis ging en 3 astronauten om het leven kwamen tijdens een grond-test in de capsule. 

En Apollo 13 ging ook goed fout. 

 

Dus ik snap je redenering niet helemaal. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij zal een hoge pet ophebben van techneuten en installateurs die hij kent. Maar dit is de echte "rocket science" en erg complex.

Ook zijn er aerodynamische effecten op die hoogte die we niet zomaar herkennen en erop anticiperen. 500km/u rukwinden bijvoorbeeld.

 

 

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt de jaren 60 technieken toch niet vergelijken met de hedendaagse technieken of wel soms?

 

En als men toen met technieken die nog in de kinderschoenen stonden wel naar de maan konden vliegen en nu 60 jaar later met zoveel extra kennis en zoveel betere technieken het nog niet eens voor elkaar krijgen om buiten de dampkring te komen dan kun je toch haast niet anders dan vraagtekens zetten bij de huidige techneuten of klopt er geen ruk van dat men toen gewoon effen naar de maan kon vliegen en terug.

Ik heb al eerder gezegd "ruk zo'n apollo van zijn sokkel, zet er een paar nieuwe motoren met een I9 computer, dan nog even vol tanken en vliegen met dat ding"

 

En ja die aerodynamische effecten dat is na 60 jaar niet verandert en dat het soms een beetje waait dat deed het in de jaren 60 ook, dus daar kan het niet aan liggen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

En als men toen met technieken die nog in de kinderschoenen stonden wel naar de maan konden vliegen

Je vergeet dat daar een hele andere reden voor was namelijk de eerste zijn. Men heeft toen waarschijnlijk net zoveel of wellicht meer risico genomen als tegenwoordig de mensen die op een bootje stappen richting Europa.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat bij deze raket om hergebruik, de verschillende trappen moeten weer beheerst landen op aarde voor hergebruik.

Dit was de eerste van een nieuwe generatie, van de fouten zal men leren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen dat, maar de nieuwe generatie raket van Musk kan een payload van 160 ton !!! vervoeren en is vele malen goedkoper dan de Saturn 5 uit de jaren 60. 

De nieuwe generatie raket zal ons niet alleen naar de maan brengen maar ook naar mars en nog veel verder. 

Gerrit B. zijn uitlatingen zijn ongefundeerd. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof 160 ton zo spectaculair is?

De Saturn V raket kon toen al 130 ton in een baan om de aarde brengen en 50 ton zelfs helemaal naar de maan.

 

Een vrachtwagen uit de jaren 60 had 250 PK en kon zo'n 20 ton vervoeren, nu hebben de meeste al 450-500Pk en de zwaardere uitvoeringen al 750- 2400 PK en is het te vervoeren gewicht beperkt to 50 ton maar in het buitenland rijden ze ook rustig met 175 ton

Kijk je naar een vliegtuig dan kan die zo over de grote duim zo'n 2,5 keer meer vracht en personen vervoeren dan in de jaren 60

Zou je dat omslaan naar zo'n raket dan zou die op zijn sloffen 300 ton tot een 1100 ton de lucht in moeten kunnen krijgen.

 

 Maar  deze kwam zelfs de dampkring niet uit.🤢

 

Er zijn er dus die het allemaal heel spectaculair vinden maar persoonlijk lijkt me dat allemaal maar flink overdreven in vergelijk wat men 60 jaar geleden al kon.

Om over beheerd weer landen op aarde al maar helemaal te zwijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...