Ga naar inhoud


Alps BSTE5-101B nog verkrijgbaar?


MarkViaSat
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

1 van mijn 4 LNB's op mijn Visiosat schotel lijkt wat problemen te geven. Ik heb regelmatig storing op deze LNB en als ik aan 1 van de aansluitingskabels (het is een twin lnb) op de lnb wat wriemel dan kan ik het probleem reproduceren.

 

Ik heb al gekeken of ik de lnb open kan maken maar dat wil helaas niet lukken.

 

Dit type lnb wordt volgens mij niet meer verkocht. Ik kan hem nergens nieuw vinden.

 

Is er een nieuw type Alps wat dit oude type vervangt of heeft iemand nog zo'n oude Alps lnb liggen en wil er vanaf (tegen betaling natuurlijk)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, MarkViaSat zei:

1 van mijn 4 LNB's op mijn Visiosat schotel lijkt wat problemen te geven. Ik heb regelmatig storing op deze LNB en als ik aan 1 van de aansluitingskabels (het is een twin lnb) op de lnb wat wriemel dan kan ik het probleem reproduceren.

Heb je er al aan gedacht om de f connector eens opnieuw er op te zetten?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb blijkbaar met de verkeerde zoektermen gezocht. Sorry.

 

Die nieuwe in Engeland is niet interessant want de verzendkosten naar Nederland zijn iets meer dan 46 euro. Kijk maar eens op de Nederlandse site van dat bekende handelsplatform 😉

 

Het is niet de connector denk ik. Ik heb als test de kabels op de aansluitingen omgewisseld en dan nog steeds storing als ik eraan wriemel.

 

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de aanbieders en denk dat het wel gaat lukken om er eentje te scoren.

 

Iedereen bedankt voor de verwijzingen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je al een stukje van de kabel geknipt en de connector opnieuw aangesloten?

2 aansluitingen op een LNB die hetzelfde defect hebben is uitzonderlijk.

Wel de spanning van je ontvanger halen, anders heb je kortsluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, MarkViaSat zei:

Ik heb blijkbaar met de verkeerde zoektermen gezocht. Sorry.

 

Die nieuwe in Engeland is niet interessant want de verzendkosten naar Nederland zijn iets meer dan 46 euro. Kijk maar eens op de Nederlandse site van dat bekende handelsplatform 😉

 

Het is niet de connector denk ik. Ik heb als test de kabels op de aansluitingen omgewisseld en dan nog steeds storing als ik eraan wriemel.

 

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de aanbieders en denk dat het wel gaat lukken om er eentje te scoren.

 

Iedereen bedankt voor de verwijzingen!

 

Kijk ook even naar Relook twin Easyconnect LNB's.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar voor een nieuwe gegaan.

In de satshop vroeg ik naar de Relook twin easyconnect maar op advies van de satboer heb ik nu een Inverto Ultra twin geïnstalleerd als vervanging van de Alps lnb.

Volgens hem was deze beter en zeker voor de Astra 3 die toch altijd wat meer ontvangstproblemen heeft.

 

Het probleem lijkt nu verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MarkViaSat zei:

Ik ben maar voor een nieuwe gegaan.

In de satshop vroeg ik naar de Relook twin easyconnect maar op advies van de satboer heb ik nu een Inverto Ultra twin geïnstalleerd als vervanging van de Alps lnb.

Volgens hem was deze beter en zeker voor de Astra 3 die toch altijd wat meer ontvangstproblemen heeft.

 

Gaat het om deze met een kop van 48mm?: https://inverto.tv/lnb/446/twin-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb het idee dat mijn Alps Twin voor de 23.5E een probleem heeft. Ben er inmiddels achter dat ALPS niet meer leverbaar is (kan eigenlijk niets vinden of ze failliet zijn gegaan?) en bij mij zijn ze gemonteerd op een rail van een Triax schotel. Triax is inmiddels ook niet meer leverbaar zag ik. Maar de concrete vraag sluit aan bij dit topic, want ik heb ook zulke dunne ALPS twins en moet er dus een vervangen.

Wat is volgens jullie de beste LNB die ik als vervanger kan gebruiken en die qua afmeting gaat passen in de bestaande setup?

Ik lees o.a. een Inverto Ultra in deze topic, in een andere kom ik Rebok tegen. Die Ultra heeft op de tekening een kop van 48mm, dus dat is niet veel dikker dan de 40mm die in de klem gaat. Heb de foto bijgevoegd, je zou denken dat gaat passen maar het is wel erg krap naast de 19E die er links naast zit? Met dit weer kan ik het helaas niet nameten, ik moet een stuk dakterras demonteren om er bij te kunnen.

Gezien alle ervaring op dit forum is er vast wel iemand die dit al bij de hand heeft gehad. Alvast bedankt voor jullie hulp.

IMG_1120.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...