Ga naar inhoud


Hoe GSM signaal versterken?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

M'n buurman heeft een goed geisoleerde woning, die tevens een redelijke kooi van Faraday blijkt te zijn.

Gans de woning zit ingepakt in alufolie of zilverpapier, met alle gevolgen van dien... Moeilijke GSM verbinding!

 

Bestaan er relaissystemen op de GSM frekwenties, die tevens het GSM protocol ondersteunen teneinde een sterker RF systeem te hebben ?

Of werkt een passieve repeater ook afdoend?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon bellen via wifi.PXS had vroeger een 3G systeem maar dat is afgeschaft omdat het niet rendabel is.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Bestaan er relaissystemen op de GSM frekwenties, die tevens het GSM protocol ondersteunen teneinde een sterker RF systeem te hebben ?

Die systemen zijn illegaal en veroorzaken storingen op het net.

Maar kan de gebruiker niet via WiFi telefoneren?

Sommige operators bieden die mogelijkheid.

 

Voorbeeld bellen via internet/wifi

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proximus biedt nog altijd Voice over Wifi aan.
Gewoon effe op hun website zien.  Er staat zelfs een lijst van ondersteunde smartphones.

image.png.e3695f0b4a1ab40fbef407544e40c417.pngimage.png.af4563bf1947db14f7524ad3f33e68bb.png

 

Telenet biedt naar mijn weten iets gelijkaardig aan.  Orange weet ik niet zeker

 

Dan moet je wel zien dat je perfecte wifi dekking hebt in het huis!

 

Gewoon bij de betreffende operator opzoeken welke de minimum versie is voor je router, GSM, enz.
Ongetwijfeld moet je mobiel en internet abonnement bij dezelfde operator zitten.

 

En verder zijn er indoor coverage systemen.  Die de operatoren trouwens ook zelf installeren in kantoren.  Ik ben er vrij zeker van dat je installateurs vindt, weet niet of het legaal is, maar zelfde verhaal: effe zoeken op het internet.

 

 

 

aangepast door Skoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

aluminium en gsm signalen

invoeren in de bing of google browser en je treft onmiddelijk een die versterkers verkoopt en ook uitlegt hoeveel signaalverlies je hebt binnen of rondom het huis.

 

en net wat @bellejt schreef, je wifi thuis gebruiken ipv 5g telefoon data netwerk

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrougah kwam er een draadje het huis binnen voor alleen een prima verstaanbare telefoonverbinding.
Nu komt er een draadje (of glasvezel) het huis binnen waar men "alles" mee kan doen, op hoge snelheid maar die word niet gebruikt in de meeste gevallen voor een telefoonlijn.
Daar toe verkiest de "moderne" mensch "liever" een apparaatje wat praat met een mast ergens ver buitens huis boven het wifi station een paar meter verderop. Dat heet vooruitgang, vreemde wereld !

Zo kan het ook :

CellphonehotspotinAustralia.Setyourphoneonthepostdishfocusesthesignaltothenearesttower.100passivetoolitselfusesnopower..jpg.4bb591a94c3c5c9501cb8e37cb051d31.jpg

Handig als er geen andere mogelijkheid is.

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was enkele maanden geleden eens navraag gaan doen om een internetaansluiting thuis te installeren, De maatschappijen zijn overgenomen, veranderd van naam etc, zodat ik zelf niet meer weet wie wie is, ik gebruik tadaam, vraag mij niet wie de beheerder is van de mast. Om terug te komen op mijn gesprek met de verkoper in de winkel vroeg ik hem of dat hun installatie de kabel was (coax)zoals we dat vroeger noemde of de telefoon ( 2 draadjes) wat vroeger RTT was , want die heb ik in huis. Hij wist het niet. Ik wil dat wel weten of ze een gat in de muur moeten boren, dat wist die ook niet. Ze stonden daar met 2 naar elkaar te koekeloeren.🤯 Al die bedrijven werken met onderaannemers,  maar dat de hun productkennis zich enkel beperkt tot de kleurtjes zijn van de smartphones die ze verkopen zegt veel over aanwervingen bij die grote beursgenoteerde bedrijven.

 

Ik ben niet 100% tevreden over TADAAM, hoewel de kwaliteit iets is verbeterd de laatste weken. Draadloos is het goedkoopst, zonder beperkingen of gaten te boren. 

 

Glasvezel ligt hier al 20 jaar in de straat, maar dat is voor het leger ☺️ Daar moet ik van afblijven.

 

Hugo (die vroegen nen telefoon had met nen draad en nen modem en fax) Zelfs nen telex bestond toen nog)

 

P.S. Wat is er mis met nen TAM TAM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had je de femtocell, ik weet zo één, twee, drie niet of de provider van jou buurman dit ondersteund. 
 

Mvgr, HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was van proximus maar is stopgezet.Ging enkel op 3G en sommige GSM connecten daar niet meer op.Gaf meer miserie dan wat anders omdat zelfs bij ontvangst van 1 blokje de switch gebeurde naar gewoon netwerk.Nu promoten ze allemaal bellen over wifi en daar zijn mogelijkheden genoeg zelfs over FB  of ander chat

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoektermen in deze, voor wie het interessant vindt :

passive repeater cell phone

radio mirror

 

O !

Op 15-5-2023 om 18:13, Jan Ambers zei:

Of werkt een passieve repeater ook afdoend?

Dat noemde je zelf ook al, wat heb je in gedachten ? Of ervaring mee ?

Hier een voorbeeld plaatje :

4KFRa.png.40b72d9a4dd39963857c0d32bea3e3a4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, simp zei:

P.S. Wat is er mis met nen TAM TAM?

De reikwijdte 😁

 

Op 16-5-2023 om 23:30, kees321 zei:

Handig als er geen andere mogelijkheid is.

Hoever zou die zo via de wokpan uitzenden ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2023 om 18:13, Jan Ambers zei:

M'n buurman heeft een goed geisoleerde woning, die tevens een redelijke kooi van Faraday blijkt te zijn.

Gans de woning zit ingepakt in alufolie of zilverpapier, met alle gevolgen van dien... Moeilijke GSM verbinding!

 

Bestaan er relaissystemen op de GSM frekwenties, die tevens het GSM protocol ondersteunen teneinde een sterker RF systeem te hebben ?

Of werkt een passieve repeater ook afdoend?

 

Heb je dit al gezien : https://tadaam.be/range-plus/

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...