Ga naar inhoud


Telenet decoder en VU Ultimo storen mekaar.


Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik heb dat voordat ik nieuwe betere HDMI kabels heb aangeschaft ook wel eens gezien!

Maar dat zou je dat toch op elke zender zien?

Je HDMI kabel dient gewoon om het beeld en geluid door te sturen van je ontvanger/mediaspeler/... naar je TV toestel.

Als je storing alleen ziet op bepaalde zenders, dan geeft dat aan dat het daar niets mee te maken heeft, want de storing zou net dezelfde moeten zijn, op om het even wat er getoond wordt via het toestel dat aan de HDMI kabel hangt.

Vermits hij het enkel/vooral op Ketnet/Canvas heeft, lijkt mij de HDMI kabel niet de bron van de storing te zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zelfde probleem gehad en uiteindelijk toch een telenet technieker geweest die hun buitenkabel (coax)  heeft vervangen en alles was opgelost. Blijkbaar was de signaalsterkte aan de binnendoos te laag en dat deed zich ook enkel voor op die bepaalde kanalen

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzz, ik las niet dat het maar op enkele zenders gebeurd of ik heb te snel gelezen.

 

@bellejt, dat had @blitz10 ook al eens in 2018 en ontdekte men de roest in de hun aansluiting buiten op straat, maar het gaat over twee toestellen die elkaar (lijkt het) beïnvloeden de ene dvb-c de ander dvb-s2! Dan is er zeker een signaalfout in de TV aansluiting.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

De meest voor de hand liggende oorzaak is de hdmi kabel van de Vu die instraalt op de antenne kabel van die kabel box.

Op te lossen met een beter afgeschermde antenne kabel voor de kabelbox en een goed afgeschermde hdmi kabel.

Het signaal niveau van de kabel aansluiting zal om welke reden ook net iets te laag zijn op sommige kanalen.

 

Op de hdmi kabel komen signalen voor in dezelfde frequentie range als de kabelkanalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ceesv

Dit was precies wat de oorzaak was. Ik had wel al vermeld dat ik diverse HDMI kabels en coax kabels heb vervangen maar telkens van de digibox omdat meestal de coax als probleem werd aangegeven en de VU geen coax heeft.

Maar nu heb ik de HDMI van de VU vervangen en de boxen wat verder uit mekaar gezet (33 ipv 30cm)  en voorlopig is mijn probleem voorbij.

Met beide toestellen aan heb ik 99 % signaal op VRT1 en 0 foutieve paketten.

Ook andere satters bedankt om mee te denken en de richting te bepalen.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, pirrewit zei:

Bedankt ceesv

Dit was precies wat de oorzaak was. Ik had wel al vermeld dat ik diverse HDMI kabels en coax kabels heb vervangen maar telkens van de digibox omdat meestal de coax als probleem werd aangegeven en de VU geen coax heeft.

Maar nu heb ik de HDMI van de VU vervangen en de boxen wat verder uit mekaar gezet (33 ipv 30cm)  en voorlopig is mijn probleem voorbij.

Met beide toestellen aan heb ik 99 % signaal op VRT1 en 0 foutieve paketten.

Ook andere satters bedankt om mee te denken en de richting te bepalen.

Om het echt zeker te weten, mag je maar één verandering tegelijk aanbrengen.

Nu heb je de 2 verder uit elkaar gezet én de HDMI vervangen.

Je kunt ze weer wat dichter bij elkaar zetten, en dan weet je zeker welke van de 2 de oplossing bood.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, zzzzzz zei:

Maar dat zou je dat toch op elke zender zien?

Je HDMI kabel dient gewoon om het beeld en geluid door te sturen van je ontvanger/mediaspeler/... naar je TV toestel.

Als je storing alleen ziet op bepaalde zenders, dan geeft dat aan dat het daar niets mee te maken heeft, want de storing zou net dezelfde moeten zijn, op om het even wat er getoond wordt via het toestel dat aan de HDMI kabel hangt.

Vermits hij het enkel/vooral op Ketnet/Canvas heeft, lijkt mij de HDMI kabel niet de bron van de storing te zijn.

Je gaat dat niet noodzakelijk op elke zender zien aan het beeld, maar je zou het het wel kunnen meten.

Bekijk het zoals bij ontvangst van een satelliet met sterke en zwakke transponders. Bij een regenbui valt de ontvangst van de zwakke weg, het beeld van de sterke komt er wel nog altijd door (maar met minder decibels dan vóór de regenbui).

Laten die VRT-kanalen bij Telenet nu net op een mux zitten waarover wel meer klachten te lezen zijn op het Internet. Alle externe invloeden die een negatieve impact hebben op het signaal kunnen er dan voor zorgen dat de VRT wegvalt en andere zenders wel nog te bekijken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Je gaat dat niet noodzakelijk op elke zender zien aan het beeld, maar je zou het het wel kunnen meten.

Bekijk het zoals bij ontvangst van een satelliet met sterke en zwakke transponders. Bij een regenbui valt de ontvangst van de zwakke weg, het beeld van de sterke komt er wel nog altijd door (maar met minder decibels dan vóór de regenbui).

Laten die VRT-kanalen bij Telenet nu net op een mux zitten waarover wel meer klachten te lezen zijn op het Internet. Alle externe invloeden die een negatieve impact hebben op het signaal kunnen er dan voor zorgen dat de VRT wegvalt en andere zenders wel nog te bekijken zijn.

Tja, als je 2 zaken tegelijk verandert ga je nooit weten welke van de 2 het opgelost heeft.

Er werd ook gezegd: "vermits de VU+ geen coax heeft", maar de kabel van satelliet is ook een soort coax, dus die kunnen elkaar wel storen.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude hdmi opnieuw probleem .

Nieuwe hdmi probleem voorbij.

Oplossing is dus duidelijk.

Satelliet gebruikt niet een soort coax maar gewoon coax maar hier waren er geen problemen.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, pirrewit zei:

Oude hdmi opnieuw probleem .

Nieuwe hdmi probleem voorbij.

Oplossing is dus duidelijk.

Satelliet gebruikt niet een soort coax maar gewoon coax maar hier waren er geen problemen.

OK, dus toch de HDMI, en niet de afstand van de decoders ten opzichte van elkaar.

Eerste keer dat ik dit hoor, maar goed om te weten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt nog steeds prima met de laatste hdmi kabel.

Toch is het eigenaardig dat ik 4 kabels getest heb. Deze 4 kabels doen het uitstekend in de keuken slaapkamer en veranda met diverse apparaten maar enkel een van deze 4 lost het probleem VU en Digicorder op.

Bestaan er dan soorten HDMI kabels voor bepaalde toepassingen?

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jazeker, er zijn normen voor HDMI kabels.

 

Wikipedia

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer wat wijzer geworden.👍 Maar op geen enkele kabel staat een type aanduiding.Hoe kun je een type herkennen.

Ben ik  met de aankoop van een nieuwe HDMI 2.1 kabel altijd safe voor alle toepassingen dus ook voor mijn probleem VU -Digicorder?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...