gerrit B Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Ik ken het. Was een poos niet in staat om te werken (kon amper nog 500m lopen en moest dan eerst weer een uur uitrusten voordat ik terug kon lopen) en mijn oud werkgever zag aankomen dat hem dit nog wel eens aardig wat geld ging kosten en koos voor ontslag met dan maar een flinke ontslagvergoeding. (kantonrechters formule x 2) Uiteindelijk bleek alles veroorzaakt te zijn door veel te veel penicilline kuren achter elkaar waardoor mijn gehele darmflora om zeep was geholpen en voedsel niet meer verteerd werd. Maar ik zou een bedrijf gaan overnemen en daar moest e.e.a wel eerst juridisch voor geregeld worden. Zelf kun je zoiets in 2 of 3 dagen doorspitten en regelen maar als daar accountants/juristen ed. naar moeten kijken dan ben je zo een half jaar kwijt. Dus had een paar maand overbrugging nodig. Terwijl ze wisten dat ik een bedrijf over ging nemen, ze me zelf actief zijn gaan trainen met wat ik tegen zou komen bij een eigen bedrijf, toch de sollicitatieplicht. Lullige was dat ik vrijwel overal waarop ik ging solliciteren uitgenodigd werd voor een gesprek of zelfs telefoontjes kreeg met "wanneer kun je beginnen"? Dus werkgevers staken nodeloos energie in een sollicitatie die ik dan uit moest gaan leggen dat ik verplicht was op te gaan solliciteren maar dat ik over 2 a 3 maand voor mezelf zou gaan beginnen. Op vragen of ik daar niet mee mocht stoppen omdat werkgevers er nu onnodige tijd in staken was het antwoordt eenvoudig "stop je met solliciteren dan stopt ook je uitkering" Maar dat solliciteren stelde toen (inmiddels 20 jaar geleden) niet echt veel voor, je kreeg een lijst met mogelijke banen en hoef alleen maar een vinkje te zetten met dat je wel interesse had en knippen en plakken van de motivatie. Om te voorkomen dat ik toch weer ergens meteen kon beginnen uiteindelijk voor de meest onmogelijk banen gesolliciteerd. Dus als metselaar en dan in de motivatie zetten dat je wel een slechte rug had, als schilder maar dat je snel ademproblemen had als de verkeerde verf werd gebruikt enz. Maar was blij toen de overname eindelijk rond was en ik hun kon bellen dat ik de 1e van de volgende maand definitief voor mezelf kon beginnen en hun hulp niet meer nodig had. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Het is inmiddels 2025. Ik had ook een jaar in 2010 na massaal ontslag op ons bureau met de UWV te maken. ( gevolg van de hypotheek crisis 2008 ) Allemaal incompetente ambtenaren die niks doen anders dan lijstjes invullen. Daar had ik dus schoon genoeg van en heb mijn CV online gezet. 2 dagen later werd ik in dienst genomen bij een ander bekend bureau. 15 jaar later is het echt niet zo makkelijk als ouwe zak , want zo wordt je wel gezien qua leeftijd TubThumping Chambawamba
Mojo Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei (aangepast) 46 minuten geleden, Tonskidutch zei: Het is inmiddels 2025. Ik had ook een jaar in 2010 na massaal ontslag op ons bureau met de UWV te maken. ( gevolg van de hypotheek crisis 2008 ) Allemaal incompetente ambtenaren die niks doen anders dan lijstjes invullen. Daar had ik dus schoon genoeg van en heb mijn CV online gezet. 2 dagen later werd ik in dienst genomen bij een ander bekend bureau. 15 jaar later is het echt niet zo makkelijk als ouwe zak , want zo wordt je wel gezien qua leeftijd Je bent gewoon afgeschreven. Waarde afgeboekt naar 0 euro en afwachten wanneer je door de shredder mag. Gelukkig gaat men in Denemarken de pensioenleeftijd opschroeven naar 70 jaar dus dan duurt het daar wat langer tot je geshredderd word 27 mei aangepast door Mojo 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
blitz10 Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden (aangepast) inmiddels is mijn ww periode ten einde. ik krijg mijn inkomsten nu via een iow uitkering en een toeslag. is een uitkering, ter bescherming van de oudere werknemers, zodat ze hun huis en eventueel spaartegoed niet hoeven op te eten.( laat me niet lachen🤣🤣🤣🤣🤣).met dit bedrag wordt je vanzelf gedwongen om je reserves aan te spreken. het is geen vetpot, nog minder als het sociaal minimum. personen die misschien nog nooit gewerkt hebben en een bijstand uitkering krijgen , hebben iedere maand 300 € meer als mij , om te besteden. ongeveer 40 jaar volcontinu gewerkt, en nu krijg men dit cadeautje, van onze regering. bedankt😠😠😠😠😠 22 uren geleden aangepast door blitz10
Moderator ceesv Geplaatst: 21 uren geleden Moderator Geplaatst: 21 uren geleden We zijn inderdaad 2 jaar verder sinds dit topic is gestart. Ik kan begrijpen dat je moedeloos bent om nu als 63 jarige nog op zoek te moeten naar een nieuwe baan. Je zal alles moeten vergeten uit je werkzame leven en opnieuw moeten solliciteren naar totaal nieuwe banen. Maar onmogelijk is dat niet, je hebt nu de financiële prikkel om alles aan te nemen wat je voor je voeten komt. https://nl.indeed.com/l-maastricht-vacatures.html?vjk=4eadbccd046958fb Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden @ceesv bedrijven willen geen afdankertjes meer van boven de leeftijd 64 en vergeet het aantal banen dat er zou zijn voor "Ons". accepteer het nu maar, net als de sociale zaken van de stad ook inmiddels doet Of je hebt eigen startkapitaal dan start je je eigen zaak opnieuw ofwel je kan het vergeten. Of je kan mensen en/of de Belastingdienst willens en wetens bedriegen, want die lopen er genoeg in een geleased pak rond met een postbus adres. Kijk maar eens in de Kamer Van Koophandel registers. Via de boekhouding vinden ze alles. En werken voor Maastricht is een lachertje. Solliciteer er zelf maar eens. TubThumping Chambawamba
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden Vandaag in de krant https://www.telegraaf.nl/financieel/zoektocht-naar-personeel-blijft-worsteling-geen-mensen-te-vinden-en-jongeren-niet-loyaal/74734115.html Zoektocht naar personeel blijft worsteling: geen mensen te vinden en jongeren ’niet loyaal’ De arbeidsmarkt mag dan iets minder overspannen zijn dan een jaar geleden, personeelsmanagers zien het somber in. Bijna driekwart zegt niet genoeg geschikte kandidaten te kunnen vinden. Ook zien ze met lede ogen aan hoe andere bedrijven ’hun’ mensen wegkapen. Vooral jongeren noemen ze ’niet loyaal’ en ’moeilijk tevreden te houden’. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) De zogenaamde recruiters hebben allemaal dezelfde stront in de ogen. Diploma's en veel te specifieke eisen voor de kandidaten, ze willen één oplossing voor hun opdrachtgever de bedrijven en dat is zonder inwerken of scholing gelijk de productie kunnen overnemen. Denk "jij" echt dat ik niet zou kunnen timmeren in een timmerfabriek omdat mijn laatste opleiding architectuur was? Recruiters zijn mensenhandelaren zonder kennis van zaken punt uit. Misschien kan ik er ook aan toe voegen dat er ook al geen serieus aanbod aan stageplekken bestaat zoals VMBO MBO en HBO vastgesteld heeft. Dus bedrijven willen gewoon niet meedoen aan scholing en opleiding. 7 uren geleden aangepast door Tonskidutch blauw TubThumping Chambawamba
blitz10 Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) 15 uren geleden, ceesv zei: Je zal alles moeten vergeten uit je werkzame leven en opnieuw moeten solliciteren naar totaal nieuwe banen. Maar onmogelijk is dat niet, je hebt nu de financiële prikkel om alles aan te nemen wat je voor je voeten komt. Ben nu 63 jaar, als ik ga solliciteren naar een nieuwe baan, voordat ik een beetje ingewerkt ben ben ik inmiddels 64 jaar. moet dan weer vanonder de trap beginnen, wat betekent dat alle klusjes wat een ander niet wil doen, op jouw bordje terecht komen. Hadden beter eens na kunnen denken, aangaande de iow uitkering( ter bescherming van de oudere werknemer )is een speciale uitkering voor 60-plussers die hun WW-uitkering of loongerelateerde WGA-uitkering hebben uitgeput. Deze uitkering biedt inkomensondersteuning en voorkomt dat men in de bijstand terechtkomt. De IOW-uitkering duurt maximaal tot de AOW-leeftijd. inkomenondersteuning => alle verdiensten welk men in een maand verdiend , worden verrekend met uitkering=>Gerard heeft een IOW-uitkering en gaat 1.000 euro bijverdienen. Zijn uitkering bedraagt dan 0,7 x (1.407,60 – 1.000) = 285,32 euro bruto per maand. Zijn totale inkomen bedraagt dan 1.285,32 euro bruto per maand. bijstand inkomen als men gehuwd is bedraagt +/- 1955 € iow uitkering + toeslag bedraagt 1662 € Nou wat ben ik blij met deze uitkering, bijstand uitkering is voor mij geen optie , want dan moet ik eerst mijn zwaar verdiend spaargeld eerst maar eens ff opmaken , voordat ik in aanmerking kom voor een uitkering. Heb ik daarvoor , +/- 40 jaar volcontinu gewerkt 5 uren geleden aangepast door blitz10
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 10 minuten geleden, blitz10 zei: Ben nu 63 jaar, als ik ga solliciteren naar een nieuwe baan, voordat ik een beetje ingewerkt ben ben ik inmiddels 64 jaar. Daarna kan je nog 3 jaar werken tot je pensioen leeftijd. Het is jouw keuze of je ervoor gaat of dat je op uitkeringsniveau verder gaat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Voor de een is het zus en voor de andere zo... leesvoer https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/uitkering-oudere-werklozen-ioaw-iow-ioaz Omdat ik al mijn spaargeld al had opgebruikt tijdens de corona en daarna ben ik dan toch maar in de bijstand gestapt nadat ik mijn onderneming moest stoppen. Ja 1278€/mnd en dat is beslist geen vetpot zoals anderen wel eens denken. 719€/mnd huur en 290€/mnd zorgverzekering. En er is geen persoonlijke keuze zoals @ceesv net schriijft als je nergens meer aan de bak komt. TubThumping Chambawamba
blitz10 Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden 3 minuten geleden, ceesv zei: Daarna kan je nog 3 jaar werken tot je pensioen leeftijd. Het is jouw keuze of je ervoor gaat of dat je op uitkeringsniveau verder gaat. het is geen keuzemogelijkheid meer, na 40 jaar volcontinu , is mijn lichaam op.
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Ik zou zeggen "kijk waar een recruiter naar op zoek is" Pas vervolgens jouw profiel aan zodat ze in jouw profiel vinden waar ze naar op zoek zijn. Je kunt wel prat gaan op je hoogst genoten opleiding maar als men dat niet zoekt dan heb je er op dat moment weinig aan. Dus is men niet op zoek naar architecten maar wel naar een fabriekstimmerman met technisch inzicht? Dan zou het een optie kunnen zijn om je profiel aanpassen naar bouwkundig medewerker/timmerman met affiniteiten voor de architectuur. Zoekt men geen architect maar wel een technisch tekenaar hoe moeilijk is het dan om je profiel daar naar toe aan te passen en het tekenwerk van een ander te gaan doen ipv. het zelf te bedenken? Daarnaast werkt andersom zoeken vaak ook goed, dus niet afwachten tot een bedrijf iemand zoekt maar zelf even langs gaan met de vraag of ze iemand zoeken en of je hun evt. van dienst kunt zijn. Soms biedt het UWV zelfs de mogelijkheid om een soort snuffel stage te gaan doen bij een bedrijf met behoud van uitkering om te kijken of een beroep iets voor je is en voor de werkgever om te kijken of je een aanvulling kunt zijn voor hun bedrijf. Ik heb zo een wit en bruingoed verkoper gehad die werken in de beveiliging ook wel wat leek, een schilder die dacht dat het wel een aanvulling zou zijn dat als ik een oude grote detector demonteerde en een kleinere terug ging plaatsen hij dan meteen de muur bij kon gaan werken en ook een facilitair medewerker die dacht dat beveiliging hetzelfde zou zijn als in het magazijn lampen en TL buizen vervangen. Echter ze haakten allemaal binnen 2 weken af vanwege de reistijd naar een klus en het gereedschap niet om 16.00 laten vallen en naar huis, maar doorgaan tot de klus klaar was ook al werd het dan een keer 17.30 uur. Wat ik wel hoorde was "ik dacht dat ik altijd zwaar werk had en stevig aan moest poten maar zie met jouw werk wel in dat geen dag hetzelfde is en je voortdurend aan moet passen naar de omstandigheden wat eigenlijk nog veel zwaarder is" zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 8 minuten geleden, Tonskidutch zei: als je nergens meer aan de bak komt. Toch zijn er banen, waarvoor je wel aangenomen wordt. Je wandelt graag, 2 vliegen in een klap? https://nl.indeed.com/q-per-direct-l-maastricht-vacatures.html?vjk=e79fabbd996f37c4 Je kan ook hier kijken voor meer passend werk. https://careers.schipholgroup.com/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) Neen @ceesv je kijkt alleen naar vacatures maar niet naar de werkelijkheid. En let op, Freelance / ZZP betekend ook dat je de hele overige premies zelf moet betalen, mocht je al meerdere opdrachtgevers hebben. p.s. wegens mijn voortschrijdende COPD wandel ik dus heel weinig nog maar. 20 minuten is al max. 5 uren geleden aangepast door Tonskidutch blauw TubThumping Chambawamba
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen