Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ken het.

Was een poos niet in staat om te werken (kon amper nog 500m lopen en moest dan eerst weer een uur uitrusten voordat ik terug kon lopen) en mijn oud werkgever zag aankomen dat hem dit nog wel eens aardig wat geld ging kosten en koos voor ontslag met dan maar een flinke ontslagvergoeding. (kantonrechters formule x 2)

Uiteindelijk bleek alles veroorzaakt te zijn door veel te veel penicilline kuren achter elkaar waardoor mijn gehele darmflora om zeep was geholpen en voedsel niet meer verteerd werd.

Maar ik zou een bedrijf gaan overnemen en daar moest e.e.a wel eerst juridisch voor geregeld worden.

Zelf kun je zoiets in 2 of 3 dagen doorspitten en regelen maar als daar accountants/juristen ed. naar moeten kijken dan ben je zo een half jaar kwijt.

Dus had een paar maand overbrugging nodig.

Terwijl ze wisten dat ik een bedrijf over ging nemen, ze me zelf actief zijn gaan trainen met wat ik tegen zou komen bij een eigen bedrijf, toch de sollicitatieplicht.

Lullige was dat ik vrijwel overal waarop ik ging solliciteren uitgenodigd werd voor een gesprek of zelfs telefoontjes kreeg met "wanneer kun je beginnen"?

Dus werkgevers staken nodeloos energie in een sollicitatie die ik dan uit moest gaan leggen dat ik verplicht was op te gaan solliciteren maar dat ik over 2 a 3 maand voor mezelf zou gaan beginnen.

Op vragen of ik daar niet mee mocht stoppen omdat werkgevers er nu onnodige tijd in staken was het antwoordt eenvoudig "stop je met solliciteren dan stopt ook je uitkering"

Maar dat solliciteren stelde toen (inmiddels 20 jaar geleden) niet echt veel voor, je kreeg een lijst met mogelijke banen en hoef alleen maar een vinkje te zetten met dat je wel interesse had en knippen en plakken van de motivatie.

Om te voorkomen dat ik toch weer ergens meteen kon beginnen uiteindelijk voor de meest onmogelijk banen gesolliciteerd.

Dus als metselaar en dan in de motivatie zetten dat je wel een slechte rug had, als schilder maar dat je snel ademproblemen had als de verkeerde verf werd gebruikt enz.

Maar was blij toen de overname eindelijk rond was en ik hun kon bellen dat ik de 1e van de volgende maand definitief voor mezelf kon beginnen en hun hulp niet meer nodig had.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Het is inmiddels 2025.

Ik had ook een jaar in 2010 na massaal ontslag op ons bureau met de UWV te maken. ( gevolg van de hypotheek crisis 2008 ) Allemaal incompetente ambtenaren die niks doen anders dan lijstjes invullen. Daar had ik dus schoon genoeg van en heb mijn CV online gezet. 2 dagen later werd ik in dienst genomen bij een ander bekend bureau.

15 jaar later is het echt niet zo makkelijk als ouwe zak , want zo wordt je wel gezien qua leeftijd

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Geplaatst: (aangepast)
46 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het is inmiddels 2025.

Ik had ook een jaar in 2010 na massaal ontslag op ons bureau met de UWV te maken. ( gevolg van de hypotheek crisis 2008 ) Allemaal incompetente ambtenaren die niks doen anders dan lijstjes invullen. Daar had ik dus schoon genoeg van en heb mijn CV online gezet. 2 dagen later werd ik in dienst genomen bij een ander bekend bureau.

15 jaar later is het echt niet zo makkelijk als ouwe zak , want zo wordt je wel gezien qua leeftijd

Je bent gewoon afgeschreven. Waarde afgeboekt naar 0 euro en afwachten wanneer je door de shredder mag. Gelukkig gaat men in Denemarken de pensioenleeftijd opschroeven naar 70 jaar dus dan duurt het daar wat langer tot je geshredderd word

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen