Ga naar inhoud


Schotelontvanger uitneembaar maken in caravan


RikDC
Ga naar oplossing Opgelost door RikDC,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan lees je het bericht toch niet helemaal goed....

@Sprietje bedoeld dat je onder de ontvanger eerst een paar b.v. plastic plaatjes schroeft en daarop klittenband bevestigd.

Op de plaats waar je de ontvanger neer wilt zetten plak je ook klittenband en daarmee kun je de ontvanger dus gemakkelijk weer loshalen en verplaatsen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het effe heel snel want echt gedetailleerde schetsvoorstellen kosten tijd dus geld.

gewoon een eigen casing maken ( dat kan mooi of functioneel ) die fixeer je op de plank

en daarin gaat de Vu+ met de uitsparingen voor kabels en zooi

solo2_casing.jpg

de klep is eventueel van zwart geperforeerd metaal wegens ventilatie en warmte afvoer

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel haalde dit topic uit de spotlight
  • Oplossing

Goedemorgen,

Dank allen voor de tips.

De vraag was eigenlijk of er iets gebruiksklaar in de handel was om een sat-ontvanger vast te zetten.

 

Neen dus.

 

Het is het volgende geworden.

Op de foto's ziet u de profieltjes die ik gemaakt heb .

De gaten onderaan zijn voor de pootjes en de gleufjes voor het doorhalen van (zwarte ) klittenband.

Op de profieltjes komt nog iets van vilt of zo om het toestel niet te beschadigen.

 

Het toestelletje dat u ziet is niet de ontvanger maar hoort bij de tv en word op dezelfde manier vastgemaakt.

 

Iemand plaatste ook een schets voor het maken van een "kastje " maar ik wil het eenvoudig houden en zo onzichtbaar mogelijk.

 

Nogmaals bedank en gegroet .

 

Rik

 

s9ec82a8.png

o00mzo5a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Oeps !!!

1e  Wat is gaffertape en hoe is dat te rijmen met toestel gemakkelijk in en uitbouwen ?

 

2e  Als ik een tweedehands Vu+ Solo erbij neem wat doe ik dan met alle opnames die op mijn "thuistoestel " staan ?

       En de updates van de Vu in rust ?

 

Ik heb nu de door mij gemaakte profieltjes voorzien van velcro bandjes en zet gewoon de vu tussen de profieltjes en trek de bandjes aan.

 

Maar evengoed is mijn vraag door niemand positief beantwoord.

De vraag was of er iets op de markt was dat gebruiksklaar was om een satontvanger vast te zetten en blijkbaar dus niet.

Enfin het is opgelost en bedankt om mee te denken want mijn ontwerpje is wel ietwat ontstaan uit de diverse tips.

 

Het hoofddoel dat restte na de ontdekking dat ik zelf iets zou moeten maken bleef uiteindelijk om het eenvoudig te houden.

 

Ik heb hier nog wel een paar andere satontvangers liggen maar de VU heeft mijn voorkeur omdat ik verschillende programmas tegelijk kan opnemen.

 

Wij nemen alles op en kijken nooit rechtstreeks om de ergerlijke reclame door te spoelen..

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
28 minuten geleden, RikDC zei:

Wat is gaffertape

Ook bekend als duct tape.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RikDC zei:

Maar evengoed is mijn vraag door niemand positief beantwoord.

De vraag was of er iets op de markt was dat gebruiksklaar was om een satontvanger vast te zetten en blijkbaar dus niet.

 

ja dat is je eigen open deur intrappen.

 

en die foto's van jouw oplossing zeggen me dus ook helemaal niks

 

succes met je plank

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidinges ?????

Wat bedoel je daar nu mee ?

Mijn laatste zin bij m'n oorspronkelijke vraag "Hoopte toch iets gebruiksklaar te vinden "  is toch vrij duidelijk dacht ik.

 

En ducttape op die ontvanger vast te zetten , waarom geen spijkers.

 

Je moet je wel realiseren dat het gaat om de inrichting van een caravan en geen bunker.

 

Enfin , ik ga hier niet meer op reageren want ondanks mijn bedanking voor de tips reageren sommigen toch wat nijdig omdat ik hun idee niet gebruikt heb.

 

Einde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooit al gehoord van klittenband ? Ik koop die bij de chinees.Kost niks en heb je in alle kleuren en lengtes.Maakt makkelijk vast en los.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hoeft de klittenband niet op de decoder te kleven hoor.Degene die ik gebruik heeft 2 verschillende delen.Kleven enkel op de plaats waar die vast moet zitten. 2 aparte delen met bovenop de andere zijde.

Door de vaste delen die topic starter gebruikt moet hij zelfs niks kleven als hij de band gewoon door de gleuven van die ijzers trekt.
Kan geen link zetten naar degene die ik gebruik want dat mag hier niet.Enkel dat ik hem koop via china

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...