Ga naar inhoud


Werkt de nieuwe CI Module in de Vu Duo DVB-S2-HD Twin PVR?


MaikelB

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

 

Ik ben voor iemand anders e.e.a. aan het uitzoeken over het volgende: Canal Digitaal stopt met de ondersteuning van Mediaguard per september.  

De dame waar ik het voor vraag heeft, zo weet ik een enigma 2 ontvanger Vu Duo DVB-S2-HD Twin PVR waarin nu de Canal Digitaal kaart in de kaartlezer zit (er zitten nog geen modules in).  Van Canal Digitaal begrijp ik dat het met de ontvanger zelf niet mogelijk is maar wel met de module afgebeeld.

 

Nu is mijn vraag, kan deze module in de Vu Duo DVB-S2-HD Twin PVR gebruikt worden of moet er dan in de software e.e.a. worden aangepast of werkt het mogelijk helemaal niet?  

 

Ik zou graag antwoord hebben op deze vragen aangezien zowel de dame waarvoor ik het vraag als ik zelf woonachtig zijn in Hongarije en ik toevallig in augustus in Nederland ben. Ik zou dan voor haar zo'n module kunnen meenemen. Maar dan wil ik wel zeker weten.

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. 

 

Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-12 om 09.13.02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het module werkt in ieder geval met VTi software op deze ontvanger

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ceesv, 

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb er even op gegoogled en dat is al ik het zo zie een image die de enigma 2 vervangt. Klopt dat? Dat zou dan mogelijk een alternatief kunnen zijn voor als het niet werkt met de enigma 2 software. (In dat geval moet ik nog even verder zoeken hoe ik die kan flashen, maar ik hoop dat het via een usb drive moet lukken.) Maar dan is er in ieder geval een oplossing. Dat is heel fijn te weten.

 

Dan is de vraag (aangezien de dame gewend is aan Enigma 2) of het ook onder de Enigma 2 software zou kunnen draaien en wat ervoor nodig is. 

 

aangepast door MaikelB
Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte CI 3.5 van Canal Digitaal werkt ook in legacy CI modus. Dus zonder aanpassingen ook in OpenPli. Er hoeft helemaal geen VTi op de box geinstalleerd te worden. Hier getest op de VU+SoloSE, DM8000 en andere oudere boxen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, MaikelB zei:

Hoi Ceesv, 

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb er even op gegoogled en dat is al ik het zo zie een image die de enigma 2 vervangt. Klopt dat? Dat zou dan mogelijk een alternatief kunnen zijn voor als het niet werkt met de enigma 2 software. (In dat geval moet ik nog even verder zoeken hoe ik die kan flashen, maar ik hoop dat het via een usb drive moet lukken.) Maar dan is er in ieder geval een oplossing. Dat is heel fijn te weten.

 

Dan is de vraag (aangezien de dame gewend is aan Enigma 2) of het ook onder de Enigma 2 software zou kunnen draaien en wat ervoor nodig is. 

 

Enigma 2 is een soort generieke naam, terwijl openPLi, VTi en dergelijke verschillende distributies zijn die daarvan gebruik maken.

Vergelijk het een beetje met smaken ijscrème, je kunt moka nemen in plaats van vanille, maar het blijft ijscrème.

Elke distributie heeft wel zijn eigen manier van menu's organiseren, en wat specifieke zaken.

Ik weet niet of offline decoderen nu werkt met OpenPLi of niet met deze module, wat anders wel handig is, VTi lukt met mijn module beter (maar het gaat bij mij om een andere provider), maar nog eens, ik heb principieel niets tegen OpenPLi.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@alleyoop'perfect' binnen de grenzen van wat de CI module toestaat.

Dat betekent dat je naar één zender tegelijk kunt kijken, meer niet, en daarmee gaat een groot deel van de functionaliteit van de ontvanger verloren.

Gecodeerd opnemen en offline decoderen herstelt de functionaliteit ten dele en alleen als CanalDigitaal dit straks ook bij Nagra  Cak7 toestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...