Ga naar inhoud


gefopt? nederlandse 5G router blijkt uit china te komen.


Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb op een Nederlandse webshop een 5G router gekocht voor op verplaatsing met ingebouwde e-sim kaart.

Na de verzending en het krijgen van een track en trace nummer komt het uit China.

Mijn vraag is nu, zal dit werken in België, of ben ik gefopt, en mijn geld kwijt?

Het gaat over de wifi pro router.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dropshipper. Je moet altijd maar afwachten of je je geld terug krijgt. Je moet bovendien meestal zelf de verzendkosten voor terugsturen betalen en als de 'Nederlandse' shop in China zit zijn de verzendkosten voor jou al snel te hoog.

Is de webshop wel echt in Nederland gevestigd, dan heb je meer rechten. (klik)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, sattv4iedereen zei:

ik heb op een Nederlandse webshop een 5G router gekocht voor op verplaatsing met ingebouwde e-sim kaart.

In Nederland met een Nederlandse sim kaart zal die ongetwijfeld werken.

In hoeverre 5g in België uitgerold is weet ik niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is esim, en in België bied niemand

Data esim aan.

5G komt er montjesmaat eraan. Maar als er een esim geprogrammeerd is, vraag ik mij af hoe de roaming zal zijn.

Het was een .NL site, maar de dag van vandaag is dat moeilijk.

Tis de eerste keer niet, dat ik zo tegenkom.

Het werkt wel, maar nu twijfel ik.

Oftewel zal je met een app via je smartphone een esim moeten plaatsen of misschien meerdere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, zeeteefje zei:

Dropshipper. Je moet altijd maar afwachten of je je geld terug krijgt. Je moet bovendien meestal zelf de verzendkosten voor terugsturen betalen en als de 'Nederlandse' shop in China zit zijn de verzendkosten voor jou al snel te hoog.

Klopt niet, als je met een website zaken doet die in Nederland gevestigd is dan dient die zich ook aan onze wetgeving te houden.

Kortom, 14 dagen op zicht en zonder opgave van reden retour en wel naar een adres in Nederland want daar zit de partij waar je zaken mee doet.

Dat sommige malafide handelaren daar de kont voor weg denken te kunnen draaien door wat illegale kleine letterjes in de algemene voorwaarden op te nemen daar maakt de rechter gehakt van want de voorwaarden zijn altijd onderschikt aan je wettelijke rechten.

De boetes zijn overigens ook niet mals bij overtreders van de wet verkoop op afstand.

 

Wat wel klopt het is maar afwachten of je je centjes terug krijgt want al heb je al het gelijk aan je kant tussen geld halen en brengen zit een wereld van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf vragen stellen over een aankoop is altijd "minder slim".

Overigens de ontvangst van 5G netwerk is in kaart gebracht voor bijvoorbeeld Proximus. (partner van Vodafone)

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_5g/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/kaart-met-het-5g-netwerkbereik.html

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2023 om 21:26, theparasol zei:

Klopt niet, als je met een website zaken doet die in Nederland gevestigd is dan dient die zich ook aan onze wetgeving te houden

Klopt wel, daarom zei ik ook:

Quote

als de 'Nederlandse' shop in China zit

Dat een site in het Nederlands is wil niet zeggen dat de shop ook werkelijk in Nederland zit. Sterker nog, dat is bijna nooit het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2023 om 16:32, sattv4iedereen zei:

Het is esim, en in België bied niemand

Data esim aan.

5G komt er montjesmaat eraan. Maar als er een esim geprogrammeerd is, vraag ik mij af hoe de roaming zal zijn.

Het was een .NL site, maar de dag van vandaag is dat moeilijk.

Tis de eerste keer niet, dat ik zo tegenkom.

Het werkt wel, maar nu twijfel ik.

Oftewel zal je met een app via je smartphone een esim moeten plaatsen of misschien meerdere.

Nu heb ik gezien, dat er wel Belgische esim data kaarten zijn.

Heeft iemand ervering daarin, hoe je een esim in een router krijgt?

Hieronder een foto van de router.

5G router.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen terug te sturen als het geen 5G is.

zal het testen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet wel zeker dat het geen 5G mobiel netwerk, maar 5G wifi is. Dat staat er zelfs op. (Wifi logo boven de 5G)

 

Wat heb je betaald?

 

Dit is namelijk een extreem goedkope chinese rommel router van 18 euro incl. verzending.

IMG_7294.jpeg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Michel zei:

Ik weet wel zeker dat het geen 5G mobiel netwerk, maar 5G wifi is. Dat staat er zelfs op. (Wifi logo boven de 5G)

 

Wat heb je betaald?

 

Dit is namelijk een extreem goedkope chinese rommel router van 18 euro incl. verzending.

IMG_7294.jpeg

En die 150Mbps ga je zeker niet halen, nouja heel misschien van client naar client op het wifi netwerk.

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...