Ga naar inhoud


Wat is een Humax DVB-C ontvanger met opname mogelijkheid tweedehands waard, als ik die niet gratis op de kop kan tikken?


Miauw

Aanbevolen berichten

Op 7-9-2023 om 01:25, Alex1970 zei:

Je kan bij Ziggo geen kaarten overnemen.

 

De huidige nog actieve kaarten blijven nog actief, zodra een abonnee opzegt of een Next (-mini) wilt, zal de smartcard uitgeschakeld worden en kan niet meer opnieuw gebruikt worden.

 

Echter geeft Ziggo in jouw regio nog steeds de voor een Humax geschikte smartcard uit maar dan i.c.m. een CI+module. De module heb je in de (juiste) Humax (5050, 5100, 5200, 5300, 5400) niet nodig maar alleen de smartcard.

 

https://www.ziggo.nl/tv-internet/start-met-ci-plus

 

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

 

 

Net kunnen navragen, mijn vader maakt gebruik van 2 x een Humax 5050C waar een CI module losse smartcard en een harde schijf in zit, valt die ook zonder CI module tegebruiken?

 

Zo ja, wat zijn de voordelen daarvan en moet er andere software in?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat de "C" achter het typenummer voor opname mogelijkheid?

 

Ze worden via een bekende verkoop website niet bepaald voor marktprijzen aangeboden, wat je niet ziet is dat ze weggegooid worden dan wel in de milieustraat belanden, toch eens kijken of ik er een paar op de kop kan tikken.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zie ik het verschil dat een Humax ontvanger met een interne harde schijf kan opnemen? (wel of niet geplaatst, kan dat nog achteraf?)

 

Hoe zie ik het verschil welke Humax ontvanger dat deze zowel met een CI module als zonder met een smartcard gebruikt kan worden?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door hem open te schroeven om te kijken of er een hd in zit!

En verder te kijken of er sleuven in zitten voor een kaart of ci module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En @Miauwkan natuurlijk gewoon op de Ziggo website kijken en zelf de modellen vergelijken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Door hem open te schroeven om te kijken of er een hd in zit!

En verder te kijken of er sleuven in zitten voor een kaart of ci module.

 

Als ik er tweedehands het op de kop kan tikken, dan zal de verkoper het niet waarderen dat ik het open schroef voor ik die overgenomen heb.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

En @Miauwkan natuurlijk gewoon op de Ziggo website kijken en zelf de modellen vergelijken..

 

Ja dat kan zeker, echter gezien ze geen losse smartcards meer verkopen, zullen de types zonder waar geen CI module in kan, neem ik aan niet op hun website staan, of heb ik dat mis?

 

@Alex1970 had de volgende link al gegeven, ik heb dat bericht niet goed gelezen, mijn excuus.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2023 om 17:10, Miauw zei:

 

Net kunnen navragen, mijn vader maakt gebruik van 2 x een Humax 5050C waar een CI module losse smartcard en een harde schijf in zit, valt die ook zonder CI module tegebruiken?

 

Zo ja, wat zijn de voordelen daarvan en moet er andere software in?

 

 

@Alex1970

 

Ik moet even wat corrigeren:

 

Mijn vader heeft volgens mij 2 x Humax 5050C waar direct smartcards in zitten zonder CI module, daar passen als ik het goed heb geen CI modules in. De modules zitten in de TV's niets te doen, daar er geen smartcard in geen van beide modules zit. Waarom hij modules heeft is mij een raadsel, nog maar een keer navragen, dacht dat zowel de smartcards en CI modules ooit gekocht en zijn eigendom zijn.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2023 om 18:31, Dabluisteraar zei:

Zoals ik al eerder schreef ontvang je zonder smartcard alleen het Kabel Tv pakket. Ik heb toevallig deze week een Humax 5200C gekregen. Werkt prima zonder smartcard.

 

Dan heb je de Nederlandse commerciële zenders in SD kwaliteit als ik het goed gelezen heb, want die zijn in HD gecodeerd, klopt dat?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-9-2023 om 23:10, Mimisiku zei:

Nee, decoderen doet de kaart… De module is alleen maar een beperking. Humax maakt natuurlijk een scala aan ontvangers. Die ik van Ziggo ken zijn de 5xxx boxen. Daar gaat alleen een kaart in… Maar wellicht dat er andere bestaan…

 

Op de smartcard staan toch de sleutels om te decoderen en voor het maandelijks updaten daarvan, of haal ik het systeem van CDS nu door elkaar?

 

De beperking van de CI module is mij volgen mij nu duidelijk, 1 zender kijken of opnemen, niet beide tegelijk, zonder CI module kan 2 zenders tegelijk gedecodeerd worden, klopt dat?

 

Sorry dat het kwartje wat laat aan het vallen is, ik haalde nogal wat door elkaar als ik dat nu goed heb.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uren geleden, Miauw zei:

 

Als ik er tweedehands het op de kop kan tikken, dan zal de verkoper het niet waarderen dat ik het open schroef voor ik die overgenomen heb.

 

Je kan het ook gewoon aan de verkoper vragen of er een harddisk inzit!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...