Ga naar inhoud


Wat is een Humax DVB-C ontvanger met opname mogelijkheid tweedehands waard, als ik die niet gratis op de kop kan tikken?


Miauw

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Miauw zei:

 

Op de smartcard staan toch de sleutels om te decoderen en voor het maandelijks updaten daarvan, of haal ik het systeem van CDS nu door elkaar?

 

De beperking van de CI module is mij volgen mij nu duidelijk, 1 zender kijken of opnemen, niet beide tegelijk, zonder CI module kan 2 zenders tegelijk gedecodeerd worden, klopt dat?

 

Sorry dat het kwartje wat laat aan het vallen is, ik haalde nogal wat door elkaar als ik dat nu goed heb.

 

Het duurt wel heel lang voordat het kwartje valt . Ja de commerciële zenders ontvang je in SD kwaliteit. Ik heb een 80 cm tv staan en als ik rechtstreeks in HD kijk of opgenomen SD dat valt het verschil best mee. Voordeel is dat ik nauwelijks naar de RTL en SBS zenders kijk.

aangepast door Dabluisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, ceesv zei:

Je kan het ook gewoon aan de verkoper vragen of er een harddisk inzit!

 

Met *** verkopers is dat toch altijd de vraag nu er zoveel gedumpt worden, al kan ik ze ook in het plaatselijke suffertje vragen voor ze naar de milieustraat gaan.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Er staan er genoeg op tweakers te koop van die Humax 5 duizend serie, je hoeft alleen maar naar die website te gaan en desgewenst de verkoper vragen stellen. Ze zullen heel blij met je vragen zijn.

https://tweakers.net/decoders/aanbod/

 

Aan deze (verkoop) website had ik nog niet gedacht, lijkt mij een stuk serieuzer.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2023 om 00:51, Miauw zei:

 

Ja dat kan zeker, echter gezien ze geen losse smartcards meer verkopen, zullen de types zonder waar geen CI module in kan, neem ik aan niet op hun website staan, of heb ik dat mis?

 

@Alex1970 had de volgende link al gegeven, ik heb dat bericht niet goed gelezen, mijn excuus.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen

 

 

Nogmaals gekeken, de Humax 5050, Humax 5200 en de Humax 5400 hebben 2 interne ontvangers, dat is wel zo handig.

 

Wat ik bij de Next-mini mis is een digitale audio lijn via een glasvezelverbinding, dat heeft KPN dan weer wel op in ieder geval de normale aparte TV ontvanger.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 3-12-2023 om 11:18, Tonskidutch zei:

 

 

Dank je voor de tip, Braband ligt niet bepaald om de hoek, PostNL weet goed met pakketten te smijten, dat is een behoorlijk risico.

 

Wel op Ziggo?

 

Ik krijg inmiddels gratis aangeboden tuners, nog niet de types die ik graag wil, want zonder active smartcard zijn ze de milieustraat waardig. Dat beginnen meer mensen in te zien, waar ik woon moet voor elke opening van de rest afvalbak betaald worden, naar de milieustraat brengen kost tijd en of geld i.v.m. benzine.

 

Ik wil wat testen, stap toch jaarlijks van aanbieder over, dus hou het nog even in gedachten, echter slechts 2 nodig om wat te testen zonder losse smartcard die niet meer uitgegeven en aangesloten wordt.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ja, dat klopt.. Ziggo zendt ook geen 1080p uit dus waarom zouden ze het ondersteunen in hun ontvangers? Overigens is 1920*1080 Full HD per definitie. Interlaced of Progressive doet aan die term niets af….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik kwam wel eens tegen dat i minder dan p is, maar wat precies het verschil is, ik heb echt geen idee.

 

De Next-mini kan 4K aan, iets uitzonderlijks als alles of bijna alles SD is?

 

Mijn moeder is gisteren op KPN overgestapt en van Ziggo afgestapt, ze kreeg vrijwel direct een bericht van Ziggo dat ze de Next-mini graag terug willen hebben, het modem mag ze houden of weggooien, blijkbaar gaat alles naar die zwarte modems over, maar dat ter zijde.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, jptd zei:

We zijn inmiddels een half jaar verder na je vraag.

kijk je inmiddels tv of zit je nog steeds in de orienterende fase ?

 

Ik kijk allang TV, niet veel, vaak wel gericht uitzending gemist via een Next-mini.

 

Ik heb inmiddels een aantal ontvangers gekregen, zelfs 1 met smartcard, ik neem aan dat deze afgesloten is, ik ben er nog niet aan toegekomen.

 

Bij een Humax ontvanger krijg ik van wat ik begrepen heb geen smartcard van Ziggo geleverd die nog aangesloten kan worden, het is dus beperkt HDTV en de rest SDTV.

 

Ik stap ook jaarlijks over van aanbieder, daar haal ik het meeste voordeel uit.

 

Toch zou programma's willen opnemen, dan kan als ik het goed begrepen heb ook met VU+ ontvangers met DVB-C als ook de Humax versies 5050, 5200 en 5400.

 

Tonskidutch heeft een leuk aanbod als het om Humax ontvangers gaat, dan zou ik voor beide 5200 ontvangers willen gaan, helaas is het voor mij niet bepaald om de hoek om het op te halen, de pakketdiensten smijten te veel met pakketten, maar hoeveel kunnen de harde schijven hebben?

 

Ik heb advertenties in een plaatselijk suffertje opgegeven, het is afwachten of het geplaatst zal worden i.v.m. dat die kleine gratis advertenties opvulling zijn, maar wel gelezen worden, echter zeggen typenummers als 5050, 5200 en 5400 mensen niet zoveel, meestal komt het van zolder of andere opbergplaats.

 

Hier moet bij elke opening van de restafvalbak sinds vorig jaar betaald worden, dus hoop er een paar tegen te komen.

 

Door Ziggo de Humax ontvangers overbodig maakt i.v.m. vooral Next-mini's in bruikleen te geven, krijg ik zo nu en dan een reactie, type nummers is lastig als mensen er geen verstand van hebben, dan haal ik ze op in de hoop dat de juiste er tussen zal zitten.

 

Een grote tweedehands verkoop website staat er vol mee, sommige denken de hoofdprijs te kunnen vragen, maar vergeten dat ze niet 100% meer zullen werken zoals dat ze zelf het gebruikt hebben, de smartcard is immers definitief uit gezet.

 

Wat ik ook begrepen heb is dat Ziggo bepaalde functies zoals interactief alleen via de Next en Next-mini levert, mensen die ze vervangen hebben zijn er meestal positief over, blijkbaar nemen mensen niets meer op of anders via de cloud. Wat ik veel hoor is dat mensen blij zijn van die grote ontvangers af te zijn, het neemt toch ruimte in en dat vinden de meeste mensen niet zo fijn, daarnaast gebruiken ze veel meer stroom dan de in bruikleen ontvangers zoals de Next en Next-mini.

 

Ik heb glasvezel en kabel voor aansluitmogelijkheden, dat is nog niet in heel de gemeente waar ik woon, ik meen dat er 3 verschillende aanbieders bezig zijn hun glasvezel aan te bieden, overigens niet naast elkaar, dus geen 3 glasvezel aansluitingen in huis. Het rare is waar KPN-NETWERK geen glasvezel heeft liggen, VDSL in gebruik blijft tot ze mogelijk toch een eigen glasvezel lijn ernaast leggen dan wel overnemen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indrukwekkend betoog weer 😂

ik heb zelden iemand gezien die zo’n uitgebreide studie heeft gemaakt van het slechts inprikken van een kabelontvangertje

Ik hoop dat je binnen nu en een paar jaar iig  tv kunt kijken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
11 uren geleden, jptd zei:

Indrukwekkend betoog weer 😂

ik heb zelden iemand gezien die zo’n uitgebreide studie heeft gemaakt van het slechts inprikken van een kabelontvangertje

Ik hoop dat je binnen nu en een paar jaar iig  tv kunt kijken 

 

De Next-mini werkt gewoon, tot eind juni, dan mag een andere provider weer een goed aanbod doen.

 

Ik moet wel zeggen dat de zwartgrijze modems van Ziggo een behoorlijk hard wifi signaal hebben ten opzichte van de zwarte Experiabox 12 van KPN, de 2 wifipots die ik gratis in bruikleen heb zitten nog in de doos.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Na een hoop rommel heb ik in de gemeente waar ik woon de 5400c met AB gratis opgehaald.

 

Bij een 5300 zit dezelfde afstandsbediening als de 5400c, die had ik eerder bij het gratis ophalen van een 5300 gekregen, echter zat daar een wifi dongel er los achterin in.

 

Weet iemand of in de 5400 een wifi verbinding gemaakt kan worden, of moet dat via een wifi dongel?

 

Ik heb inmiddels van andere apparaten twee verschillende wifi dongels erbij gekregen.

 

In de gemeente waar ik woon moet betaald worden als mensen de ondergrondse afvalbak per keer openen met een volle zak of een halfvolle zak, dat ligt aan het type container. Omliggende gemeenten gaan volgen, dus ik hoop er nog een zelfde op de kop te tikken. De oude waar soms echt heel oude tussen zitten waar ik het bestaan niet eens van wist gaan netjes naar de milieustraat.

 

Papier, plastic en glas kan gratis weg gegooid worden, mits je het in de juiste bakken gooit, dan werken dat soort oproepen waarvoor geen benzine gebruikt hoeft te worden wat aantrekkelijker, dus het ophalen van hopelijk de juiste ontvangers is een win win situatie.

 

Helaas had de bewoonster in 2022 al een 5400c weggegooid, toen kon dat nog gratis via de ondergrondse restafval container, maar was ik nog niet op zoek. Geeft niet, er duikt vanzelf wel een andere op die op een NEXT-mini overgestapt is, veel mensen willen van zo'n groot apparaat af waar niet alles mee kan wat bij een NEXT-mini wel kan.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat een offtopic geklets over vuilnisbakken.:ph34r:

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...