Ga naar inhoud


Wat is een Humax DVB-C ontvanger met opname mogelijkheid tweedehands waard, als ik die niet gratis op de kop kan tikken?


Miauw

Aanbevolen berichten

Hoeveel is een Humax decoder met het liefst een harde schijf (en eventueel een CI met smartcard) tweedehands waard?

 

Ik greep helaas 2 decoders mis die vervangen werden door 2 NEXT-mini ontvangers bij iemand die ik goed ken, de Ziggo monteur heeft ze meegenomen.🤬

 

Waar moet ik op letten als ik zo'n ontvanger op de kop tik?

 

Zelf bepalen wat ik opneem en later terug kijk is wel zo fijn als ik door de reclames heen kan spoelen, maar waar moet ik op letten, of heeft het geen zin meer om een DVB-C van Humax met harde schijf tweedehands goedkoop of gratis op de kop te tikken?

 

Interactief zijn ze volgens mij niet, maar dat is niet erg zolang ik eigen baas over de opnames en het doorspoelen van reclames ben.

 

Ziggo probeert zoveel mogelijk klanten aan IPTV ontvangers te krijgen, maar zodra ze DVB-C uitzetten, dan vrees ik een behoorlijke leegloop van klanten waarbij de Humax ontvangers heilig zijn, de enige reden om bij Ziggo te blijven als ik het zo hier en daar hoor en lees.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik alsnog voor minimaal 5 jaar naar een instelling ga, dan maken ze gebruik van Ziggo DVB-C tegen een gereduceerd tarief, nadeel is dat je alleen kan kijken via mogelijk alleen de TV, voordeel van een goedkope tweedehands ontvanger met harde schijf is dat ik kan opnemen wat ik wil. Op dit moment heb ik Ziggo thuis via een Next-mini, dan kan je terug kijken, door Hollandsnieuwe heb ik Movies & Series L erbij, die moet ik apart benaderen in het menu. Hoewel Movies & Series mij flink tegen valt, kan het via de TV app van Ziggo benaderd worden?

 

Of is er een betere goedkope oplossing waardoor de Humax DVB-C ontvanger niet nodig is, maar het zelfde kan?

 

Sport kijken interesseert mij niet, en het kinder televisie pakket lijkt mij ook niet echt de moeite.

 

Het is leuk dat het i.c.m. mijn Hollandsnieuwe abonnement aangeboden wordt, echter vallen al de drie extra pakketten mij flink tegen, dus koos ik voor de beste uit de slechtste van de 3 pakketten voor mij.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van de instelling af. Ik heb in meerdere gewerkt waar Ziggo werd aangeboden. De klant had zelf een abo bij Ziggo en konden gewoon kiezen wat ze wilden. De meesten hadden een loeigrote TV met een CI module. Veel met het basispakket, maar ik heb je ook gezien met Movies XL en Ziggo Sport….

Nieuw Unicum in Zandvoort heeft dit ook (als voorbeeld)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is per instelling anders, maar dan moet het ook in de eigen bijdrage aangepast zijn.

 

Als er een hoge eigen bijdrage wordt gevraagd, dan is TV, internet en telefoon € 10,- per maand meestal bij Ziggo. Het probleem is dat er vaak nog oude gemeentekabels door panden lopen, is er geen glasvezel tot in de kamers, dan heb je geen keuze en wordt de prijs aangepast. Glasvezel in dat soort oudere gebouwen is duur met aanleggen, van uit de meterkast bij binnenkomst moet de instelling zelf aan de slag, want een kamer is geen apartement. Daarbij kunnen instellingen een grootverbruikers contract aan gaan, die abonnementen hebben vaak wel hun beperkingen.

 

Als energie erbij in zit, wordt er meestal voor een enorme TV gekozen, dan wordt er ook niet naar lang onder de douche staan gekeken.

 

Er zijn steeds minder instellingen die een hoge eigen bijdrage vragen, want dan betaal je zelf de normale kosten.

 

Ik lag laatst 3 weken in een ziekenhuis, Ziggo was er pas uit gegooid waardoor niet alle zenders te vinden waren, wie er nu werkelijk zit is mij een raadsel, maar daarvoor hoefde niets betaald te worden, het wordt gebruikt voor afleiding zodat de onderbezette verpleging op minimaal niveau kan werken, want anders moeten afdelingen dicht.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Dabluisteraar zei:

Koop gewoon een nieuwe simpele dvb-c ontvanger. Die heb je al voor zo'n 50 Euro.

Je kan daarmee het TV Standard pakket van Ziggo ontvangen.

Hang er een USB schijf aan en je kan nog opnemen ook.

Bij TV Standaard zijn de zender gecodeerd en hbe je een smartcard of CI+ nodig in je ontvanger.

Bij een Humax gaat dat alleen als je in voormalig Ziggo gebied woonachtig bent en een irdeto kaart kunt krijgen.

Het Kabel TV pakket is ongecodeerd en met iedere DVB-C ontvanger te bekijken.

Echter zijn de meeste zenders dan wel in SD kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En volledig oninteressant vanwege een stortvloed aan reclame….

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, adri zei:

Bij TV Standaard zijn de zender gecodeerd en hbe je een smartcard of CI+ nodig in je ontvanger.

Bij een Humax gaat dat alleen als je in voormalig Ziggo gebied woonachtig bent en een irdeto kaart kunt krijgen.

Het Kabel TV pakket is ongecodeerd en met iedere DVB-C ontvanger te bekijken.

Echter zijn de meeste zenders dan wel in SD kwaliteit.

Verkeerde pakket genoemd inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Mimisiku zei:

En volledig oninteressant vanwege een stortvloed aan reclame….

 

Je zou ondertussen al betaald moeten worden voor al die reclame die je bekijkt, daarnaast een CO2 heffing die door de idioot lange reclames ontstaan, vul gerust verder aan.😉

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een Humax ontvanger is dus een optie, echter moet er wel een module en smartcard in. Is dat nog steeds zo, of is dat veranderd? (gebied Ziggo, voorheen Multikabel)

 

Zijn er betere ontvangers?

 

Zijn er goede gecombineerde ontvangers, dus naast DVB-C ook DVB-T2, DVB-S2 en mogelijk inmiddels met iptv ?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn er, maar gezien jouw ‘twijfelgedrag’ gaat die er waarschijnlijk nooit komen! Mede door het stevige prijskaartje van zo’n ontvanger zie ik dat in jouw geval nooit gebeuren..

Overigens hoeft in een Humax alleen maar een Irdeto Ziggo kaart. De module wordt wel meegeleverd maar die kan dan in de lade…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...