Ga naar inhoud


LG tv bij opstarten melding geen signaal.


astro iris
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Mijn LG tv van 2021 doet hetzelfde, geen probleem.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu net nog eens gecheckt, tv stond afgesteld op antenne en daar alles ok.  Dan over geschakeld naar Ci module en daar eerst beeld, maar na enkele seconden geen signaal , enkele seconden later melding gecodeerd signaal en terug beeld. en zoals Donkeyman hierboven schrijft, bij hem ook, maar geen probleem...tja inderdaad als het dan goed blijft voor de rest van de avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens wat testen gedaan. Coax kabels omgewisseld, degene van de tv ingeplugd in TVV decoder en die van TVV decoder in tv. resultaat nu uitval op tv. Logische redenering , diseqc vervangen, wat ik ook heb gedaan, maar resultaat blijft hetzelfde, uitval blijft. Ik ben intussen nu al zover dat het niet aan diseqc ligt maar signaal tussen schotel en diseqc.  Mijn schotel is voorzien van 4 lnb's met telkens twee uitgangen. moest er ergens een storing zijn tussen schotel en diseqc, hoe komt het dan dat die storing zich alleen voordoet bij het opstarten? Nu nog twee mogelijkheden, ofwel coax beschadigt, maar dan zou ik tijdens het kijken toch ook nu en dan uitval moeten hebben, ofwel storing tussen schotel en diseqc.  Ik ga de volgende dagen eens mijn signaal tussen schotel en diseqc controleren, satelliet per satelliet en zien of ik daar iets zal vinden en eventueel andere coax uitproberen. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje Dezelfde kwaliteit en beide 12 meter lang.

@Satterdam Satelliet tuner in tv werkt goed, aangezien 1 coaxkabel ingeplugd in de tv wel goed werkt, de andere uitval geeft bij opstarten. Ik ben gestart met metingen en tot nu niks gevonden, is wel vervelend dat signaalprobleem alleen voordoet in het opstarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Nee geen experimenten gedaan.

Heb daarnet de coax omgeruild aan de twee diseqcs, gelukkig heb ik vroeger de coaxen gemarkeerd, anders met al dat omruilen zou ik het niet meer weten. Nu is het wachten, want om beide perfect signaal.  Nu gaat even alles uit om binnen een paar uur alles terug op te starten en te zien of er op de TVV tuner bij opstarten ook uitval is. Indien er dan bij opstarten geen signaal is, dan heeft het met die 3 meter langere coax te maken, daar ben ik intussen al uit.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...