Ga naar inhoud


Nieuwe Dreambox, welke?


East

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Na een aantal jaren tussenuit geweest te zijn wordt het tijd dat ik mijn DM 7025 ga vervangen.
Eisen: 2 kaartlezers
Nu weet ik niet of het kan en mag volgens de regels van het forum zoek ik ook een mogelijk om via lan het signaal door te streamen (iptv)naar de slaap- en werkkamer zonder een satelliet- signaalkabel te moeten trekken.
 

Hoor graag van jullie! 

aangepast door East
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • East wijzigde de titel naar Nieuwe Dreambox, welke?

Dreamboxen worden niet meer gefabriceerd. Wereldvoorraad wordt uitverkocht. Als je er één koopt doe je dit met het risico dat je bij een defect nergens meer kunt reclameren. De Dream communitie is nog zeer actief en daarmee zijn werkende Dreamboxen prima te onderhouden. Verwacht echter geen officiële support van Dream want die zijn passé..

Bovendien is er qua Enigma2 niet veel ontwikkeling meer. Alles staat een beetje stil. Innovatie is er niet of nauwelijks..Het hele segment Enigma2 ontvangers is tanende vanwege de keuze naar IPTV en de daarbijkomende DRM methodiek die Enigma2 niet kent…

 

Tenzij je meer in Oostelijk Europa leeft is het zelfs min of meer af te raden om nog een Enigma2 ontvanger (ongeacht welk merk) aan te schaffen. Het tijdperk is eigenlijk voorbij

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu overdrijf je wel weer,  enigma2 boxen zijn nog lang niet uitgerangeerd.  En hoe vaak heb je support vanuit de fabrikant nodig?  Trouwens VU+ is niet veel beter en bij goedkopere merken krijg je helemaal geen support vanuit de fabrikant.   

 

Je kunt nog makkelijk een dm of vu+ box kopen, voor dat soort boxen zijn genoeg reserve onderdelen beschikbaar, en als het mee zit kun je nog jaren genieten van je box. Het is wel een pre dat je box een CI slot heeft. 

 

Afhankelijk van je wensen:

 

-DM900/DM920

-VU+ DUO 4K SE

-VU+ UNO 4K

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen overdrijven maar gewoon de realiteit... Niet iedereen wil hobbyen maar gewoon box aan en kijken... Enigma2 wordt meer en meer getorpedeerd door de providers...  Je moet met een Dreambox nu allerhande trucs uithalen met alternatieve feed en.d. om het werkend te krijgen/houden. Een hobbyist doet dit nog wel maar 'Otto Normalverbraucher' doet dit niet.

Zoals je weet heb ik nog steeds Dreamboxen in gebruik en ben daar content mee. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een normale gebruiker doet helemaal niks, die laat het instellen en kijkt er nooit naar om en is blij met z'n lijntje.  Sommige zetten zelf een zenderlijst er in of passen die aan.   Het voordeel is dat ze nog steeds meer vrijheden hebben tov een provider box.  Het nadeel is dat dingen zoals on-demand niet werkt. 

 

Kortom ik zie het probleem niet zo. Er is nog genoeg plezier te beleven.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Codx zei:

Een normale gebruiker doet helemaal niks, die laat het instellen en kijkt er nooit naar om en is blij met z'n lijntje.  Sommige zetten zelf een zenderlijst er in of passen die aan.   Het voordeel is dat ze nog steeds meer vrijheden hebben tov een provider box.  Het nadeel is dat dingen zoals on-demand niet werkt. 

 

Kortom ik zie het probleem niet zo. Er is nog genoeg plezier te beleven.

Dat zegt ik! I like receivers who give me pleasure.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog steeds geen probleem met mijn ziggo kaartjes en de vrije kanalen via de schotel. Zelf nog Vu+ Ultimo, Solo4k, Ultimo en Solo2 in gebruik. Canal Digitaal ben ik al lang mee gestopt, maar ook dit gaat nog, helaas straks met nog meer beperkingen, maar andere providers hebben ook veel beperkingen met hun boxen of modules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>> It is a Dying Breed. <<

Gebruikers van die apparaten en van dat soort lineaire TV abonnementen zullen in 5 jaar tot de Dinosarussen en daarna tot de uitgestorven soort behoren.

😉

 

Zo lang we ermee kunnen , blijven en mogen werken voor ontvangst , is ook een tweedehandse een goede keuze.

Ik heb er zo'n 15 gekocht en na tot volle tevredenheid te hebben getest ook weer doorverkocht.

 

Enigste waar je rekening mee moet houden is dat image-bakkers stoppen te ontwikkelen voor oude kassies.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Zilverhippie zei:

 

🤔

Ik ben vanaf de 7025 gestart en heb diverse modellen ondertussen gehad. 7025, 800, 7020hd, 8000 en uiteindelijk de 920 en dan vind ik het nog netjes met één verloren voeding. 

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...