Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

Nog niet eerder gezien maar er worden normaal meer problemen en nadelen gemeld dan de voordelen van de laatste Windows versies inclusief updates.

Omdat we in het bureau nog oude CAD software gebruiken die niet meer op Windows 11 zal gaan werken kwam er een discussie op gang onder collega's.

Gaat het bureau overstappen en naar welke software? Dat is een investering + rendement vraagstuk voor de leiding. Ook omdat CAD programma's aangeleerd moeten worden, dus scholing etc.

 

Zelf gebruik ik andere en veel modernere CAD software die met een beetje extra hulp ook op de allerlaatste Windows versie 11 werkt.

 

Natuurlijk heb ik best wel moderne pC's thuis met ook de laatste BIOS en Driver updates en geen oeroude randapparatuur dus ervaar ik maar weinig problemen met Windows 11. Op de Windows 10 pC ervaar ik nagenoeg helemaal niets aan problemen de afgelopen 3 jaar.

 

Alleen dat wel eens de thumbnails weg zijn na een update.

 

Hoe ervaren jullie de versies?

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op de zaak heb ik ongeveer 100 laptops/desktops/nuc's etc. op Win 10 draaien.

Ook in de cloud draaien we op Win 10.

Ik kan mij geen Windows gerelateerde problemen herinneren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op m'n werk met zeer veel computers ook geen problemen. Wel met sommige medische apparaten werkt ook W10/11 niet, omdat de drivers stomweg niet vernieuwd zijn. Die draaien nu noodgedwogen W7 achter een firewall.

Grote voordeel van W10/11 is, dat je een geinstalleerde disc (SSD) zo in een andere pc kan aansluiten en booten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Frans B zei:

omdat de drivers stomweg niet vernieuwd zijn.

dat is wel de taak van de producent van medische randapparatuur natuurlijk, zo kun je peperdure DIA / Negatieven scanners van een paar jaar geleden ook niet aan de praat krijgen omdat men geen drivers meer ontwikkeld.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de support van Windows 8.1 volgende maand afloopt heb ik enkele dagen gelden nog een 8.1 PC ge upgrade naar Windows 10 via het daarvoor bestemde hulpprogramma van Microsoft. De PC is daar uren mee bezig, maar het ging probleemloos. De bestaande windows8 licentie werd ook gewoon automatisch geaccepteerd als Windows 10 licentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

W10 is gewoon erg stabiel. Ik kan mij geen problemen herinneren. Ook oudere laptops doen het er goed op. Ik heb nog HP probook 6550b/6570b laptops.

De HP mini (5101) (32bit/Atom/2Gb) is nu wel klaar met windows. Heeft de laatste update naar 22H2 een dag nodig gehad om het bij te werken maar voor een beetje internet is het nog leuk. Daar gaat nu Linux Mint 5lmde Elsie op

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het bij Windows 10 (in afwachting van iets beter zoals W12 of zo). Ik heb het niet zo voor de W11 interface (taskbar, startmenu en stabiliteit)

W10 is inderdaad hééééééél stabiel, snel en zonder problemen op mijn Dell 3891 desktop en een oudere Acer laptop.

Het samenwerken mijn onze 2 Samsung Galaxy S21+ is ook heel fijn.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Pluizebol zei:

Ik heb het niet zo voor de W11 interface (taskbar, startmenu en stabiliteit)

eerlijk gezegd wist ik ook niet zeker of ik naar W11 moest overstappen, maar sinds ik dat deed in april dit jaar zie ik alleen maar positieve aspecten

 

wat bedoel je met startmenu?

m'n HP G3 start met een aanmeldscherm in minder dan 10 seconden en start na aanmelding meteen door naar het bureaublad waarbij de taskbar / taakbalk gewoon instelbaar is zoals op W10

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2022 om 15:30, zeeteefje zei:

Omdat de support van Windows 8.1 volgende maand afloopt heb ik enkele dagen gelden nog een 8.1 PC ge upgrade naar Windows 10 via het daarvoor bestemde hulpprogramma van Microsoft. De PC is daar uren mee bezig, maar het ging probleemloos. De bestaande windows8 licentie werd ook gewoon automatisch geaccepteerd als Windows 10 licentie.

Ik moet daar ook aan beginnen maar ben er wel niet helemaal gerust in. Bestaat er een nederlandse How To? Waar vind ik mijn licentie die was ingebouwd bij aankoop?Is microsoft nu steeds met een abo. Word excel en andere worden hier misschien 1 maal per maand enkele minuten gebruikt. Af en toe notepad. Dagelijks defender.

Dus enige raad hoe er aan te beginnen met welke backups is meer dan welkom.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, pirrewit zei:

Bestaat er een nederlandse How To?

 

Genoeg info over te vinden. Dit is er een van, in het Nederlands:

https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html

 

 

Op 10-12-2022 om 15:30, zeeteefje zei:

De PC is daar uren mee bezig,

 

En deze meneer heeft een tip om die wachttijd drastisch te verkorten. Het is wel in het Engels.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...