Ga naar inhoud


Energie tarieven bij vast contract


Checkin

Aanbevolen berichten

Ik wil overstappen naar een vast tarief bij mijn energie leverancier, ik kan hierbij kiezen uit 2 verschillende contracten.

 

Ik heb zonnepanelen, wat is dan het interessants  ?


Hogere variabele leveringskosten en lagere vaste leveringskosten voor stroom dan het andere 1-jaars aanbod. (Of 3 jaar)

 

Of

 

Lagere variabele leveringskosten en hogere vaste leveringskosten voor stroom dan het andere 1-jaars aanbod.  (Of 3 jaar)

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeggen dat je geen zonnepanelen hebt (als dat nog kan) dan krijg je waarschijnlijk nog een welkomstbonus anders vaak niet.

Daarnaast adviseren ze op dit moment om met zonnepanelen een zo lang mogelijk contract af te sluiten, wellicht duurder maar als ze volgend jaar besluiten dat je moet betalen als je energie levert op een moment dat ze dit niet kunnen gebruiken dan heb je nog 3 jaar voordat je echt moet betalen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kreeg vandaag ook bericht dat ik mag bij gaan betalen omdat ik zonnepanelen heb.

Dus dacht 🥴 dan stap ik wel over op een andere leverancier.

Nou nee dus slechts 2 leveranciers die dan een aanbod doen en bij beide moet je extra betalen voor je zonnepanelen.

Dus ook even ingevuld dat ik geen panelen heb en jawel dan plots een hele waslijst en dan zijn er ook contracten voor 3 jaar mogelijk.

Dus eens kijken of ik mijn panelen af kan koppelen en de registratie opheffen.

Dan een nieuw contact afsluiten en daar weer de zonnepanelen aan gaan melden.

Panelen wekken immers nu toch nauwelijks stroom op.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Geplaatst: (aangepast)

Ik krijg het idee dat panelen in de toekomst alleen nog voordeel hebben indien je de opgewekte energie volledig zelf gebruikt of opslaat.

 

Ah, ik lees het volgende in de krant.

 

De groep klanten met zonnepanelen gaat bij Budget Energie voortaan echter terugleverkosten betalen. „Echt eerlijker”, aldus directeur Caroline Princen. Die ingreep is bedoeld als grote aanjager voor panelenbezitters om eerst zoveel mogelijk eigen stroom te verbruiken. En als duizenden klanten dat doen, wordt zo het oververhitte energienetwerk ontlast.

 

https://www.telegraaf.nl/financieel/1257115356/energiebedrijven-laten-klanten-met-zonnepanelen-extra-betalen-waarom-doen-ze-dat

aangepast door ceesv
Bericht aangevuld
  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet het uitgangspunt van zonnepanelen? Je doet het voor jezelf en eigen gebruik?

Dat de regering je er aan laat verdienen ten koste van mensen die ze niet kunnen betalen, om de aanschaf te stimuleren voor mensen met geld, valt ergens een heel klein beetje te begrijpen in het kader van CO2 uitstoot beperken, maar alleen daar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit laat zien dat die hele energie transitie niet goed doordacht is.

 

Immers,

 

1 uur terug, ceesv zei:

wordt zo het oververhitte energienetwerk ontlast.

En alle daken vol leggen met panelen was zo goed voor het milieu....

 

En dan lees ik ook nog dit:

 

Vanaf 2027 zijn lidstaten van de Europese Unie verplicht om ervoor te zorgen dat nieuwe gebouwen geschikt moeten zijn voor zonnepanelen of zonnecollectoren met een zonneboiler. Dit proces zal geleidelijk worden ingevoerd, zodat vanaf 2030 alle nieuwe woningen voorzien zijn van zonnepanelen.

 

Nu nog nieuwe woningen bouwen.🙂

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is het aanbod van Budget energie, ik kan/mag verlengen, tja wat is wijsheid....

verder mag je tijdens de gratis uren je thuisbatterij niet opladen, dus stel je hebt een auto die ook terug kan leveren dan mag je die niet opladen tijdens de gratis uren....raar..

 

Verlengaanbod.JPG

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 16-1-2024 om 19:14, ceesv zei:

En dan lees ik ook nog dit:

 

Vanaf 2027 zijn lidstaten van de Europese Unie verplicht om ervoor te zorgen dat nieuwe gebouwen geschikt moeten zijn voor zonnepanelen of zonnecollectoren met een zonneboiler. Dit proces zal geleidelijk worden ingevoerd, zodat vanaf 2030 alle nieuwe woningen voorzien zijn van zonnepanelen.

 

Nu nog nieuwe woningen bouwen.🙂

 

Wat is de bron van dit artikel ceesv. Heb je een link voor mij ?  Zou helpen in de discussie bij diverse VVE. Alleen al om het argument ¨ ik vind ze niet mooi om op uit te kijken ¨ , te minimaliseren.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een veelvoud van bronnen.

Klik.

 

En dit  is de oorsprong:

Eur-Lex Europa. (Klik)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...