Ga naar inhoud


Spaanse TV geschikt voor CD app?


gps

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Misschien ja, misschien nee.

 

Het hangt ervan af of je de tv op regio "Nederland" kan schakelen om de app te downloaden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs dat is niet helemaal correct. Als de TV voorzien is van Android/Google TV , dan is de instelling van de TV niet relevant, maar wel die van het gebruikte Google account. Heb je, of maak je, een Google account die toegang heeft tot de Nederlandse playstore dan is de app zeker te downloaden. Maar wellicht is de app zelfs beschikbaar in de Spaanse playstore of voor een account dat niet gekoppeld is aan een land specifieke playstore. Het laat zich niet voorspellen, wat vandaag werkt kan morgen onmogelijk blijken. Maar eenmaal geïnstalleerd blijft de app wel beschikbaar tot de support om andere redenen verloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En op welke plek had je de CD app gedownload?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de CanalDigitaal app stond ook gewoon in de Franse playstore.

Maar als ik nu kijk staat die er niet, zelfs niet als ik anoniem in de niet- landgebonden playstore kijk. Het heeft wellicht te maken met de overgang naar Canal+. Ik zie wel de app van TV Vlaanderen staan en andere TV apps van M7, maar CanalDigitaal ontbreekt:

 

M7 apps.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe:Op mijn Nvidia shield zie ik de app ook staan, maar dat kan komen omdat die al geïnstalleerd is op dat device. Daarom ging ik va een browser naar de playstore. Dan kun je zelfs kiezen voor welke van je bij Google bekende apparaten je de beschikbare apps wilt zien. Daar staat wel NLZiet en zelfs Viaplay, maar geen CanalDigitaal meer.

 

@el renegadeInderdaad,  kun je bij LG zelf kiezen van welk land je de appstore wilt hebben. (Het heet anders, iets van 'land voor online diensten' oid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, zeeteefje zei:

Op mijn Nvidia shield zie ik de app ook staan, maar dat kan komen omdat die al geïnstalleerd is op dat device. Daarom ging ik va een browser naar de playstore. Dan kun je zelfs kiezen voor welke van je bij Google bekende apparaten je de beschikbare apps wilt zien. Daar staat wel NLZiet en zelfs Viaplay, maar geen CanalDigitaal meer.

Mijn TV en zowel mijn Mi Box staan beiden op het land Spanje ingesteld en de Canal Digitaal app komt keurig te voorschijn en als ik hem installeer krijg ik ook gewoon updates.

 

De TV en de MI Box zijn in Spanje gekocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe Ja, maar dat bewijst niks. Eenmaal geïnstalleerde apps blijven staan en krijgen updates. Zelfs apps die je via sideloaden op een Android device zet krijgt updates. Dat komt omdat Google er in het beleid van uit gaat dat je de app hebt gekocht.  Een app verdwijnt ook niet van je apparaat als de app door Google uit de appstore wordt gegooid. 

 

Maar de app van CanalDigitaal wordt eind januari omgezet naar Canal+. En Canal+ heeft een strikt beleid in welke appstores de app beschikbaar wordt gesteld. Als het een andere app wordt kan het zijn dat de nieuwe app niet beschikbaar is buiten Nederland en de oude app niet meer wordt geupdated. Afwachten hoe ze dat precies vorm geven. Als het alleen een naamswijziging is zal er vermoedelijk niks veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, zeeteefje zei:

Maar de app van CanalDigitaal wordt eind januari omgezet naar Canal+. En Canal+ heeft een strikt beleid in welke appstores de app beschikbaar wordt gesteld. Als het een andere app wordt kan het zijn dat de nieuwe app niet beschikbaar is buiten Nederland en de oude app niet meer wordt geupdated. Afwachten hoe ze dat precies vorm geven. Als het alleen een naamswijziging is zal er vermoedelijk niks veranderen.

Waarom zouden ze dat gaan veranderen? Je zit maar wat te speculeren wat helemaal geen zin heeft. Denk je nu echt dat alle app kijkers in het buitenland zo even buitenspel worden gezet ze hebben het hebben al lastig genoeg om de huidige klanten te behouden.

 

13 minuten geleden, zeeteefje zei:

Ja, maar dat bewijst niks. Eenmaal geïnstalleerde apps blijven staan en krijgen updates. Zelfs apps die je via sideloaden op een Android device zet krijgt updates. Dat komt omdat Google er in het beleid van uit gaat dat je de app hebt gekocht.  Een app verdwijnt ook niet van je apparaat als de app door Google uit de appstore wordt gegooid. 

En nu ga je onzin praten apps die niet standaard aangeboden worden voor jou apparaat in de playstore krijgen geen updates, als je gaat sideloaden zul je dat bij elke update opnieuw moeten doen. Ook als je app in Nederland hebt geinstalleert die in de buitenland niet aangeboden wordt krijg jij met je apparaat geen updates voor tenzij je weer in Nederland bent. Dit kun je omzeilen met een VPN maar dat is niet aan te raden aangezien de playstore gaat mekkeren.

 

En geinstalleerde app zul je altijd zelf moeten verwijderen dat is sinds het begin altijd al zo geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in verschillende landen in europa gezien dat of apps niet beschikbaar zijn, of na installatie niet werken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...