Ga naar inhoud


Spaanse TV geschikt voor CD app?


gps

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Penthe zei:

En nu ga je onzin praten apps die niet standaard aangeboden worden voor jou apparaat in de playstore krijgen geen updates, als je gaat sideloaden zul je dat bij elke update opnieuw moeten doen. Ook als je app in Nederland hebt geinstalleert die in de buitenland niet aangeboden wordt krijg jij met je apparaat geen updates voor tenzij je weer in Nederland bent.

Nee dus, dit is niet zo. Zowel voor sideloaden als een app uit een de playstore van een ander land blijft in principe gewoon werken en updaten. Het kan zijn dat de uitgever van de app iets blokkeert, maar Google niet. Bij sideloaden moet je natuurlijk wel zorgen voor een echte kopie van de originele app, anders werkt het inderdaad niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

3 uren geleden, zeeteefje zei:

Nee dus, dit is niet zo. Zowel voor sideloaden als een app uit een de playstore van een ander land blijft in principe gewoon werken en updaten. Het kan zijn dat de uitgever van de app iets blokkeert, maar Google niet. Bij sideloaden moet je natuurlijk wel zorgen voor een echte kopie van de originele app, anders werkt het inderdaad niet.

Ik werk al met Android zolang het zeg maar bestaat, sideloaden doe je trouwens meestal pas als een app niet voor jou apparaat wordt aangeboden en dan krijgt die app dus ook geen updates en zul je bij elke update opnieuw moeten sideloaden(gebeurd hier ook).

 

Maar het ging hier over de Canal Digitaal app en die wordt keurig aangeboden op een Spaanse TV met AndroidTV in Spanje. Het lijkt me sterk dat Canal+ de huidige gang van zaken gaan veranderen want daar zou dan ook geen logica meer achter zitten dan enkel klanten verliezen. Er zijn namelijk al heel veel mensen die Canal Digitaal enkel nog online bekijken waarbij de schotel pas aan bod komt bij een eventuele mobiele vakantie.

 

Ik zelf keek op het laatst ook enkel nog maar online naar Canal Digitaal aangezien dit geen enkel verschil maakte met de schotel en zelfs door weersomstandigheden net een tikkie meer betrouwbaar was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontbreekt de informatie van de vraagsteller over: waar de TV ook echt gebruikt wordt? Daaro in Spanje of in Nederland maar ook welke TV het is.

merk

model

android version

etc

 

Ook omdat er wel vreemde modellen verkocht worden die helemaal niet voor Europa geschikt zijn of te oud voor de modernere app's.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit momenteel in Spanje, en heb hier onlangs de google tv dongle gekocht voor op een spaanse tv te verbinden, werkt prima. Ik heb nu de volgende app's kunnen inladen : tv vlaanderen, vtm go, vrt max, NOS, npo start en canal digitaal. Alles werkt, behalve canal digitaal maar dat is omdat ik hier geen abbo op heb, met abbo zal dit ook wel werken.

let wel : dit is dus via de app store van google tv, gekocht in Spanje, maar via mijn google account ingelogd. Of dit allemaal ook overeen stemt met de APP stores van een smart tv, geen idee, maar in het slechtste geval kun je altijd zo'n dongel kopen en aan een HDMI poort van je tv hangen, werkt altijd.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Jean-Claude zei:

zit momenteel in Spanje, en heb hier onlangs de google tv dongle gekocht voor op een spaanse tv te verbinden, werkt prima. Ik heb nu de volgende app's kunnen inladen : tv vlaanderen, vtm go, vrt max, NOS, npo start en canal digitaal. Alles werkt, behalve canal digitaal maar dat is omdat ik hier geen abbo op heb, met abbo zal dit ook wel werken.

let wel : dit is dus via de app store van google tv, gekocht in Spanje, maar via mijn google account ingelogd. Of dit allemaal ook overeen stemt met de APP stores van een smart tv, geen idee, maar in het slechtste geval kun je altijd zo'n dongel kopen en aan een HDMI poort van je tv hangen, werkt altijd.

NLZIET zou ook in je lijstje moeten staan als app die verschijnt. De app store van mijn smart TV is de Google Play store en geeft de zelfde resultaten als een Google Chromecast, waar je je Google account aangemaakt hebt maakt niet uit je krijgt altijd het aanbod van het land waarin je op dat moment bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle antwoorden. De vraag werd mij gesteld door een vriend die in Spanje een appartement heeft en daar CD wil gaan kijken. Er is nog geen TV gekocht maar z'n voorkeur gaat uit naar Samsung. Redelijk snel internet is daar aanwezig maar schotel plaatsen is niet mogelijk. Hier in Nederland kijkt hij wel schotel met een abo op CD. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28-12-2023 om 13:34, gps zei:

Bedankt voor alle antwoorden. De vraag werd mij gesteld door een vriend die in Spanje een appartement heeft en daar CD wil gaan kijken. Er is nog geen TV gekocht maar z'n voorkeur gaat uit naar Samsung. Redelijk snel internet is daar aanwezig maar schotel plaatsen is niet mogelijk. Hier in Nederland kijkt hij wel schotel met een abo op CD. 

 

Met Samsung tv's is het omzetten van de Smart Hub regio voor de apps ook heel simpel. Tegenwoordig gaat het zo:

 

Reset your whole tv and when you are on the screen that says “Enjoy a wide range of smart features”, do the Mute - Volume up -  Channel up - Mute . Then a window with the country selection will appear. (Bron: https://eu.community.samsung.com/t5/tv/change-region-on-samsung-tv-qe55q80catxxu/m-p/8677246#M90870)

 

Reset je hele tv en wanneer je op het scherm bent dat zegt "Geniet van een breed scala aan slimme functies", doe je Dempen - Volume omhoog - Kanaal omhoog - Dempen . Dan verschijnt er een venster met de landselectie.

 

Ik heb dat in Spanje al meerdere keren gedaan en zo kun je prima alle Nederlandse apps gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gemerkt dat samsung tv s per type toch vaak een iets ander menu hebben etc. De laatste van een paar maanden oud moest je verplicht inloggen met een samsung account anders was het smart gedeelte helemaal niet beschikbaar, zelfs netflix etc niet. Hierdoor werkte de truuk om smarthub land te veranderen ook niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...