Ga naar inhoud


veranderingen in CD abonnementsvormen


nephele7

Aanbevolen berichten

Misschien zijn er nog meer mensen die hier last van hebben.. Had van oudsher  (25 jaar of zo) een CD abonnement wat in de loop der tijd steeds meer werd beperkt.

Aantal en type opnames, speciale zenders etc. Uiteindelijk ben ik een tijd terug, terug gegaan van het grootste naar het kleinste pakket. Dit alles voor Sateliet. UIteindelijk kwam er de app die een leuke aanvulling was voor in het buitenland e.d.. Nu werd ik na betaling voor januari overal uitgegooid  met tevens de mededeling dat ik geen recht meer had op de sateliet ontvangst via de schotel. Men bestreed dat er iets verandert zou zijn in de abonnementsvormen... Ik kijk/keek met enigma tuners icm een CI+-Module Neotion (in VU+ en Gigablue met cc cam). Misschien geldt e.e.a. niet voor originele CD tuners? Heb de indruk dat men gewoon uitprobeert hoeveel opzeggingen er komen maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen dat ik iets over het hoofd zie.

 

Heeft iemand ook deze ervaring of zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


59 minuten geleden, nephele7 zei:

Nu werd ik na betaling voor januari overal uitgegooid  met tevens de mededeling dat ik geen recht meer had op de sateliet ontvangst via de schotel.

 

Wat bedoel je hier exact mee?  Je hebt een app-only abonnement aangeschaft of hoe moeten we dat zien?  Want ik meen dat in  ik dacht 2022 er initieel goedkope abo's zijn aangeboden waar je naast app toegang ook een kaart kreeg voor satelliet ontvangst en dit later weer verviel, zodat je alleen nog de app kon gebruiken. 

 

Anders misschien even beter uitleggen welk abonnement je nu exact hebt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een abonnement voor de schotel en de app kwam daar later bij dacht ik. Maar het ging mij om de schotel . M.n. om opnames permanent te kunnen bewaren. Nu heeft men zonder bericht en verklaring de schotel uitgezet. Dat abonnementen veranderen allah, maar informeer trouwe klanten even met de plannen. Bied een overgangsregeling aan etc. dit is puur zonder redenen en ik denk onwettelijk je abonnement opzeggen en iets anders er voor in de plaats te zetten zonder enig overleg/berichtgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar je hebt toch zelf je abonnement gedowngraded?

 

Voor welke abonnementsvorm betaal je nu, die vraag heb je nog steeds niet beantwoordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje warrig allemaal, maar dat hoeft niet alleen aan @nephele7 te liggen, heb zelf ook bijzondere ervaringen  met CD.

Wij hebben ons huis verkocht, daar hadden/hebben we al tientallen jaren een overeenkomst met CD in de vorm van 2 oranje kaarten voor gebruik in de satellietontvangers 

Ooit zelf ontvangers aangeschaft voor die kaarten en weer vervangen omdat CD weer eens wat wijzigde.

 

Nu gaan we een woning huren (in maart) waarvan de eigenaar van die woning geen schotel aan de muur of in de tuin wil.

Heb CD om de mogelijkheden gevraagd via de mail, kreeg binnen 24 uur bericht terug dat mijn abonnementen een maand na mijn vorige bericht zouden worden afgemeld en een bedankje voor de vele jaren lidmaatschap en een verwijzing naar de app. Einde bericht.

 

Die app ken ik wel, zit gewoon bij je satelliet abonnement, gebruik hem zo nu en dan via een Chromecast van Google tv. 

Toch is het moeilijk zoeken of je die app ook kunt gebruiken bij een andere provider als Online want heb Online gehad en ben weer terug bij KPN.

Vanwege hun vorige bericht met de mededeling dat ergens in januari 2024 alles afgelopen zou zijn , toch maar even telefonisch contact opgenomen met CD.

En ja, tijdens het telefoongesprek bleek dat het allemaal verkeerd was gegaan, en ja ik kan een contract afsluiten voor die app die ik via KPN kan gebruiken.

 

Na dit telefoongesprek zou alles nog even bevestigd worden via de mail, dan komen er nog 12 mailberichten die onvolledig, verkeerde bedragen en andere onzin binnen.

De laatste mail, nummer 13 was uiteindelijk de juiste: 

Goedemiddag je chat met S*****. Per 1 maart 2024 ga je over op het Bomvol pakket van €14,95 per maand en kijk je via de app ipv via de schotel.

 

Nu maar hopen dat dit allemaal goedkomt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt dus een pakket genomen zonder schotel ontvangst.

 

Je geeft zelf aan dat je naar het goedkoopste pakket geschakeld bent.

Het goedkoopste satelliet pakket kost € 23,95

 

Het Canal Digitaal - Bomvol IPTV pakket is inclusief Fox Sports1

Het Bomvol abonnement biedt al het goede van TV in één App; met de Canal Digitaal TV App kan er 'live' tv worden gekeken op zowel Samsung of LG Smart TV's, op telefoons, tablets of laptops. Waar en wanneer u maar wilt. Dus ook in het buitenland, mits er een internetverbinding beschikbaar is. Het Vol IPTV abonnement bestaat uit 73 zenders en kan maximaal op 5 apparaten tegelijk gekeken worden. Het Vol IPTV abonnement is beschikbaar vanaf € 14,95 per maand. Nu tijdelijk de 1e maand gratis kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen dit toch gewoon veranderen in je inlogscherm. Ze kunnen de inhoud veranderen onder dezelfde naam, etc, etc.

Hoe het eerder heette weet ik niet en het staat NIET op mijn factuur... Kortom, je bent altijd kansloos...

Maar ik begrijp dat jij bent ingehuurd om met CD "meetedenken" ....?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom denk je dat?

Ik heb afgelopen week mijn langdurig abonnement (25 jaar) met CD opgezegd omdat ze de rechten op mijn kaart niet in orde krijgen.

Jij vraagt hier om opheldering, waarna blijkt dat je inderdaad het goedkoopste abonnement hebt afgesloten, zonder satelliet ontvangst.

 

Maar wanneer jij contact opneemt met CD zullen ze graag je abonnement opwaarderen naar een duurder maandabonnement met satelliet ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, nephele7 zei:

Misschien zijn er nog meer mensen die hier last van hebben.. Had van oudsher  (25 jaar of zo) een CD abonnement wat in de loop der tijd steeds meer werd beperkt.

Herkenbaar, ook voor mij een reden om afgelopen week op te zeggen.

 

3 uren geleden, nephele7 zei:

Uiteindelijk ben ik een tijd terug, terug gegaan van het grootste naar het kleinste pakket.

En daar is je misopvatting ontstaan.

 

Ook de CD medewerkers hebben moeite met wat ze precies verkopen, je hebt een pakket gekregen zonder satelliet ontvangst,namelijk het "bomvol" iptv pakket.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bomvol pakket was dus idd het pakket wat eigenlijk voor via app kijken bedoeld was maar waar je een korte tijd, en dat heeft maar een paar maanden geduurd ook een kaartje bij kreeg. Blijkbaar heb jij toen dus je abonnement laten omzetten. Laten hebben ze deze kaart laten vervallen maar dat is meen ik middels brief gecommuniceerd naar klanten. 

 

Maar nogmaals dit speelde meen ik anderhalf jaar geleden ofzo.  Ik zou het knap vinden als je tot nu beeld hebt gehad. 

 

Ik zou CD even bellen en het om laten zetten naar een satelliet abo., de kaart heb je al. 

 

 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal eerst het jaar moeten uitzitten na je laatste contract wijziging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...