Ga naar inhoud


Investering voor sat, coax en iptv


general

Aanbevolen berichten

Hoi,

Zoals al in een andere draad te lezen begint mijn Vu+ Duo2 af te sterven.

Ik heb sinds een paar maanden Trined en die levert coax cable voor deze box. Heel handig want dan kan ik films opnemen en dan de reclame doorspoelen.

Ook komen er nog altijd 2 kabels met 4 double LNBs binnen. Dat wil ik ook graag nog zo houden.

 

Ook heb ik van Trined een mediaplayer met hun streaming zenders. Maar op dat kastje is het dan weer niet mogelijk om een andere streamingdienst te installeren (Netflix , Disney of zo)

Ik denk er over om de Trined stream+kastje op te zeggen en in plaats daarvan NLZiet te nemen, en dan op een Nokia 8100, Nvidia Shield of Zidoo 9x Pro. Dat zijn "Android TV" kastjes die een specifieke, gecertificeerde build draaien van android, waardoor de officiële apps van Netflix, nlziet, npostart, Disney+ en zo op de hoogste resolutie draaien. Op gewoon android zijn er wel fixes en onofficiële builds waarmee dat ook t doen is maar dat kan bij iedere update weer vervallen, begreep ik zo.

 

Maar nu mijn vuduo2 ook begint te kraken dacht ik dat er misschien een andere oplossing was: DreamBox en zgemma schijnen een combo box te maken. Maar zo ver ik zie is dat android, en niet android tv. Werkt dat dan? enige ervaring?

 

Of toch maar gewoon 2 boxen? Dan evengoed nog vragen:

- Welke streambox? de Nokia 8100, Nvidia shield of Zidoo 9x Pro?

- welke sat/cablebox? VU+ Duo 4K se?

 

Functionaliteit en kwaliteit gaan boven budget.

aangepast door general
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Dreambox Two en de Nokia.

Ze vullen mekaar goed aan.

 

De officiële Netflix app ga je op de Dreambox niet kunnen instaleren.

IPTV werkt op beiden.

Maar voor de meeste (interessante) apps heb ik toch de Nojia nodig

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo makkelijk om advies te geven en als je dvb-s2x wilt blijven gebruiken zul je een klassieke satelliet receiver nodig hebben. Ja dan is een DUO4K SE je beste keuze om het met die jarenlange vriend, de Vu+ DUO2, op te laten volgen. Die ken je en ook de menu's etc voor andere familieleden.

 

Een echte streamer voor daarnaast geplaats aan die DUO4K wordt mede bepaald door je budget en alle andere opties + specificaties. Mij zou alleen een 4K dolby Digital plezieren. Dat kan de Chromecast 4K zijn zoals @wanderer schrijft.

 

Mocht je Satelliet kijkgedrag echter minder zijn geworden dan het nieuwe streamen kun je ook een veel goedkopere dvb-s2x receiver kiezen.

 

Een en ander ligt aan je gewenning en of je TV en/of AVReceiver ook nog aan bepaalde eisen moeten voldoen, zoals alles automatisch inschakelen etc. (hdmi-cec)

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb veel plezier van de Nvidia Shield pro 4K.

De Chromecast heb ik in een la gestopt, dat bleek voor mij een miskoop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch zegt "Mocht je Satelliet kijkgedrag echter minder zijn geworden dan het nieuwe streamen kun je ook een veel goedkopere dvb-s2x receiver kiezen."

Ik heb momenteel inderdaad 2 sat kabels, maar dat is niet meer echt nodig. eentje volstaat ook. Wat is dan het alternatief?

 

Chromecast vereist dat iedereen die wil kijken met een smartphone of tablet moet gaan klooien. Dat word hier niet handig gevonden. Ik gebruik het zelf wel soms, maar voor het streaming werk wil ik toch een kastje, zoals de nokia, shield of misschien een alternatief zoals de zidoo. Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem een nokia 8100 beste keuze die ik heb gemaakt .

voeg er de vlc player toe en je speelt er alle soorten film codecs mee.

wat de afstandbediening betreft die is goed in de donkere kamer te gebruiken knoppen lichten op als je wil  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel wat combotuners als satellietreceiver, zoals die Edbe momenteel overweegt. Waar er dus dvb-s2x en dvb-c/t2 mee kan worden ontvangen.

das makkelijk dus

en er zijn meer combo boxen

 

 

Gezien de reeds gegeven aanbevelingen over de streamer moet je die gewoon zelf eens uitpluizen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

De Chromecast heb ik in een la gestopt, dat bleek voor mij een miskoop.

Gebruik je het niet, verkoop het dan😉....Vinted

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, general zei:

o te zien heeft die dreambox two geen mogelijkheden voor cable/coax input?

 

Maar dat hoeft ook niet perse, je kunt ook een goedkoop zgmma boxje in de meterkast zetten met alle aansluitingen en dan een andere ontvanger zoals een DM two met fallback tuner functie verwijzen naar het zgemma boxje die je als tuner gebruikt.. daar merk je met zappen amper wat van. Wel zorgen dat ze beiden de zelfde zenderlijst gebruiken.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...