Ga naar inhoud


Geen Strade Binache op TVV?


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Iets wat tvv niet krijgt kan je niet doorgeven.

Tvv krijgt van de zender dat kaartje waarop staat dat het programma niet beschikbaar is.

Klaag eens bij de zender in plaats van bij TVV, dat is slechts het doorgifte kanaal.

 

Of ga jij bij je garage klagen wanneer er een weg is geblokkeerd door de gemeente?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Iets wat tvv niet krijgt kan je niet doorgeven.

Tvv krijgt van de zender dat kaartje waarop staat dat het programma niet beschikbaar is.

Klaag eens bij de zender in plaats van bij TVV, dat is slechts het doorgifte kanaal.

 

Of ga jij bij je garage klagen wanneer er een weg is geblokkeerd door de gemeente?

 

Sorry, maar je begrijpt de essentie niet van een contractuele verbinding.

Als je een auto huurt.  En die auto rijdt niet: ga je dan klagen bij de constructuur of bij de partij waarbij je de auto hebt gehuurd?
En de verhuurder zegt, sorry vandaag rijdt hij niet de de contructuur van de auto heeft dat beslist.  

Dan zeg jij ah natuurlijk is niet jouw fout??
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soit, laat AUB dit kanaal vrij.  Dit is geen jurisch forum.
De essentie heeft al iemand een reactie gekregen van TVV??
Of vinden de heren dat ook normaal dat er geen antwoord komt?  Als ze recht in hun schoenen staan dan neemt het maar 5 minuten om te antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrees dat het probleem zit dat VRT de zenders van haar doorsturen naar Amsterdam via fiber ofzoiets en van daaruit hun zenders doorstuurt naar Luxemburg naar Astra voor op de Astra 23.5 uitgestraald te worden, in theorie is de zender dan in Nederland doorgestuurd en is de zender niet beschikbaar voor de satelliet als een uitzending niet in Nederland mag gezien worden, tot zover is alles in orde, dat tv Vlaanderen deze ook doorprikt van dezelfde transponder is dus het probleem hier in, het mooiste zou zijn dat canal+ de zender 2 keer aanbied, een zender voor België en ene voor Nederland, omdat transponders geld kosten en dit te duur zou worden kan dit niet gedaan worden, canal+ moet dus een oplossing zoeken bij zo problemen wat nog meer kan voorkomen.

moeilijk geval voor canal+, denk dat ze niet snel iets gaan melden, ze zullen zelf nog aan het uitzoeken zijn hoe dit kan opgelost worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Allerlei onvoorziene problemen kunnen zich voordoen.  Maar wees eerlijk, en communiceer er over.  Liefst proactief.  Of op zijn minst tijdens.  Dat kan je nog 'proactief' noemen.

Dan krijg je misschien begrip van je klanten
Meer dan 48u later nog geen verhaal verzonnen hebben om aan je klanten te communiceren: dat is je kop in het zand steken.
TVV creëert daardoor bijkomende ergernis.
Afwachten hopelijk komt er een officiële verklaring.

aangepast door Skoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie:

 

Quote

De Strade Bianche 2024 (vrouwen en mannen prof wielerwedstrijd) was in België beschikbaar op VRT en RTBF en in Nederland exclusief te bekijken bij Eurosport.
Om deze rechten te respecteren heeft VRT een geografische beperking opgelegd voor de doorgifte van dit event in Nederland.
Voor de zenders van VRT, deelt TV VLAANDEREN echter de bron met haar Nederlandse zustermerk Canal Digitaal, waardoor de Belgische kijkers dezelfde melding te zien kregen.
Deze zeer uitzonderlijke situatie heeft ervoor gezorgd...

 

Ze leggen de schuld dus bij de VRT.

 

Er is nochtans een technische oplossing. Denk aan de situatie van DisneyXD/Veronica.  DisneyXD is beschikbaar voor Vlaanderen en Nederland.  Veronica alleen voor Nederland.

Ik begrijp wel dat je dit niet op 5 minuten realiseert.

 

Maar wat mij het meest tegen de borst stuit is dat een aantal "Hollanders" maar steeds blijven verkondigen:  "Dit is normaal".
Dit is niet normaal.

 

Beeld je eens in dat NPO1 iets zou uitzenden wat wel mag in Nederland maar volgens de rechten niet in Vlaanderen.  En CanalDigitaal beslist dan maar om het hele kanaal op zwart te zetten (of de NPO) voor Nederland en Vlaanderen.

Ik denk dat het forum dan hier zou ontploffen.

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Skoopy zei:

Het spijt me maar je slaat de bal mis.  Ik heb als Belgisch ingezetenne een abonnement bij TV vlaanderen.  Daar wordt met geen woord gerept dat bepaalde uitzendingen geschrapt wordt.  Ik was trouwens in België.
VRT heeft wel degelijk het signaal uitgezonden.  Al dan niet geleverd aan TV-vlaanderen, dat maakt hier niets uit.

Als wat jij beschijft waar is, dan is TV-vlaanderen met mij een contract aangegaan dat niet afgedekt is door een 'underpinning contract'.

 

Stel ik verkoop jou een onderhoudscontract dat ik je 24U/24 kom takelen.   Maar ik dek die verplichting niet af door een onderliggend contract met een leverancier.    Dan ga ik een contractuele verplichting aan die ik niet kan leveren.  

 

Dus het maakt niet uit dat de rechten aan Eurosport verkocht zijn enz, enz.   In mijn contract staat dat TV vlaanderen zorgt dat ik VRT 1 en Canvas kan kijken tenzij technische storing, overmacht en dergelijke.   Auteursrechten vallen daar niet niet onder!


De VRT koopt de rechten aan voor België/vlaanderen.  Als we dit normaal gaan vinden dan gaan we enkel nog alleen nog programma's zien waarvoor de VRT alle rechten heeft, en dat zijn er niet veel!  Geen buitenlandse reeksen, geen aangekochte (spel)formaten,....

 

Sterkte ermee.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
28 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Maar wat mij het meest tegen de borst stuit is dat een aantal "Hollanders" maar steeds blijven verkondigen:  "Dit is normaal".
Dit is niet normaal.

Ik geef alleen maar aan dat men bij het verkeerde loket klaagt.

VRT heeft de beperking opgelegd en het signaal niet aan de satelliet provider TVV beschikbaar gesteld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het identieke antwoord dat ook ik ontving:

Geen idee wat nog moest volgen na gezorgd .....

 

 

Beste     

bedankt voor uw bericht.

De Strade Bianche 2024 (vrouwen en mannen prof wielerwedstrijd) was in België beschikbaar op VRT en RTBF en in Nederland exclusief te bekijken bij Eurosport.
Om deze rechten te respecteren heeft VRT een geografische beperking opgelegd voor de doorgifte van dit event in Nederland.
Voor de zenders van VRT, deelt TV VLAANDEREN echter de bron met haar Nederlandse zustermerk Canal Digitaal, waardoor de Belgische kijkers dezelfde melding te zien kregen.
Deze zeer uitzonderlijke situatie heeft ervoor gezorgd...

Namens TV VLAANDEREN en met vriendelijke groet,

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Maar wat mij het meest tegen de borst stuit is dat een aantal "Hollanders" maar steeds blijven verkondigen:  "Dit is normaal".
Dit is niet normaal.

 

Ah nu hebben den Ollanders het gedaan....

 

Ben je nou echt te beperkt om te begrijpen dat je de krantenjongen de schuld geeft van een drukfout in de krant?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aan TVV om dit bij de VRT aan te kaarten en om voor een technisch aanvaardbare oplossing te zorgen die ook voor de VRT en hun licenties werkt. Want uiteindelijk heeft TVV ontevreden klanten en klanten die hierdoor vertrekken.

Het blokkeren van buitenlandse smartcards tijdens die events lijkt me een evidente oplossing, die me ook voor de VRT/Discovery aanvaardbaar lijkt.

Heeft misschien beetje voorbereiding nodig, maar ze zorgen er best voor dat deze siutatie niet nog eens voorvalt, want met de streaming diensten van tegenworodig is satelliet TV al minder relevant dan het ooit was.

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn antwoord aan TVV:

Bedankt voor de uitleg,

Doch ik begrijp nog steeds niet waarom ik dat moet vaststellen tijdens de uitzending.  En een reactieve uitleg krijg na mijn initiatief jullie te contacteren.

Waarom is hierover niet vooraf gecommuniceerd? (Proactief!)  Dat is toch niet zomaar van vandaag op morgen beslist?

Is dat geen contractbreuk: kan de VRT éénzijdig beslissen om het kanaal niet door te geven?   Lijkt me eerder dat jullie een contractuele verplichting niet konden naleven, om het enkel aan Belgische kijkers te bezorgen.

En gaan jullie dan in de toekomst zorgen dat bij de Nederlandse abonnees de zender niet opengaan?   En wij wel kunnen kijken?

Of wordt dit de nieuwe 'norm' bij sportuitzendingen?

 

Na dit precedent: welke wordt de volgende uitzending die we niet kunnen bekijken?    Op deze manier duwen ze ons naar een kabelaar.
Iemand enig idee of het te bekijken was via Antenne TV of de TVvlaanderen app?

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Mojo zei:

Ah nu hebben den Ollanders het gedaan....

 

Ben je nou echt te beperkt om te begrijpen dat je de krantenjongen de schuld geeft van een drukfout in de krant?

 

Effe een ander voorbeeld: ik plaats een bestelling bij ***.*** om een boek te leveren.  Het boek wordt geleverd, maar er ontbreekt een pagina.
Bij wie ga ik klagen?
Met wie heb ik een contract aangegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In bovenstaand voorbeeld is er sprake van een defect in het product.

Bij de doorgifte van het plaatje is dit  bewust en gewild door de tv zender aan de provider beschikbaar gesteld, TVV heeft niets fout gedaan en het aangeboden signaal zonder storing aan de consument doorgegeven.

 

Klagen bij het verkeerde loket resulteert in een antwoord waar je niet tevreden mee bent.

TVV kan er niets aan veranderen, die geven slechts door wat zij aangeboden krijgen.

 

De kern van het probleem ligt echter bij een sport organisatie die ervoor kiest de rechten exclusief te verkopen.

Iets wat je in de toekomst steeds vaker zal zien gebeuren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...