Ga naar inhoud


Voor- en nadelen aanmaken W11 account?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Mijn zoon is als de dood om waar dan ook accounts op het Internet aan te maken, hij ziet over alle de bekende grote beren in het bos…😉

Nu ga ik morgen bij hem zijn nieuwe HP Elitebook (W11 met Windows Pro) installeren en daar zal tijdens het installeren ongetwijfeld de vraag voorbijkomen om een account aan te maken.

Ik probeer dat in eerste instantie te omzeilen door via Shift + F10 de opdracht: “oobe\bypassnro” in te voeren maar ik weet niet of dit nog wel werkt.

 

Maar goed, ik ben sowieso nieuwsgierig wat de voor- en nadelen zijn als je een account gaat aanmaken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het met de upgrade van W10 naar W11 ook kunnen omzeilen.

En ander gewoon een account aanmaken alleen voor gebruik van de laptop

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Penthe zei:

Ja, die procedure had ik ook al in mijn openingsbericht genoemd.

Echter zou ik ook willen weten welke voor-  en nadelen er zijn bij het aanmaken van een account.

Ik wil ook voorkomen dat hij bij de eerste de beste update vastloopt omdat hij het aanmaken van een account heeft omzeild.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een account heb je iig toegang tot extra software (Microsoft Store)

en in mijn beleving is dat niet zonder account. Maar ik vind de software

van Microsoft een wassen neus.

Voordeel van geen account dat je sowieso minder reclame van MS

krijgt hoewel je alles kunt uitzetten maar is wel een klus.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jürgen zei:

Ja, die procedure had ik ook al in mijn openingsbericht genoemd.

Echter zou ik ook willen weten welke voor-  en nadelen er zijn bij het aanmaken van een account.

Ik wil ook voorkomen dat hij bij de eerste de beste update vastloopt omdat hij het aanmaken van een account heeft omzeild.

 

Ik heb al 22 jaar een hotmail account en in 2015 heb ik een 2e aangemaakt en dit weekend komt er een derde bij. Ik heb er nog nooit nadelen mee gehad en Microsoft stuurt er ook geen nutteloze emails naartoe. Ik ziet geen reden om er geen aan te maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vele jaren een MS account.

Ik heb nog nooit reclame van Microsoft gekregen of andere voorstellen. 

 

Het probleem is dat het ik het paswoord meestal ben vergeten omdat je het bijna nooit nodig hebt.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen…👍

 

Ik hoor eigenlijk geen nadelen dus voor het gemak lijkt het mij dat mijn zoon gewoon een account aanmaakt al zal dir enige overredingskracht van mijn kant nodig hebben.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu door de amerikanen of door de russen afgeluisterd wordt is toch irrelevant.

met een account heb je ook HET voordeel van de Onedrive voor je opslag,

maar die beren of wolven zul je ooit tegenkomen en als het zover is moet je handelen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Of je nu door de amerikanen of door de russen afgeluisterd wordt is toch irrelevant.

met een account heb je ook HET voordeel van de Onedrive voor je opslag,

maar die beren of wolven zul je ooit tegenkomen en als het zover is moet je handelen.

En als je dan RaiDrive gebruikt heb je al die cloud ruimte bijelkaar in je File Explorer.

 

Dit is bijv. op mijn laptop:

 

Capture.JPG.c17a21beb01a98c75e88848cb9a6b54d.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Tonskidutch zei:

das heel mooi

maar het ging om een dislectische gebruiker die met teveel prikkels misschien de cloud niet juist gebruikt

dat moet Jürgen inschatten...

Jürgen zijn zoon vertrouwd de boel niet dus het zal lastig worden, maar of je nu een online account hebt of niet ze weten alles toch al van je. Vooral als je een mobiele smartphone hebt dan ontkom je er al niet meer aan. Met die nieuwe auto´s ook het zelfde ze weten precies waar je rijd/bent of naartoe gaat en gaat zo nog maar even door.

 

Mij boeit het allemaal niet meer, je ontsnapt er toch niet aan.

 

Ik heb 3x gmail, 3x hotmail, 1x yahoo, 2x mail.com en nooit problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alles naar wens geïnstalleerd en geconfigureerd en met een Microsoft account die hij overigens al in gebruik had...😉

Het is wel een behoorlijk verschil tussen het gebruik van W10 en W11 maar gewoon een vorm van gewenning.

Eind deze week ga ik ook proberen om zijn oude HP Elitebook (W10) naar W11 over te zetten als dat tenminste nog mogelijk is maar dat geeft Windows denk ik wel aan of dat nog kan, toch?

 

Was wel weer even vreemd om na meer dan 10 jaar met Windows te knutselen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...