Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij uitrichten schotel en updaten zenderlijst


Dickevriend

Aanbevolen berichten

Toch wel weer een triest gebeuren hier.

@Dickevriend, vraagt op een eenvoudige serieuze manier of iemand hem kan helpen met het uitrichten van een schotel en of hij bij iemand mag komen kijken en/of  helpen die bij hem in de buurt woont.

En ja hoor, je kan er weer op wachten tot meneer Ijzerbout[ the Godfather himself want de rest hier heeft er blijkbaar geen verstand van] er zich weer mee gaat bemoeien met z'n diepgaande analyse wat ook nog totaal offtopic is.

 

Dickevriend, Is er geen camper dealer bij je in de buurt die je hier meer advies over kan geven, of zoek eens op "schotel uitrichten"op Youtube daar vindt je vast wel bruikbare filmpjes.Daar wordt op een eenvoudige manier uitgelegd het moet.

 

 

aangepast door trinity1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Man man, blijf on topic.

 

Ik zou gewoon eens kijken in de buurt waar je woont of er schotels hangen. En wees dapper en bel eens aan bij de schotelaar.

Heb ik ook gedaan wegens de DVB-T2 antenne.

 

op een Forum zijn niet alle schotelaars vertegenwoordigd.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, trinity1 zei:

Toch wel weer een triest gebeuren hier.

@Dickevriend, vraagt op een eenvoudige serieuze manier of iemand hem kan helpen met het uitrichten van een schotel en of hij bij iemand mag komen kijken en/of  helpen die bij hem in de buurt woont.

En ja hoor, je kan er weer op wachten tot meneer Ijzerbout[ the Godfather himself want de rest hier heeft er blijkbaar geen verstand van] er zich weer mee gaat bemoeien met z'n diepgaande analyse wat ook nog totaal offtopic is.


Het is eigenlijk jammer dat je hier niet kritisch mag zijn, niet alles voor gebakken koek aanneemt en dan in een slecht licht gezet wordt. 
Juist een kritische instelling en wat kennis wordt niet gewaardeerd. 
Leden die LNC’s met kabel en al in hun broekzak steken als professioneel bewijs voor iets waar ik niet in wil geloven worden dan eerder aangebeden. 
Erg jammer. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-4-2024 om 16:42, Dickevriend zei:

Toen ik een camper huurde zat er een automatisch zoekend schotel op het dak en het systeem was goed ingericht. Dus TV kijken was geen probleem. Feestje zelfs.

ik sta op het punt om een andere camper te kopen en kreeg van een kennis een schotel met decoder kastje. Ik ben aan het proberen de schotel uit te richten, maar dat lukt me van geen kanten. Ik ben op zoek naar iemand die in Almere of directe omgeving een schotel in de tuin heeft staan waar ik eens naar mag komen kijken en met wie ik eens mag komen praten over hetgeen ik goed en/of fout doe.

Hoi @Dickevriend, ik woon niet ver van Almere maar ik gebruik gewoon USALS met een Stab Italia rotor; ik denk niet dat jij dat bedoeld.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:


Het is eigenlijk jammer dat je hier niet kritisch mag zijn, niet alles voor gebakken koek aanneemt en dan in een slecht licht gezet wordt. 
Juist een kritische instelling en wat kennis wordt niet gewaardeerd. 
Leden die LNC’s met kabel en al in hun broekzak steken als professioneel bewijs voor iets waar ik niet in wil geloven worden dan eerder aangebeden. 
Erg jammer. 

Ach Svetik, maak je daar niet druk om.

En omtrent waardering: ik durf te wedden dat iedereen je waardeert!

Ik vond je destijds (tijdens je moderatorschap) de beste en vriendelijkste moderator, die ook nog eens de meeste kennis had.

 

Dus @Svetik, wij weten hoe je bent: correct, vriendelijk, streng als het nodig is, verstand van zaken.

 

Veel groeten 

D-box 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties. Jammer dat dit alles niet tot een oplossing voor mijn probleem.

ik heb het Internet afgestruind, youtube filmpjes bekeken, maar slechts 1 filmpje leidde tot een nieuw experiment ik heb op *** voor €15,- een Canaldigital M101 decoderkastje gekocht. Samen met een vriend waarmee ik een heel ander hobby deel, startte na het aansluiten software op. Die software had ik op Youtube zien draaien.

volgende stappen waren de schotel zelf onder een goed hoek monteren en de schotel op het zuiden richten. Vervolgens een beetje “pielen” met de LNB. Gevolg: een beetje beeld. Daarna proberen de waardes die de software aangaven hoger te krijgen en na een half uurtje prutsen hadden we goed percentages, dus toen proberen een tv kanaal op te starten. Dat lukte: het kanaal BVN was zichtbaar via kanaal 80. Op mijn camper is dat kanaal 57.

HOE KOMT DAT?

ik kan nu in ieder geval verder zoeken. Nogmaals dank voor al jullie berichten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...