Ga naar inhoud


Hoe kijk ik legaal en goedkoop naar films.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Laten we het netjes houden, en illegale zaken achterwege laten.

Nu Netflix duurder wordt en hbo max in België komt, vroeg ik me nu eigenlijk af hoe het goedkoopst een film zien, daarom geen recente.

Even gezocht.

Straemingsdiensten zoals Disney plus, hbo max, streamz zijn niet de goedkoopste. 

Als ik reclame vrij een film wil zien, vermoed ik dat tvv app tv, met basis abonnement het 2de goedkoopst is om een film te zien.

Met 16€/maand, Kan ik films zien zonder reclame. 

Maar als ik niet lui ben, kan ik nog goedkoper films zien, en volledig legaal.

Nu gaan misschien je wenkbrauwen fronsen?

Ik ga hier 400 meter verder, en ga naar onze prachtige bibliotheek. 

Daar betaal ik amper 5€ voor lidgeld. En zie ( leen ) ik zoveel mogelijk dvd's die ik wil zien. Ook serie's e.d.

Helaas zijn het oudere films, maar daar zitten ook mooie tussen. En op tv tonen ze ook oude films.

Wat wil ik hiermee bereiken met dit bericht?

Dat het niet altijd " duur" moet zijn, om een gezellige tv avond te maken.

De laatste is wel oud beeldmateriaal, en moet ik weg en weer zo'n 800 meter wandelen.

Maar luxe en gemak is tegenwoordig zeer duur.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Hi,

Laten we het netjes houden, en illegale zaken achterwege laten.

Nu Netflix duurder wordt en hbo max in België komt, vroeg ik me nu eigenlijk af hoe het goedkoopst een film zien, daarom geen recente.

Even gezocht.

Straemingsdiensten zoals Disney plus, hbo max, streamz zijn niet de goedkoopste. 

Als ik reclame vrij een film wil zien, vermoed ik dat tvv app tv, met basis abonnement het 2de goedkoopst is om een film te zien.

Met 16€/maand, Kan ik films zien zonder reclame. 

Maar als ik niet lui ben, kan ik nog goedkoper films zien, en volledig legaal.

Nu gaan misschien je wenkbrauwen fronsen?

Ik ga hier 400 meter verder, en ga naar onze prachtige bibliotheek. 

Daar betaal ik amper 5€ voor lidgeld. En zie ( leen ) ik zoveel mogelijk dvd's die ik wil zien. Ook serie's e.d.

Helaas zijn het oudere films, maar daar zitten ook mooie tussen. En op tv tonen ze ook oude films.

Wat wil ik hiermee bereiken met dit bericht?

Dat het niet altijd " duur" moet zijn, om een gezellige tv avond te maken.

De laatste is wel oud beeldmateriaal, en moet ik weg en weer zo'n 800 meter wandelen.

Maar luxe en gemak is tegenwoordig zeer duur.

Zat films gratis te zien inclu reclames uiteraard, kijk eens naar Plex of als het mogelijk is in Nederland naar Pluto TV en er zullen er vast nog wel meer zijn die gratis films aanbieden enkel zul je de reclames moeten slikken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude dvd recorder kon heel makkelijk reclame uit  films halen, het overzetten naar een ander medium gebeurde wel aan normale afspeeltijd. Sindsdien heb ik nergens geen enkel progamma meer gevonden dat zonder veel rekenkracht nodig te hebben reclame uit een opname kan knippen. Als dat 20 jaar geleden kon, kan je je afvragen waarom dit niet meer mogelijk is. Ik hou van die oude programmas.

 

 

Waar zit de vooruitgang in? Spijtig genoeg raakt oude apparatuur eens defect. Oude films zullen op gebied van beeldkwaliteit er niet op vooruit zijn gegaan. Beeldkwaliteit zal altijd iets slechter geworden zijn, Mijn ogen zijn ook achteruit gegaan, dus merk ik daar niet veel van 😁

 

Om nu te zeggen dat tv goedkoper geworden is? Voor dat video betaalbaar werd kon je alleen maar kijken wat men uitzond. Ik weet nog dat we naar Frankrijk keken want tot 1 uur 's nacht zond men daar regelmatig videoclipst uit.  Nadien niets meer op tv, zelfs geen testbeeld. Menige nacht heb ik doorgebracht met mijn broer ♟️ schakend. Gelukkig was er nog radio.

 

Sommige zaken waren beter, andere zaken dan weer niet. Wat is duur?

 

Tip op youtube: dr phipes rises again (je zit dan wel met die reclame van youtube) In principe kan je dat opnemen, de reclame uit knippen en dan rustig bekijken.

 

Ik heb nog geen lijst kunnen vinden met films op youtube, maar er zijn er wel goede.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Dat het niet altijd " duur" moet zijn, om een gezellige tv avond te maken.

De laatste is wel oud beeldmateriaal, en moet ik weg en weer zo'n 800 meter wandelen.

Maar luxe en gemak is tegenwoordig zeer duur.

 

Als je ook nog de mediathek op je Vu+ zet kun je elke dag een of meer films kijken of hele series binchwatchen.

 

Kijk ik in de bibliotheek naar het aanbod dan vallen m'n schoenen uit.

https://webcat.hostedwise.nl/wise-apps/catalog/5000/search/iets/film?wf_medium_srt=DVD

link naar dvd aanbod bibliotheek Maastricht

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Dat het niet altijd " duur" moet zijn, om een gezellige tv avond te maken.

De laatste is wel oud beeldmateriaal, en moet ik weg en weer zo'n 800 meter wandelen.

Maar luxe en gemak is tegenwoordig zeer duur.

 

satvt4iedereen: geweldig topic weer!
Ik heb hier nog een doos vol met VHS banden. Kun je zo van me cadeau krijgen.

Met de leukste films: Bassie en Adriaan, Heidi, Micky Maus, the Muppets.

Kost niks, geen reklame...dus wat wil je nog meer!

 

WhatsAppBild2024-05-10um10_02.19_b2926853.thumb.jpg.0c8bfb240485c415eb3fc157717584e2.jpg

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

dus wat wil je nog meer

Uhh, beeld?

VHS banden zijn niet om aan te zien op een moderne UHD TV. We zijn allemaal gewend geraakt aan minimaal 1080P.

Zelfs het beeld van een DVD is naar huidige maatstaven gewoon slecht met 480P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, zeeteefje zei:

Uhh, beeld?

VHS banden zijn niet om aan te zien op een moderne UHD TV. We zijn allemaal gewend geraakt aan minimaal 1080P.

Zelfs het beeld van een DVD is naar huidige maatstaven gewoon slecht met 480P.

 

Zo doe je dat:

Drs. IJzerbout´s TV hoekje.

WhatsAppBild2024-05-10um10_24.26_e74e0b3b.thumb.jpg.2e28e016ac19024a8174bfec6561bd89.jpg

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, zeeteefje zei:

gewoon slecht met 480P.


PAL zoals wij het hadden is: 576i25

Op een TV met beeldbuis zoals op de foto is dat best te pruimen. 
Met mijn kleinkinderen kijken we naar dezelfde VHS films waar mijn kinderen ook naar keken. 
En die blagen vinden dat prachtig. 😻 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dus best met oude vhs of s-vhs cassettes leuke tv avonden organiseren.

En met die oude DVD's ook.

Maar dat is als je naar die oude apparatuur kijkt niet altijd goedkoop "vintage" wordt met woekerwinst aangeboden.

 

De meesten moeten ook gelijk een recap krijgen omdat de meeste capacitators van die toestellen allemaal brandgevaarlijk zijn en bol staan gezien hun ouderdom...

als ook de voedingen van die apparaten.

Zie Tweakers.net

 

Maar de content, dus de inhoud van die oude serie of film is zeer zeker nog goed te bekijken op een moderne UHD TV.

Instellingen en resolutie of aspect ratio maakt natuurlijk wel wat uit. Op een klein 27" scherm ziet het altijd nog prima uit.

 

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar de content, dus de inhoud van die oude serie of film is zeer zeker nog goed te bekijken op een moderne UHD TV.

Instellingen en resolutie of aspect ratio maakt natuurlijk wel wat uit. Op een klein 27" scherm ziet het altijd nog prima uit.

Kijk oude series zoals Outer Limits op een UHD 55 "inch, natuurlijk is dat niet zo scherp als het huidige aanbod maar het is nog gewoon goed te doen, mijn DVD speler met HDMI geeft ook nog een prima plaatje met mijn oude DVD collectie. Bij alles wat oud is is de kwaliteit gewoon lager en al die verbeterde bluerays van de zelfde films zijn soms beter van kwaliteit of bevatten allerlij schoonheid foutjes waardoor ik de oude onbewerkte versie voorrang geef.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht die VHS video recorder een paar weken geleden voor € 20 in een winkel waar ik ook veel grammofoonplaten koop voor een habbekrats.
Dat ding was gloednieuw. Aleen de afstandsbediening was er niet meer bij.
En als de kleinkinderen er zijn dan zijn die mooi zoet met die VHS banden.
Die vinden dat prachtig.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie ik dat ook, mijn verjaardag cadeau, een oude tweedehands walkman met 60 onbespeelde cassettes maakte indruk bij het achternichtje en neef.

En dat ze in de extra (geleende) cassette tapedeck ook hun spotify muziek konden opnemen was na enkele dagen oefenen ook absoluut fantastisch.

 

Zo hebben ze zelfs de eurosongvestifal joost klein song kunnen instuderen. Niet dat ik dat nu zo leuk vond maar zij wel.

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...