gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 15 minuten geleden, minplus zei: Probleem blijft dat zoiets als 500 gulden voor mijn 1e 2ehands R4-tje Hoeveel verdiende je toen en wat zou je verdienen als je nu hetzelfde werk zou doen? Die 500 euro van toen lijkt nu heel weinig, maar reken je het door naar vandaag de dag dan is het vrijwel zeker meer dan het 10 voudige van toen. Mijn ouders kochten 63 jaar geleden hun huis voor 12.000 gulden (goed 5250 euro) dat is nu ruim 500.000 euro waard (ruim 1,1 miljoen gulden) zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 3 minuten geleden, gerrit B zei: Mijn ouders kochten 63 jaar geleden hun huis voor 12.000 gulden (goed 5250 euro) dat is nu ruim 500.000 euro waard (ruim 1,1 miljoen gulden) Slechts weinigen kochten een huis in die tijd. Sociale huur was de norm. Hele woonwijken, halve steden (of meer) was standaard sociale huur. Rond een tientje per week voor 60 m2. Werd wekelijks cash geïnd aan de deur en afgetekend in een huurboekje. (De meesten kregen nog weekloon in de jaren 60. Cash uitbetaald door de baas.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden In jullie omgeving werd er misschien dan wel veel gehuurd, in deze omgeving was (en is nog steeds zo) was kopen toch wel de norm. Alleen ging je dan niet naar de bank voor een lening maar naar een rijke boer in de buurt en daar werd aan de keukentafel besloten of je een lening kon krijgen en hoe je de lening terug ging betalen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Het 10-voudige voor een auto is nu 2500 euri. Denk dat het veel is. Het 10-voudige voor mijn huurprijs voor een kamer en later een huisje is nu bij de 1e 2 300 euri en voor het latere 3x zo grote huis zou het nu 700 euri zijn. De gemiddelde kamerhuur voor kleiner waar ik mee begon. Het was toen nog mogelijk. Maar een studentenkamer was toen ook al duur, maar je kon er wel zonder probleem eentje krijgen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Eduard07 Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) In grote(re) steden als Groningen woonden veel fabrieksarbeiders, en uiteraard huurden die. Trouwens, in de jaren 60 was een huis vinden net zo goed een gevecht. Er was in de Stad Groningen zoveel woningnood dat getrouwde kinderen de zolders van de huurwoningen ombouwden tot woonruimtes en daar ook kinderen kregen. In o.a. de Groninger Oosterparkwijk waren genoeg huizen met 2 deurbellen: de drukbel voor de zolder waar de getrouwde kinderen woonden. en de ouderwetse, originele trekbel voor beneden waar "opa en oma" woonden als hoofdbewoners. Voordeel: men zorgde voor elkaar. (Zoals in veel andere culturen gebruik was en/of nog is.) 5 minuten geleden, minplus zei: De gemiddelde kamerhuur voor kleiner waar ik mee begon. Het was toen nog mogelijk. Maar een studentenkamer was toen ook al duur, maar je kon er wel zonder probleem eentje krijgen. Voor 150-250 gulden in de Stad Groningen kreeg je wel wat, inclusief keuken en soms een douche. 5 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden zoals ik aangaf is een koopwoning hier nog steeds de hoofdmoot deze even aan het zoeken geweest en dan zie je het volgende Woningvoorraad gemeente Rijssen-Holten: 15.310 woningen Aantal koopwoningen in de gemeente: 10.595 Aantal huurwoningen in de gemeente: 4.715 ofwel ruim 69% van de woningen is hier een koopwoning. Huurwoningen zie je weinig, dat is hoofdzakelijk in de zorg (verzorgingstehuizen, aanleunwoningen enz.) en een klein gedeelte in rijtjes woningen. Om een indicatie te geven, in de nieuwe wijk "het Opbroek" worden 630 woningen gebouwd, daarvan zijn er 8 voor de sociale huur. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Klopt. M'n 1e 2 kamers waren voor 60 gulden bij mensen in huis, waarbij die 2e ruime kamer ook de huur was die de mensen zelf betaalden voor de hele 2x zo grote woning maar met genoegen gewoond. En het fantastische 2e huis dichtbij centrum Groningen met 2 woonkamers, slaapkamer, keuken, badkamer, vlieringen en tuintje kostte 120 gulden 2e helft jaren 70. Zou er nu nog met genoegen gewoond hebben. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen