Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

15 minuten geleden, minplus zei:

Probleem blijft dat zoiets als 500 gulden voor mijn 1e 2ehands R4-tje

Hoeveel verdiende je toen en wat zou je verdienen als je nu hetzelfde werk zou doen?

Die 500 euro van toen lijkt nu heel weinig, maar reken je het door naar vandaag de dag dan is het vrijwel zeker meer dan het 10 voudige van toen.

Mijn ouders kochten 63 jaar geleden hun huis voor 12.000 gulden (goed 5250 euro) dat is nu ruim 500.000 euro waard (ruim 1,1 miljoen gulden)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
3 minuten geleden, gerrit B zei:

Mijn ouders kochten 63 jaar geleden hun huis voor 12.000 gulden (goed 5250 euro) dat is nu ruim 500.000 euro waard (ruim 1,1 miljoen gulden)

Slechts weinigen kochten een huis in die tijd.

Sociale huur was de norm. Hele woonwijken, halve steden (of meer) was standaard sociale huur.

Rond een tientje per week voor 60 m2. Werd wekelijks cash geïnd aan de deur en afgetekend in een huurboekje.

(De meesten kregen nog weekloon in de jaren 60. Cash uitbetaald door de baas.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

In jullie omgeving werd er misschien dan wel veel gehuurd, in deze omgeving was (en is nog steeds zo) was kopen toch wel de norm.

Alleen ging je dan niet naar de bank voor een lening maar naar een rijke boer in de buurt en daar werd aan de keukentafel besloten of je een lening kon krijgen en hoe je de lening terug ging betalen.

Geplaatst:

Het 10-voudige voor een auto is nu 2500 euri. Denk dat het veel is.

Het 10-voudige voor mijn huurprijs voor een kamer en later een huisje is nu bij de 1e 2 300 euri en voor het latere 3x zo grote huis zou het nu 700 euri zijn.

De gemiddelde  kamerhuur voor kleiner waar ik mee begon. Het was toen nog mogelijk.

Maar een studentenkamer was toen ook al duur, maar je kon er wel zonder probleem eentje krijgen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst: (aangepast)

In grote(re) steden als Groningen woonden veel fabrieksarbeiders, en uiteraard huurden die.

Trouwens, in de jaren 60 was een huis vinden net zo goed een gevecht. Er was in de Stad Groningen zoveel woningnood dat getrouwde kinderen de zolders van de huurwoningen ombouwden tot woonruimtes en daar ook kinderen kregen. In o.a. de Groninger Oosterparkwijk waren genoeg huizen met 2 deurbellen: de drukbel voor de zolder waar de getrouwde kinderen woonden. en de ouderwetse, originele trekbel voor beneden waar "opa en oma" woonden als hoofdbewoners. Voordeel: men zorgde voor elkaar. (Zoals in veel andere culturen gebruik was en/of nog is.) 

5 minuten geleden, minplus zei:

De gemiddelde  kamerhuur voor kleiner waar ik mee begon. Het was toen nog mogelijk.

Maar een studentenkamer was toen ook al duur, maar je kon er wel zonder probleem eentje krijgen.

Voor 150-250 gulden in de Stad Groningen kreeg je wel wat, inclusief keuken en soms een douche.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

zoals ik aangaf is een koopwoning hier nog steeds de hoofdmoot deze even aan het zoeken geweest en dan zie je het volgende

• Woningvoorraad gemeente Rijssen-Holten: 15.310 woningen
  • Aantal koopwoningen in de gemeente: 10.595
  • Aantal huurwoningen in de gemeente: 4.715

ofwel ruim 69% van de woningen is hier een koopwoning.

Huurwoningen zie je weinig, dat is hoofdzakelijk in de zorg (verzorgingstehuizen, aanleunwoningen enz.) en een klein gedeelte in rijtjes woningen. 

Om een indicatie te geven, in de nieuwe wijk "het Opbroek" worden 630 woningen gebouwd, daarvan zijn er 8 voor de sociale huur.

Geplaatst:

Klopt.

M'n 1e 2 kamers waren voor 60 gulden bij mensen in huis, waarbij die 2e ruime kamer ook de huur was die de mensen zelf betaalden voor de hele 2x zo grote woning maar met genoegen gewoond. En het fantastische 2e huis dichtbij centrum Groningen met 2 woonkamers, slaapkamer, keuken, badkamer, vlieringen  en tuintje kostte 120 gulden 2e helft jaren 70.  Zou er nu nog met genoegen gewoond hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

@Tonskidutch, nu weet ik waarom je geen werk kunt vinden.🙄

"Historisch gezien zijn onze steden ontworpen door mannen, want de meeste architecten en stedenbouwkundigen zijn mannen die les hebben gehad van mannen." Nog altijd is 84 procent van de projectontwikkelaars en 76 procent van de stedenbouwkundigen en architecten man, concludeerde Charlotte de Mos in een onderzoek naar genderinclusief ontwerpen

Probeer het eens met een jurk!

• Like 1
  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Yup, dat zal het zijn, gender inclusief ontwerpen liefst in roze kleurtjes of regenboog zebra oversteekplaatsen.

"Wat vanzelfsprekend zou moeten zijn, de veiligheid van vrouwen en meisjes, is niet vanzelfsprekend", zei de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema

Helaas is het ook voor mannen ronduit gevaarlijk om over straat te gaan bij "nacht en ontij" als ook in de verkeerde buurt lopen.

'Knettergekke' Rotterdamse seriemoordenaar Sendric S. bekent drie moorden

Kijk eens wat er gebeurd sinds jaar en dag en hoeveel knotsgekken er in Nederland een wapen meedragen (compleet de weg kwijt mede door drugs en alcohol) ze hebben net een avondje gamen achter de rug waarbij ze "tegenstanders" wegblazen en dan gaan ze volledig paranoia de straat op. Ook dergelijke jonge schoffies die hun mede scholier een mes tussen de ribben rammen. Misschien wel omdat ie fan is van een andere voetbalclub.

Ja dan helpt inclusief ontwerpen natuurlijk.

Nederland is een vrijstaat geworden voor al het schorem en geteisem. En daar hebben de Nationale Ontwerpers van deze samenleving allemaal aan bijgedragen, namelijk de politiek middels ongelijkheid scheppen en bevorderen. Compromissen die het niet verdienen om te worden gemaakt en regeringen die niets doen of gedaan hebben voor een duurzame ontwikkeling. Denk eraan als je binnenkort weer op de verkeerde mensen gaat stemmen.

aangepast door Tonskidutch

Ce Ne'st Rien

Julien Clerc

Geplaatst:

Wilde men in Ter Apel geen avondklok invoeren?

Wie was daar ook alweer op tegen?

GroenLinks-PvdA-Kamerlid Kati Piri reageerde verontwaardigd op de suggestie van Faber tot een avondklok. De parlementariër noemde het een "spontaan hier bedacht plan", waar volgens haar geen juridische basis voor is.

Denk dat het al een stuk veiliger op straat wordt als er voor sommigen gewoon geldt dat ze 's avonds op tijd "binnen" moeten zijn.

En dat geldt dus niet alleen voor asielcentra maar ook voor andere groepen die regelmatig negatief in het nieuws zijn.

Geplaatst:
2 uren geleden, ceesv zei:

Historisch gezien zijn onze steden ontworpen door mannen, want de meeste architecten en stedenbouwkundigen zijn mannen die les hebben gehad van mannen." Nog altijd is 84 procent van de projectontwikkelaars en 76 procent van de stedenbouwkundigen en architecten man, concludeerde Charlotte de Mos in een onderzoek naar genderinclusief ontwerpen

Probeer het eens met een jurk!

Briljante architect

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen