Mojo Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 6 minuten geleden, Gerard 76 zei: Deze bemoeienis vind ik als persoon zeer ongewenst omdat ik zelf beslis welk vlees ik eet en hoeveel. +1 2 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Of je dik wordt maakt ook helemaal niet uit van het soort eten. (even afgezien van persoonlijke situaties) Je wordt dikker als je meer calorieën naar binnen werkt dan wat je verbrandt en je wordt dunner als je meer calorieën verbrandt dan wat je opeet. Kijk je naar de natuur dan moet je je afvragen of het eten van planten de zwaarlijvigheid wel ten goede komt en of je niet beter vlees kunt gaan eten. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 24 minuten geleden, gerrit B zei: Of je dik wordt maakt ook helemaal niet uit van het soort eten. (even afgezien van persoonlijke situaties) Je wordt dikker als je meer calorieën naar binnen werkt dan wat je verbrandt en je wordt dunner als je meer calorieën verbrandt dan wat je opeet. Kijk je naar de natuur dan moet je je afvragen of het eten van planten de zwaarlijvigheid wel ten goede komt en of je niet beter vlees kunt gaan eten. Klopt, Gerrit! En zo bedoelde ik het ook! Maar het maakt tegelijkertijd wel degelijk uit WAT je eet. Calorieën zijn niet per definitie voedzaam. 🍵🍔🍹😉 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gerard 76 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 43 minuten geleden, Eduard07 zei: Klopt, Gerrit! En zo bedoelde ik het ook! Maar het maakt tegelijkertijd wel degelijk uit WAT je eet. Calorieën zijn niet per definitie voedzaam. 🍵🍔🍹😉 Het zou ons sieren als we elkaar eens wat minder de maat nemen Laat een ander in zijn/haar waarde ipv dmv financiële prikkels( lees suikertaks, vettaks, etc) de zin door te drukken. Ga niet voor een ander beslissen wat voor hem/ haar goed is. We zouden eens wat vaker in de spiegel kunnen kijken. Verbeter de wereld, begin bij jezelf
gerrit B Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Niet helemaal met je eens (wel voor een groot deel) Door het voedingspatroon enigszins bij te sturen kunnen vaak gezondheidsproblemen op latere leeftijd worden voorkomen en dus ook veel kosten in de gezondheidszorg worden voorkomen. Of men dat met extra belastingen bij moet sturen kun je je afvragen maar het is verreweg wel de eenvoudigste methode. Personen overtuigen dat gezond eten ook heel lekker kan zijn kost immers veel meer moeite en dus ook meer geld. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) Grootste boosdoeners: 1. suiker 2.zout 3.volvet 4.tabaksartikelen/roken 5.alcohol Veroorzakers van veel meer ziektes dan menigeen ooit dacht, en meten is steeds meer weten: hart/vaat, kanker, gewrichten/artrose, zelfs dementie. De lijst wordt langer. Inderdaad: preventiebeleid levert (veel) geld op! 12 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Probleem is alleen dat als je dan sommige Vega producten ziet dan zou je denken goed bezig te zijn maar die staan dan juist bol van de suikers, zout en allerlei E nummers om er nog maar wat smaak aan te krijgen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) 38 minuten geleden, gerrit B zei: Probleem is alleen dat als je dan sommige Vega producten ziet dan zou je denken goed bezig te zijn maar die staan dan juist bol van de suikers, zout en allerlei E nummers om er nog maar wat smaak aan te krijgen. Altijd even het kadertje op de producten raadplegen! Die staan er niet voor niks op en zijn zeer verhelderend over wat je koopt (en eet). Dus nee, wij eten daarom weinig tot geen vega. (En zeker niet gepaneerd.) . Ook nooit af gaan op de naamgeving. Sommige zogenaamde "light" versies van producten zijn nog ongezonder dan de "gewone" versies. Het goedkoopste en gezondste is natuurlijk gewoon onbewerkte producten halen van de versafdelingen. Met €10 kom je al een heel eind en misschien wel voor meerdere personen of dagen. 11 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
minplus Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Wat je meer eet dan nodig voor energie en onderhoud wordt omgezet in vet en opgeslagen. E-nummers vreselijk vinden is waanzin en in bizarre bubbels tegenwoordig helemaal gruwelijk. Schaf wat dat betreft het fantastische boek E=eetbaar aan waarin alles besproken wordt. E-300, om maar iets te noemen, ook zo'n vreselijk E-nummer geval, je moet het niet in je eten willen, is niets anders dan vitamine C. Zonder dat spul ga je domweg dood. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 24 minuten geleden, minplus zei: E-nummers vreselijk vinden is waanzin Toch niet helemaal. Er zijn ook E nummers die "verdacht" zijn zoals aspartaam (E951), bepaalde kleurstoffen zoals tartrazine (E102) en cochenille (E120), conserveermiddelen zoals natriumbenzoaat (E211) en sulfieten (E220-E228) sla je het internet op na dan krijg je het volgende resultaat Quote Verdachte E-nummers om te vermijden Kleurstoffen: Tartrazine (E102) Cochenille rood (E120) Zonnegeel FCF (E110) Azorubine (E122) Rood 4R (E124) Ponçaau 4R (E129) Zoetstoffen: Aspartaam (E951) Acesulfaam-K (E950) Conserveermiddelen: Natriumbenzoaat (E211) Benzoëzuur (E210) Sulfieten (E220-E228) Smaakversterkers: Mononatriumglutamaat (E621) Stabilisatoren en emulgatoren: Calciumdinatrium EDTA (E385) Polysorbaten (E432, etc.) Andere: Titaandioxide (E171) Methylcellulose (E461) Glycine (E640) Waarom zijn deze E-nummers verdacht? Overgevoeligheid: Sommige E-nummers kunnen bij gevoelige personen allergische reacties, astma, eczeem of hyperactiviteit veroorzaken. Potentiële risico's: Er zijn zorgen over mogelijke langetermijneffecten, zoals kankerverwekkendheid, hoewel dit voor de meeste E-nummers in de toegestane hoeveelheden niet is bewezen. Afbraakproducten: Bij de afbraak van aspartaam (E951) komt fenylalanine vrij, wat schadelijk kan zijn voor mensen met de stofwisselingsziekte fenylketonurie (PKU) Nu hebben deze stoffen vaak ook wel een natuurlijke oorsprong (niet allemaal) maar meestal is de aanwezige hoeveelheid dan zo klein dat het vrijwel onmogelijk is om er teveel van binnen te krijgen en er zijn ook E nummers die voedsel juist veiliger maken. Echter als ik een bak sla tegen kom met ik weet niet hoeveel E nummers dan weet je dat er van alles aan toegevoegd is om het er langer fris uit te laten zien, bruine randjes te voorkomen, knapperiger te houden, bacteriën en schimmels te beperken, de bijgeleverde saus niet waterig te laten worden enz. terwijl normaal in sla geen E nummers voorkomen dan pak ik wel een krop verse sla (in de hoop dat er niet al te veel pesticiden op zitten die er niet af te wassen zijn) zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 10 minuten geleden Geplaatst: 10 minuten geleden 9 uren geleden, minplus zei: Wat je meer eet dan nodig voor energie en onderhoud wordt omgezet in vet en opgeslagen. Inmiddels staat overgewicht bovenaan op de lijst volksziektes, samen met hart/vaatziektes (Deels door voedingspatroon) en kanker (Deels gevolg van overgewicht en voedingspatroon) Preventie zou voor ons zorgsysteem echt veel verschil kunnen maken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mojo Geplaatst: 4 minuten geleden Geplaatst: 4 minuten geleden 2 minuten geleden, Eduard07 zei: Inmiddels staat overgewicht bovenaan op de lijst volksziektes, samen met hart/vaatziektes (Deels door voedingspatroon) en kanker (Deels gevolg van overgewicht en voedingspatroon) Preventie zou voor ons zorgsysteem echt veel verschil kunnen maken. Inderdaad. Men blijft maar "vreten" en allemaal lekkere sausjes overal bij dag in en dag uit. Eet tot je honger weg is. Je bord moet niet leeg! De overgewicht dagen (December maand) komen er weer aan You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen