Ga naar inhoud


F1 GP van Miami


Ga naar oplossing Opgelost door Drs. IJzerbout,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, ceesv zei:

Je hebt de wedstrijd niet gezien, je gaat af op de bevinding van de journalist.


Inderdaad. Ik geloof in eerste instantie wat een journalist schrijft. 
Ik las het later ook van andere buitenlandse journalisten. 
Dus dat bevestigt het. 
Verder kijk ik naar het verleden van Verstappen en dan heb ik geen verdere bevestiging meer nodig omdat we zijn rijstijl onderhand wel kennen. 
 

Ik geef toe, ik heb nou eenmaal dat vooroordeel, dat is helaas moeilijk weg te wissen. 
Dat vooroordeel bij mij is niet vanzelf gekomen. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout

Stay delulu !


Geplaatst:
7 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

onsportief was wat betreft het laten inhalen van Piastri en Norris

Sinds wanneer moet de raceleider zich door een achterliggende auto laten inhalen? De plicht is aan de inhaler om dat te doen op een manier die geen brokken veroorzaakt. Max laat zich niet gemakkelijk inhalen, en dat hoeft ook niet. Niemand heeft straf gekregen, dus het was allemaal volgens de regeltjes.

 

Hoewel ik vind dat Hamilton juist wel straf verdiend door de manier waarop die zich verdedigde tegen de aanval van Sainz. Hij stuurde gewoon doelbewust tegen Sainz aan, maar ja, Brits paspoort hè?

Geplaatst:
5 uren geleden, ceesv zei:

Je hebt de wedstrijd niet gezien,


Ik heb de herhaling van wedstrijd nu op mijn werk in zijn geheel gezien en kon mijn mening niet veranderen. 
Verstappen zat gewoon te trollen met Piastri en Norris voordat ze eruit eindelijk aan hem voorbij kwamen terwijl ze duidelijk sneller waren. 

Stay delulu !

  • Moderator
Geplaatst:

Zoals in de laatste meters Sainz en Hamilton.

Of werd daar ook getrold?

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
19 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Verstappen zat gewoon te trollen met Piastri en Norris voordat ze eruit eindelijk aan hem voorbij kwamen terwijl ze duidelijk sneller waren. 

LOL, dat heet nou auto racen, daar gaat die hele sport over. Sneller zijn is geen vrijbrief om in te mogen halen, naar een auto toe rijden is veel gemakkelijker dan er voorbij komen. De snellere coureur zal daar moeite voor moeten doen, en hoe langer dat duurt hoe sneller die banden slijten waardoor de kans groter wordt dat de langzamere auto toch wint. 

 

Verstappen laat het er allemaal zo gemakkelijk uitzien, daardoor denk je waarschijnlijk dat ze hem er altijd gewoon voorbij laten.😃

  • Moderator
Geplaatst:

Vergeet niet dat de achterliggende wagen DRS heeft waardoor die kan inlopen en eventueel kan inhalen.

Bij Ferrari was dit goed te zien, Hamilton claimde sneller te zijn en eiste de plek van zijn teamgenoot op.

Toen hij er voorbij gelaten werd bleek hij toch niet sneller te zijn.

 

Later moest hij die plek weer terug geven aan zijn ingehaalde teamgenoot.

 

In een andere sport zou je dit matchfixing noemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die DRS open op bepaalde circuit gedeelten is ook kunstmatig toch?

Mij lijkt het meer op een oneerlijk technisch instrumentarium dat die feitelijk snellere en betere bestuurder nog even moet bestraffen.

allemaal DRS of niemand?

Spectrum (say my name)

Florence and the Machine

 

Geplaatst:
3 uren geleden, ceesv zei:

Hamilton claimde sneller te zijn en eiste de plek van zijn teamgenoot op.

Toen hij er voorbij gelaten werd bleek hij toch niet sneller te zijn

Niet helemaal waar. Leclerc zat op 5 seconden achter Antonelli en kwam al vele ronden lang niks dichterbij. Nadat Hamilton eindelijk voorbij Leclerc werd gelaten werd de achterstand naar Antonelli wel degelijk elke ronde kleiner, maar het ging langzaam. Door DRS kon Leclerc nu natuurlijk gemakkelijk aanhaken bij Hamilton. Hamilton bracht Leclerc zo dichter naar Antonelli dan hij op eigen kracht kon realiseren.

 

Maar de call om Hamilton voorbij de laten was minstens 4 ronden te laat, 4 ronden waarin Hamilton zijn banden met een zachtere compound en dus meer grip, maar ook meer slijtage,  aan het verprutsen was achter Leclerc. M.i. waren die 4 ronden verschil cruciaal voor het feit dat Hamilton het gat naar Antonelli niet tijdig kon dichten. Een tactische fout van Ferrari, en niet voor het eerst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...