Ga naar inhoud

Tracvision zelfrichtende schotel: probleem met verticaal

Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is een aanname.

We weten niet of bij hotbird en astra 1 er gekeken wordt naar de lage band of de hoge band.

Astra 3 zenders zitten allemaal in de hoge band.

Ja, Astra 3 heeft maar een beperkt aantal transponders. Die kunnen makkelijk allemaal op de hoge band maar de Astra 1 en de Hotbird hebben zoveel transponders, daar moet je wel zowel de lage- als hoge band voor gebruiken.

Verder lijk het me sterk dat topicstarter alleen naar zenders heeft gekeken op de Astra 1 en Hotbird op de lage band.

• Moderator
Geplaatst:
3 minuten geleden, Sprietje zei:

Verder lijk het me sterk dat topicstarter alleen naar zenders heeft gekeken op de Astra 1 en Hotbird op de lage band.

We weten het niet, vandaar mijn vraag aan ts.

De aanname is de moeder van alle F****ups.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kan het zo wezen dat de controle unit luistert naar een bepaalde Beacon frequentie / transponder frequentie, welke op dit moment niet ontvangen wordt, in het kwadrant waar de transponder waar op is afgestemd, zodra hij naar Astra 3 kijkt? Dan zal de controller waarschijnlijk op zoek gaan naar het missende signaal?

Bestaat er een configuratie / settings file van de unit die misschien aangepast kan worden?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst: (aangepast)

Hoe zie ik of het de hoge of lage band is op Hotbird? Heb de volledige Hotbird laten scannen. Dan scan je toch alle 10+ satellieten uit de Hotbird collectie?

Wat bij tunerconfiguratie staat is Hotbird 13F/13G, kennelijk toch niet de gehele collectie.

Schotel is overgenomen en van de installateur geen reactie terwijl KVH wel naar die dealer verwijst.

aangepast door satvet
tunerconfiguratie regel toegevoegd.
Geplaatst:

Of aanpassing van de configuratie mogelijk is weet ik niet, die worden geïnstalleerd vanaf Internet door de eigen software van de schotel.
Wel is er een mogelijkheid een logfile van de werking te genereren, laatst eens geprobeerd, is heel erg uitgebreid en zag op eerste zicht niets wat op problemen duidde. Geprobeerd die lijst te mailen maar was kennelijk te groot voor de iPhone om te verwerken, zal het eens proberen vanaf de laptop.

• Moderator
Geplaatst:
29 minuten geleden, satvet zei:

Hoe zie ik of het de hoge of lage band is op Hotbird?

Voor de lagere transponders is de mengfrequentie 9750 MHz, voor de transponders met een hogere frequentie is de mengfrequentie 10.600 MHz.

De omschakeling in de lnb gebeurt door een 22 kHz schakelsignaal.

Ik probeer een reden te bedenken waarom je op sommige satellieten deze uitval ervaart, dit zou een verklaring kunnen zijn.

De opmerking van Big Fellow is ook een plausibele verklaring,  een software update zou dan de oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Al gekeken of er een update was, maar was up to date.
De 22 kHz zou kunnen, die uitschakelen maakte geen verschil.
Maar als de LNB niet goed schakelen, waarom is er dan enkele seconden wel beeld/geluid?
En als het die kHz is, zou dat dan niet op zowel H als V kanalen het probleem zijn?
Zal morgen eens kijken of ik die logfile op mijn laptop kan krijgen, ben tot nu toe niet verder gekomen dan het aanklikken van mail logfile, op foon bleef een soort zandlopertje eindeloos lopen.
Je zou zeggen dat daar de reden voor zoeken in zou moeten staan.

Geplaatst:
7 uren geleden, satvet zei:

De 22 kHz zou kunnen, die uitschakelen maakte geen verschil.

Die moet op automatisch staan. 22Khz word namelijk gebruikt voor het schakelen tussen de lage ( <11700) en hoge band (>11700)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst: (aangepast)
11 uren geleden, satvet zei:

Hoe zie ik of het de hoge of lage band is op Hotbird? Heb de volledige Hotbird laten scannen. Dan scan je toch alle 10+ satellieten uit de Hotbird collectie?

Wat bij tunerconfiguratie staat is Hotbird 13F/13G, kennelijk toch niet de gehele collectie.

Schotel is overgenomen en van de installateur geen reactie terwijl KVH wel naar die dealer verwijst.

De Hotbird staat op 13 graden oost en bestaat maar uit 2 satellieten, de 13F en de 13G. Er valt dus niet meer in te scannen. Ik weet niet waar jij die 10+ vandaan haalt? Bedoel je misschien alle Eutelsat satellieten want de Hotbird is van Eutelsat.

Rare toestand van die installateur. Als ik het goed begrijp heeft de zaak waar je de schotel gekocht hebt hem ook geïnstalleerd.

Ik zou hem nogmaals om een reactie vragen en aangeven melding te maken bij KVH hoe hij zich gedraagt als wederverkoper van het merk Tracvision. Dan kan hij zo zijn dealerschap kwijtraken.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
Op 19-5-2025 om 20:24, satvet zei:

Beide Astra 23 en 28 de bekende problemen met V kanalen.

Zou het ook een niet helemaal lekker werkende AFC kunnen zijn?

Heb je NPO2 (11739V) al geprobeerd te ontvangen op 11735V? Probleem verbeterd?

En op 11744V? Probleem verbeterd?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Had evem op Wikipedia gekeken en die gaf een hele reeks tot en met HotBird 13G, vandaar.

Ik sluit hier even 2x een operationeel log van de schotel bij, eerste is gestart op NPO1, geschakeld naar RTL4 en na rondzoeken terug naar NPO1
tweede idem NPO1 > RTL4 > terug naar NPO voor rondzoeken.

zoek op Entering Track Sat Lost om snel het relevante deel te vinden.

NB

NMEA is een protocol waarmee scheepselectronica de positie en koers kan doorgeven aan de schotel, is niet aangesloten, is ook optioneel vooral bedoeld voor gebruik tijdens varen.

log 1.txt log 2.txt

Geplaatst:
2 uren geleden, a33 zei:

Zou het ook een niet helemaal lekker werkende AFC kunnen zijn?

Heb je NPO2 (11739V) al geprobeerd te ontvangen op 11735V? Probleem verbeterd?

En op 11744V? Probleem verbeterd?

Even vergeten de VU met kaart mee te nemen en de Avtex TV biedt die mogelijkheid van aanpassen niet.

• Moderator
Geplaatst:

image.png

Alleen 12070 is een geldige transponder op Astra 23 graden oost.

Het is een horizontaal gepolariseerde transponder in de hoge band.

Voor de vertikale hoge band is geen geldige sat configuratie opgeslagen.

• Moderator
Geplaatst:
19 uren geleden, Big fellow zei:

Kan het zo wezen dat de controle unit luistert naar een bepaalde Beacon frequentie / transponder frequentie, welke op dit moment niet ontvangen wordt, in het kwadrant waar de transponder waar op is afgestemd, zodra hij naar Astra 3 kijkt?

dit sluit aan bij de bevindingen in het configuratie file.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen