Ga naar inhoud

VU Solo2 update mislukt => 'Starting....'

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik al jaren eigenlijk alleen maar VTi gebruik, maar ik merkte dat de ontwikkeling stil stond had ik de stoute schoenen aangetrokken om er een Solo2 PLi image op te zetten.

Na het flashen zit ik vast met 'starting' in het display en het Vu+Ti logo op mijn TV scherm, maar wat ik ook doe .. hij gaat niet door.

Ook al pak ik dan een FAT32 USB met een andere image, het enige wat hij geeft is 'starting' alsof hij in een loop zit .. en dus 'bricked' is

Het lijkt erop dat hij ook niet merkt dat er een FAT32 USB is aangesloten, terwijl toen ik begon hij het proces correct doorliep.

Heb ook op de FAT32 USB geprobeerd om de image uit te pakken, dus een zichtbaar folder systeem ... ook dat geeft geen resultaat

Andere images en andere FAT32 geformatteerde USB drives geprobeerd, maar alles wat ik krijg is 'starting' en het Vu+Ti logo op het scherm.

Er start dus wel iets op denk ik, want anders zou ik dat Vu+Ti scherm toch ook niet krijgen.

Dus ja, de vraag is ... zie ik iets over het hoofd .. of is hij rijp voor de sloop.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Het zou kunnen dat de condensatoren in de voeding slecht zijn. Dan kan het gebeuren dat na het uitschakelen niet meer werkt.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Bedankt Frans, maar de Solo heeft een externe adapter 12V/3.5A.

Dus dan zou het een condensator moeten zijn op het MB die uitgestapt zou kunnen zijn, maar hij speelde altijd probleemloos zonder echte issues.

Maar ga het MB nog wel eens aan een inspectie onderwerken, of ik een bolle elco kan spotten.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

• Moderator
Geplaatst:
1 uur terug, donpedro zei:

Er start dus wel iets op denk ik, want anders zou ik dat Vu+Ti scherm toch ook niet krijgen.

Het zogenaamde splash scherm wordt niet vervangen bij een verandering van image, dat moet je tzt zelf overschrijven.

De vraag is of je de juiste versie pli voor je ontvanger hebt geflashed.

1 uur terug, donpedro zei:

Omdat ik al jaren eigenlijk alleen maar VTi gebruik, maar ik merkte dat de ontwikkeling stil stond

Vti werkt zonder problemen, wat zou er nog meer ontwikkeld moeten worden.

Of jou ontvanger geschikt is voor de laatste versie pli is ook de vraag.

Probeer eens te flashen met een andere kleine usb stick.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ceesv bedankt voor je input.

Heb nogmaals die controle gedaan ... dacht dat ik de juiste solo versie had genomen ... maar heb dus de normal solo i.p.v. de solo2 image gedaan.

Rijp voor de afval container dus ...

Was de PLi versie 9, maar via Google dus op de verkeerde solo image pagina uitgekomen ... domoor is een understatement voor mijzelf :(

De FAT32 USB waren niet groter dan 2G, 3 stuks, plus 1 van 128G .. no luck

Heb nu de Zero uit de slaapkamer maar naar de huiskamer verhuist, dan hebben we i.i.g TV in de huiskamer.

aangepast door donpedro
Toevoeging

Geplaatst:
22 minuten geleden, donpedro zei:

Rijp voor de afval container dus ...

Kan je niet meer met een USB de juiste software er op zetten?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

@donpedro , 

Niet gelijk opgeven JA... rijp voor de klein elektronische afval doen we niet aan op sat4all

Neem het laatste VTI image 15.0.02 van vuplus-support en flash nog maar eens.

https://vuplus-support.org/wbb4/vtisoftware/?dir=VTi 15.0.X/VTi 15.0.02/Vu%2B Solo2

je bent zeker dat het de SOLO2 is toch?

Naast het feit dat er ook een andere flashmethode is moeten we ook nog even weten van jou of die nu bereikbaar is via DCC_E2.exe , dus telenet en ftp.

Psycho Killer (remaster 2005)

Talking heads

Geplaatst:

@Mojo Klopt, het enige wat het display geeft is 'Starting ...'. 

Dus geen meldingen over 'Update' o.i.d., 'Starting ...' dat is alles.

@Tonskidutch Ja, ik gooi hem liever na al die jaren trouwe dienst ook liever niet in de recycle bak.

Als ik hem opstart, zie ik in mijn Unify controller de poort waarop hij is aangesloten geen IP verschijnen.

De switch ziet wel dat hij is aangesloten, maar het device komt niet zover voor een DHCP REQ.

Ook als je op de netwerkpoort kijkt, groen aangesloten maar oranje knippert randomly.

Dus op die manier kan ik dus ook geen netwerk verbinding opzetten via FTP of DCC_E2, dat kan ik dus wel met de nu aangesloten Zero.

De originele VTi versie 15 had ik ook al geprobeerd, maar meer dan 'Starting' komt er niet in het display.

En ja, het is een Solo2, staat netje op het klepje, dus dat klopt.

Maar denk dat ik met de PLi V9 Solo i.p.v. de PLi V9 Solo2, het ding toch naar de eeuwige jachtvelden heb gestuurd voor nu.

In DCC_E2 kun je naar een IP adres laten zoeken, dan zal die wel te vinden zijn.

zet even een afbeelding erbij

je kan zelfs je NAS vinden

Screenshot_3.thumb.png.3d7ac18ab153e3e498c05bcdc8cfd773.png

aangepast door Tonskidutch

Psycho Killer (remaster 2005)

Talking heads

Geplaatst:

Voor all duidelijkheid, heb hier in huis alleen maar Linux, dus moet via een VM een Windows 11 machine gebruiken voor de tools.

Werk goed als ik dus vanuit mijn VM netwerk naar mijn LAN moet, zo gebruik ik ook altijd DreamboxEdit.

Heb net even nmap -sn <netwerksegment/24> gedaan, maar ook daar staat hij er niet tussen en ook niet met zijn MAC adres.

Dus de Solo2 is nog of komt niet zover om de netwerkdriver op te zetten, dus dat pad loopt voor nu ook dood.

Maar toch bedankt voor het meedenken @Tonskidutch, elk stapje in meedenken waardeer ik.

Geplaatst:
4 uren geleden, donpedro zei:

Bedankt Frans, maar de Solo heeft een externe adapter 12V/3.5A.

Dus dan zou het een condensator moeten zijn op het MB die uitgestapt zou kunnen zijn, maar hij speelde altijd probleemloos zonder echte issues.

Maar ga het MB nog wel eens aan een inspectie onderwerken, of ik een bolle elco kan spotten.

Externe voedingen gaan ook kapot!

System Administrator (niet van deze site)

@Frans B Heb zojuist de motorkap er afgetrokken, de spanning die onbelast binnenkomt is 12.4V en als ik hem aanzet 12.2V. 

Ook de 5V rail gemeten, is ook netjes binnen spec.

Had nog een andere adapter liggen 12V/5A ... maar VU connector heeft een afwijkende center pen dikte, waardoor bijna elke andere standaard 12V/xA die ik hier heb liggen niet passen .. opzet?

Ben ook internet aan het afstruinen voor een oplossing, maar de uitkomsten zijn toch vaak ... de elektronica heaven.

Bedankt i.i.g. iedereen voor het meedenken ... kijken welke een in place replacement / plug&play kan zijn voor de vertrouwde Solo2.

Beetje Off Topic ..

Zie de 4K versies, maar de tuners zijn iets wat nieuw voor mij is dual FSB DVB-S2 .. is dat plug&play op mijn bestaande quad output LNB 19&23 of gaat dat ook weer een extra prijskaartje opleveren voor een Unicable LNB ... nog wat meer uitzoek werk dus. 

FSB begint een beetje duidelijk te worden .. zou dus in mijn bestaande systeem kunnen werken .. alleen kan ik geen 8 kanalen gelijktijdig bekijken/opnemen .. nou, had bij de Solo2 2 afzonderlijke tuners .. 1 voor kijken en soms 1 voor iets gelijktijdig opnemen.

Selection_4749.png

aangepast door donpedro

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen