Mimisiku Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Iedereen moet een hobby hebben…. TV programma’s zijn ‘ruk’ tegenwoordig dus maar eens mijn oude hobby opgepakt… Programmeren van de (e)Z80 microprocessor. Ooit geleerd in de 70-er jaren. Later de 68000 en de PC’s met de 80x86 processoren…. Heb mijn 41 jaar oude Memotech gerepareerd (elco’s en een defecte 74LS244). Geloof het of niet maar anno 2025 wordt daar nog hardware voor gemaakt. VGA, SD kaart, LAN, 80 kolom video, 512kB RAM. Zelfs oude games in een EPROM. Vroeger geprogrammeerd voor CP/M en MP/M dus dacht: gewoon voor de leuk nog een keer proberen… Die oude bak had Basic, ingebouwde Assembler en Debugger/Monitor. Uiteraard ‘toen’ alleen cassette I/O of een peperdure diskdrive (maar die kon ik never betalen). 1 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Je kan als alternatief voor TV kijken ook nog iets anders doen. Dus stelt zich de vraag of dat nostalgie moet zijn? Het is voor jou wellicht nostalgie. Ik luister graag muziek, teken en schilder wat in me opkomt tijdens dat luisteren. Als ik toch TV wil kijken is het meestal iets uit de mediathek. een erg boeiende is deze https://www.arte.tv/de/videos/dokumentationen-und-reportagen/ Breathe Pink Floyd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen