Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ze hebben gisteren een sat schotel komen installeren.. gevraagde sats waren: NileSat + Hotbird + Astra 1

op de foto zie je hoe deze staan...hetwelke voor mij al een raadsel is...

Bij scanning op tv, krijg ik enkel de programma's van NileSat te zien, hoewel tv ook  op Astra en Hotbird programmas weergeeft....maar dit zijn dezelfde als van NileSat...

Waarom krijg ik de Astra en Hotbird niet e zien?...Installatie is in Giza (Egypte)...en hoe denken jullie over deze opstelling?

Ik heb al diverse combinaties geprobeerd op de Disecq instelling, maar tevergeefs....dus wat kan de oorzaak zijn?

IMG_20250926_104416.jpg

Screenshot 2025-09-26 at 12.30.50.png

Geplaatst:

dat de muur in de weg staat

• Haha 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Settings in je ontvanger staan niet goed.

Je disecq instellingen staan waarschijnlijk op 1 satelliet.

Daarom dat hij niet omschakeld naar de andere satellieten en de programma's van Nilesat blijft weergeven

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
1 uur terug, bellejt zei:

Was ook wat mij als eerste opviel 🙂

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
1 uur geleden, bellejt zei:

de muur is maar 1,20 m hoog...

Zojuist, HugoH zei:

de muur is maar 1,20 m hoog... en als ik de Hotbird op port 1 van de disecq aansluit, krijg ik signaal te zien op tv...strength 100%, quality 32% (maar voor Nilesat heb ik ook maar quality 28%, en toch zichtbaar)

Geplaatst:

Met die waardes zou ik de installateur volgens de Sharia laten terecht stellen :grin: In Egypte moet de HB en Nilesat beter binnenkomen. Astra 1 is wel een dingetje.. Denk niet dat die in Giza nog te vangen is...

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:
1 uur geleden, jeevanhoof zei:

Settings in je ontvanger staan niet goed.

Je disecq instellingen staan waarschijnlijk op 1 satelliet.

Daarom dat hij niet omschakeld naar de andere satellieten en de programma's van Nilesat blijft weergeven

instellingen disecq staan correct..heb dit nog juist nagechecked... Zou het kunnen dat lnb's voor hotbird en astra 1 te ver van elkander staan? en waarom de nilesat helemaal links..?

Geplaatst:
17 minuten geleden, Mimisiku zei:

Met die waardes zou ik de installateur volgens de Sharia laten terecht stellen :grin: In Egypte moet de HB en Nilesat beter binnenkomen. Astra 1 is wel een dingetje.. Denk niet dat die in Giza nog te vangen is...

ik had Astra 3 gevraagd, maar voor welke redenen dan ook heeft die Astra1...hoewel ik denk dat Astra3 lnb beter installeerbaar zou moeten zijn, en niet zo dicht bij de Hotbird... Volgens opzoekingen moet HB en Astra 1 geen problemen geven voor ontvangst, alleen wel zeer nauwkeurige afstelling...bijna mm-werk...

Geplaatst: (aangepast)

leuk dat de installateur dat niet getest heeft.Denk je astra 1 nog zou moeten hebben met 1 m schotel

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:
3 minuten geleden, HugoH zei:

instellingen disecq staan correct..heb dit nog juist nagechecked

2 uren geleden, HugoH zei:

hoewel tv ook  op Astra en Hotbird programmas weergeeft....maar dit zijn dezelfde als van NileSat...

Hier spreek je jezelf tegen.

Wanneer je ontvanger de juiste disecq instelling heeft zou je geen nilesat zenders mogen ontvangen wanneer je de Astra scant.

Sluit je ontvanger eens rechtstreeks aan op de juiste lnb en scan die satelliet dan nog eens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Zowel voor de Hotbird als de Astra 19,2, heb je in Giza (Cairo) minimaal een schotel van 100cm nodig. Op je schotel staat dat die 100cm is maar dat is misschien de hoogte en niet de breedte, dus minimale ontvangst.
De schotel staat uitgericht op de Hotbird 13e. Dan zou je toch ook mogen verwachten dat die goed binnen komt.
Wat betreft de afstanden van de lnbs:
de afstand tussen de 13,0 en 19,2 is 7,0 graden
de afstand tussen de 13,0 en 7w is 22,4 graden
die laatste afstand moet dus ruim 3x zo groot zijn maar ik meet op de foto bijna 4,5x zo veel.
Ook de hoogte van de lnbs klopt niet. De Nielesat-lnb moet 35 graden hoger staan dan de Astra 19,2. Nou, dat staat die echt niet.
Ook de lijn Zuid klopt niet. Die moet dichter bij de 7west liggen dan bij de 13 oost.
Ik zou zeggen, sluit de Hotbird-lnb eens rechtstreeks aan zonder diseqc-switch. Heb je geen ontvangst, laat de schotelmonteur dat dan eerst eens in orde maken.

De Astra 23,5 ga je helemaal niet ontvangen in Caïro.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Zowel voor de Hotbird als de Astra 19,2, heb je in Giza (Cairo) minimaal een schotel van 100cm nodig. Op je schotel staat dat die 100cm is maar dat is misschien de hoogte en niet de breedte, dus minimale ontvangst.
De schotel staat uitgericht op de Hotbird 13e. Dan zou je toch ook mogen verwachten dat die goed binnen komt.
Wat betreft de afstanden van de lnbs:
de afstand tussen de 13,0 en 19,2 is 7,0 graden
de afstand tussen de 13,0 en 7w is 22,4 graden
die laatste afstand moet dus ruim 3x zo groot zijn maar ik meet op de foto bijna 4,5x zo veel.
Ook de hoogte van de lnbs klopt niet. De Nielesat-lnb moet 35 graden hoger staan dan de Astra 19,2. Nou, dat staat die echt niet.
Ook de lijn Zuid klopt niet. Die moet dichter bij de 7west liggen dan bij de 13 oost.
Ik zou zeggen, sluit de Hotbird-lnb eens rechtstreeks aan zonder diseqc-switch. Heb je geen ontvangst, laat de schotelmonteur dat dan eerst eens in orde maken.

De Astra 23,5 ga je helemaal niet ontvangen in Caïro.

Astra 3 niet mogelijk?...inmiddels opgemerkt, door de vreemde opstelling hetwelke ik al in twijfel trok, dat ik op de tv zie voor HB en Astra1 -> geen signaalontvangst....dus mogelijks verkeerd gesteld...wat ik me ook afvraag, of de lnb's niet de dik zijn, waardoor de afstand van 7° niet kan gehaald worden, maar meer is, en daarom HB & Astra1 niet kunnen ontvangen worden...dienen dit dan geen small LNB's te zijn voor 7° verschil?

Geplaatst:
4 uren geleden, bellejt zei:

leuk dat de installateur dat niet getest heeft.Denk je astra 1 nog zou moeten hebben met 1 m schotel

installateur probeerde te tv af te stellen, dus de kanalen te laten scannen, maar hij kwam steeds op zelfde resultaat...enkel Nilesat, geen HB en Astra1. Wat mij toen opviel was dat hij geen signaal aflezing (dus signaal 0 en quality 0) gaf voor HB en Astra1, maar hij gaf geen aandacht aan mijn opmerking...LOL Na 2 uur geprobeerd te hebben gehad, is hij maar doorgegaan...LOL

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen