Schotelspeller Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden 45 minuten geleden, Codx zei: Ja ho wacht effe. Als je niet hebt getest direct aan het AOP met een kort kabeltje dan kan het makkelijk aan die 20 mtr kabel liggen. Dat op zich zelf is al 6 dB aan demping en dat is als de kabel nog goed is. Dus eerst opnieuw en fatsoenlijk testen direct bij de ONT/AOP. Het maakt niet uit wat ik doe! Al zet ik er een tv tuner naast met zo’n voorgemonteerde coax van ziggo van een meter: zelfde resultaat! Het komt zó direct uit de coax uitgang van het fiber modem met storing en al dus. Natuurlijk alles al gecheckt.
Schotelspeller Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden 17 uren geleden, hugogertie zei: Ik neem dvb c af via Trined echter kijk ik nooit naar de zenders waar je naar refereert. TLC wil hier iemand nog wel eens aanzetten maar ik ben dan weg. Ik zelf kijk veel naar de sport zenders en de BBC zet ik nog wel eens aan, ik klaag helemaal niet het is wat mij betreft prima beeld en zonder een smartkaart allemaal. Wanneer je meer wilt zoals sport en film zenders of het familie pakket heb je wel een kaart nodig. Werkt ook prima in Oscam met de juiste instellingen, ik heb voor een jaar ESPN erbij genomen omdat het me weinig heeft gekost omdat we abonnee zijn geworden. Geen klachten en prima internet. 10 uren geleden, Codx zei: Hij meet wellicht anders 80 db of niet als het allemaal ruis en rommel is heb je er niks aan. Misschien is de glasvezel vies of moet de ONT vervangen worden. In ieder geval het signaal is niet goed. Je moet dit bij de provider melden, die moeten een monteur sturen. . Nooit van een ‘vieze glasfiber ‘ gehoord, het zijn toch puur lichtsignalen? Het doet het of het doet het niet? Internet komt strak aan.
hugogertie Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden (aangepast) De aansluiting heb ik niet lopen via de router. Ik heb een Huawei kastje waar een F connector en een RJ45 op zit. De RJ45 zit op mijn Fritzbox die ons internet regelt en eigendom van ons is, de F connector stuurt mijn TV aan via de coax Koka 799. Ik heb totaal geen slechte signalen en alles werkt prima. Ik heb signaal met diverse splitters en een paar aansluitingen gerealiseerd met meer dan 50 meter coax, hier heb ik dan wel een Hirschman versterker tussen gezet die we kunnen regelen. Het enige manco aan Trined vind ik de kwaliteit van de radio zenders die zogenaamd op FM worden uitgezonden, zeer matig waarbij het lijkt of naar AM stereo luister. Nu maakt het me vrij weinig uit wat ze op "FM" aanbieden omdat wij dat hier toch niet gebruiken maar ik heb wel even getest en het direct afgeschreven. 9 uren geleden aangepast door hugogertie VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
hugogertie Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Beinvloed je "slimme Meter" het signaal in je router niet? die zou je eens even wat verder weg moeten leggen om dit uit te sluiten. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Codx Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden (aangepast) 19 minuten geleden, Schotelspeller zei: Nooit van een ‘vieze glasfiber ‘ gehoord, het zijn toch puur lichtsignalen? Het doet het of het doet het niet? Internet komt strak aan. Ja maar wat is licht, dat is toch ook een signaal alleen met een hele hoge frequentie of kleine golflengte. Maar goed besides the point. Als het uiteinde van de vezel ooit per ongeluk is aangeraakt is de kans aanwezig dat het signaal daardoor slecht is en de vezel moet worden schoongemaakt. Maar men kan dit allemaal doormeten. Maar even voor de duidelijkheid, waar is die box nou getest toen die 29.1 dB aangaf op 240 mhz ? Was dat MET de 20 meter kabel er tussen of met een kort kabeltje bij het AOP/ONT want besef, nogmaals je verliest hoe dan ook een aantal dB's door die lange kabel, dat kun je meteen terug zien aan de signaal waarde. Want het zou niet op beide plekke 29.1 dB moeten zijn. En dat verlies van die kabel zou je moeten kunnen compenseren met een versterker direct na het AOP/ONT want daar is het signaal nog op de juiste waarde als het daadwerkelijk goed binnenkomt. Daarom is het ook zo belangrijk om DAAR te testen en niet 20 meter verder. 9 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Schotelspeller Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden (aangepast) 20 minuten geleden, hugogertie zei: De aansluiting heb ik niet lopen via de router. Ik heb een Huawei kastje waar een F connector en een RJ45 op zit. De RJ45 zit op mijn Fritzbox die ons internet regelt en eigendom van ons is, de F connector stuurt mijn TV aan via de coax Koka 799. Ik heb totaal geen slechte signalen en alles werkt prima. Ik heb signaal met diverse splitters en een paar aansluitingen gerealiseerd met meer dan 50 meter coax, hier heb ik dan wel een Hirschman versterker tussen gezet die we kunnen regelen. Het enige manco aan Trined vind ik de kwaliteit van de radio zenders die zogenaamd op FM worden uitgezonden, zeer matig waarbij het lijkt of naar AM stereo luister. Nu maakt het me vrij weinig uit wat ze op "FM" aanbieden omdat wij dat hier toch niet gebruiken maar ik heb wel even getest en het direct afgeschreven. FM Radio ervaring kan ik beamen! Erg jammer, dit kunnen ze net zo goed helemaal weglaten op die manier, ik vroeg me al af of het aan mij lag haha. als jij geen storingen hebt op 24 Kitchen, Festival, VRT1, Comedy Central etc, is er iets anders aan de hand hier. Grote vraag is wát. Ik sluit 100% uit dat mijn eigen bekabeling niet goed zou zijn. Zelfs met al het denkbare er tussenuit blijft het probleem. Maar vanaf 264 Mhz en hoger is alles dus wél goed, 9 uren geleden aangepast door Schotelspeller
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 3 minuten geleden, Schotelspeller zei: Ik sluit 100% uit dat mijn eigen bekabeling niet goed zou zijn. gewaagde veronderstelling maar oké ik heb al wat storingen gehad van extreem tot totaal onverwacht. Zoals bijvoorbeeld een Märklin H0 treinset met afstandsbesturing. Naach - Shortcut Djuma Soundsystems, 6RAJ
Schotelspeller Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) 9 minuten geleden, Tonskidutch zei: gewaagde veronderstelling maar oké ik heb al wat storingen gehad van extreem tot totaal onverwacht. Zoals bijvoorbeeld een Märklin H0 treinset met afstandsbesturing. Nou, ik heb een tuner pal naast het modem gezet en er een voorgemonteerde coax op. Korter kón niet eens meer. Zelfde verhaal. Het komt gewoon als een grote bak storing uit de coax uitgang van dat modem. Dan is dus of het modem verrot geleverd of er zit elders een storing. Maar ik kan er niks aan zien. En ik ga beslist niet zelf aan dat glasvezelkastje morrelen. Is allemaal door diverse monteurs aangelegd, als die het niet goed hebben gedaan houdt het op. heb me wel verbaasd over werkwijze ODF! Eerst hebben tijdenlang die kabels NIET afgedopt uit de grond gestoken gezeten, bij het aanleggen naar binnen is een kluwen kabel in de kruipruimte van heb ik me jou daar! Maar maakt dat uit met glasvezel? Ik zie er geen knik in zitten of zo. De aansluiting naar bunnen en het ont kastje is ook door de oostblokkers geïnstalleerd. Werken die netjes? Verstaan kon ik ze amper. Ze hebben wel alles getest. Maar dat deed mijn installateur van trined ook ‘80 db’, hij zette er zelfs een 10 db demper tussen want ik had ‘te sterk signaal op de coax’, ja natuurlijk heb ik het al zonder die demper ertussen geprobeerd. helaas nam hij niet de moeite toen om de tv signalen ook optisch te checken en weg was ie alweer. 8 uren geleden aangepast door Schotelspeller
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden De glasvezel wordt met een heel speciale cutter op lengte gebracht bij het kastje, daar ligt het meestal niet aan. Het kan alleen zoals je zelf schrijft aan de apparatuur liggen. Binnen of buiten! 18 minuten geleden, Schotelspeller zei: helaas nam hij niet de moeite toen om de tv signalen ook optisch te checken en weg was ie alweer. Nou zou ik er wel echt werk van gemaakt hebben dat ze dan terugkomen, hoe goedkoop ze dat ook trachten te houden qua inzet en uren. Dat heb ik dus ook met andere providers al 2 maal gehad en die monteurs hebben het ook echt kunnen oplossen. Over die Roemeense grafgravers die lekker goedkoop de glasvezel onder je stoeptegels hebben gelegd, daar gaat het niet over. Naach - Shortcut Djuma Soundsystems, 6RAJ
kees321 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Je hebt >1 kabel en >1 ontvanger getest (als ik het goed heb), meer kun je niet doen. Wel opvallend, 240MHz, het einde van band III Kun je zien wat een naburige kanaal aan signaalsterkte heeft ? En, het zou een DAB frequentie kunnen zijn, maar toch onwaarschijnlijk, kanaal 13F, die zag ik nog nergens. https://en.wikipedia.org/wiki/Band_III#Radio 51 minuten geleden, hugogertie zei: Beinvloed je "slimme Meter" het signaal in je router niet? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat zijn hele korte uitzendingen. Zoiets heb ik wel meegemaakt met een draadloze thermometer buitenkastje, op ~ 430 MHz 51 minuten geleden, hugogertie zei: die zou je eens even wat verder weg moeten leggen om dit uit te sluiten. Even van de wand halen is altijd het proberen waard.
hugogertie Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 5 minuten geleden, kees321 zei: Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat zijn hele korte uitzendingen. Zoiets heb ik wel meegemaakt met een draadloze thermometer buitenkastje, op ~ 430 MHz Even van de wand halen is altijd het proberen waard. Is wel leuk even met de boorhamer wat weghalen....... Je kunt ook de Router even losnemen en op een grond neer leggen om te kijken of dit het signaal beïnvloed. 1 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Schotelspeller Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden 1 uur terug, kees321 zei: Je hebt >1 kabel en >1 ontvanger getest (als ik het goed heb), meer kun je niet doen. Wel opvallend, 240MHz, het einde van band III Kun je zien wat een naburige kanaal aan signaalsterkte heeft ? En, het zou een DAB frequentie kunnen zijn, maar toch onwaarschijnlijk, kanaal 13F, die zag ik nog nergens. https://en.wikipedia.org/wiki/Band_III#Radio Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat zijn hele korte uitzendingen. Zoiets heb ik wel meegemaakt met een draadloze thermometer buitenkastje, op ~ 430 MHz Even van de wand halen is altijd het proberen waard. Mutant, dreambox en philips tv al getest met telkens zelfde resultaat, ja: de naburige kanalen lopen telkens qua sterkte iets op. En worden de storingen minder, totdat ik bij 264 mhz alles strak heb, daarna loopt de sterkte op richting 35 db zo rond 500 mhz. wat ik frappant vind: de storingen fluctueren, soms is overdag het even iets beter, maar nog steeds niet goed. Ik zit sowieso niet in de buurt van zendmasten of zo. En rotte storende led lampen heb ik ook niet (je wilt niet weten wat die troep kan aanrichten met storing vooral op de vhf banden).
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 8 minuten geleden, Schotelspeller zei: wat ik frappant vind: de storingen fluctueren, soms is overdag het even iets beter, maar nog steeds niet goed. Ik zit sowieso niet in de buurt van zendmasten of zo. En rotte storende led lampen heb ik ook niet (je wilt niet weten wat die troep kan aanrichten met storing vooral op de vhf banden). ja of je buren dus...? Naach - Shortcut Djuma Soundsystems, 6RAJ
kees321 Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 41 minuten geleden, Schotelspeller zei: [..] de naburige kanalen lopen telkens qua sterkte iets op. En worden de storingen minder, totdat ik bij 264 mhz alles strak heb, daarna loopt de sterkte op richting 35 db zo rond 500 mhz. Dan lijkt het er op dat er een compensatie wordt gedaan voor kabelverliezen, coax heeft meer demping in de hogere frequenties. En dan niet helemaal op de juiste manier, misschien wel een instelling, met een potje oid ? Hoe dan ook zou ik dit weer voor leggen aan het kabelnet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen