minplus Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Elektrisch rijden, laden en terug leveren is iets voor rijke en enorm gesubsidieerde mensen die kunnen leasen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei Geplaatst: 30 mei Ja dat zijn Eurocommissarissen toch? Hurt Nils Wülker, Arne Jansen
Con Geplaatst: 30 mei Geplaatst: 30 mei (aangepast) Ik ben niet rijk, ben geen Eurocommissaris en lease niet. Ik heb een zéér bescheiden elektrisch autootje. In september ga ik (gelukkig) over naar een dynamisch energiecontract en dat scheelt duidelijk meer kosten om te rijden. Je kunt dan een flink aantal keren laden met geld toe... bij energie overschot. EN, ik ontlast het E-net een beetje. 30 mei aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
hugogertie Geplaatst: 11 juni Geplaatst: 11 juni Op 27-5-2026 om 17:34, ceesv zei: Elektrisch rijden begint vast te lopen, er wordt nu al opgeroepen niet tussen 16 en 20 uur je auto op te laden. Ik zeg juist met allen laden tussen 16.00 en 20.00 uur zodat alle kabels de grond uit branden. Denhaag verplicht nu om werkgevers een accubak aan te schaffen voor de privé gebruikers, Hybride, Benzine en diesel auto's worden niet geaccepteerd alleen de elektrabak anders volgt een fixe boete. Wij moeten bepaalde auto's vervangen, dus eerst maar eens bij de elektraboer nagevraagd of er een laadpaal bij hun huisaansluiting kan worden gerealiseerd........ ja.....in 2031 bent u aan de beurt wanneer alles volgens planning verloopt, alle kabels in deze wijk dienen te worden vervangen omdat deze huizen nog maar een 1 fase aansluiting hebben. Daarom nu iedereen laden tussen 16.00 uur en 20.00 uur en alles wat veelvraat aan elektrisch gebruikt inschakelen in deze periode dat geen kabel meer heel blijft...... Wordt er ook eerder wat vervangen........... stelletje idiote beleidsmakers daar in Brussel en DeHeag. Een boete opleggen voor iets wat je moet kopen maar niet kunt gebruiken anders volgt een boete omdat ze daar in Denhaag weer niet kunnen nadenken, vooruit kijken en dingen die in 2008 al bekend waren onder het tapijt hebben geveegd. Laat die gasten van het Europese Parlement hun maandelijkse idiote rit naar Straatsburg ook maar een boete opleggen indien ze te laat komen en de overuurtjes zeker niet vergoeden. Dat ze dat maandelijkse verhuizinkje naar Straatsburg maar eens per direct afschaffen dan kunnen die Europese belasting verhogingen ook eens vooruit worden geschoven. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
wanderer Geplaatst: 11 juni Geplaatst: 11 juni op een zomerse zonnige dag laat iedereen met panelen op hetzelfde moment zijn panelen uitschakelen in de meterkast.... Samsung 40D6510WS
Mojo Geplaatst: 11 juni Geplaatst: 11 juni 5 uren geleden, wanderer zei: op een zomerse zonnige dag laat iedereen met panelen op hetzelfde moment zijn panelen uitschakelen in de meterkast.... Die gedachte was bij ook al eens opgekomen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Con Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) Op 27-5-2026 om 15:25, ceesv zei: Eurocommissarissen klagen steen en been over hun maandelijkse rit naar Straatsburg per elektrische bolide. Via Politico jammeren ze over de lange laadpauzes. „De reis kan wel zeven uur duren.” Zo klagen kantoren van meerdere Eurocommissarissen over de lange laadpauzes van 20 tot 30 minuten en dat ze net als gewone automobilisten in de avond bij verlaten laadstations staan, terwijl ze graag naar huis willen. Het besluit om elektrische dienstauto’s aan te schaffen stamt nog uit de tijd van voormalig klimaatpaus Frans Timmermans. Hij kwam ook met allerlei regels die autofabrikanten dwingen om in de toekomst alleen nog maar elektrische auto’s te produceren. Daarnaast komt er dankzij Timmermans vanaf 2028 een klimaattaks die benzine en diesel nog duurder gaat maken. https://www.telegraaf.nl/binnenland/eurocommissarissen-klagen-over-rit-naar-straatsburg-met-elektrische-auto-reis-kan-wel-zeven-uur-duren/153476181.html Tja, het gewone volk zal doen als ik zeg, niet zoals ik doe. Nu weet ik niet wat de afstand is naar Straatsburg is maar het lijkt mij dat je sowieso in zo'n reis een keer moet rusten en als je DC laadt (wat relatief kort duurt), dan kun je gelijk een (verplichte) pauze nemen. Ik zie het probleem niet. Je moet dan uiteraard niet AC laden. 5 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 14 minuten geleden, Con zei: het lijkt mij dat je sowieso in zo'n reis een keer moet rusten Eurocommissarissen worden gereden in een dienstwagen met chauffeur. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld een BMW i 7, verbruik 20 kW/100 km. Gewicht is 2770 kg leeg. De weg tussen Straatsburg en Brussel kent hoogteverschillen, hogere rijsnelheid, met verwarming, ac etc, is de reikwijdte beduiden lager als de opgegeven 608 km. De afstand tussen de 2 plaatsen bedraagt 437 km, en met de rijstijl en hoogteverschillen is dat duidelijk te ver voor de accu. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 6 minuten geleden, ceesv zei: Eurocommissarissen worden gereden in een dienstwagen met chauffeur. Je moet dan denken aan bijvoorbeeld een BMW i 7, verbruik 20 kW/100 km. Gewicht is 2770 kg leeg. De weg tussen Straatsburg en Brussel kent hoogteverschillen, hogere rijsnelheid, met verwarming, ac etc, is de reikwijdte beduiden lager als de opgegeven 608 km. De afstand tussen de 2 plaatsen bedraagt 437 km, en met de rijstijl en hoogteverschillen is dat duidelijk te ver voor de accu. Ook een chauffeur moet af en toe ff .... en dan stop je toch een keer. Altijd weer die rotsmoezen van die vermaledijde Eurocommissarissen die het voorbeeld moeten geven. Wat maakt het nou uit dat een rit 20 minuten langer duurt? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 4 uren geleden 12 minuten geleden, Con zei: Wat maakt het nou uit dat een rit 20 minuten langer duurt? Met een diesel duurt die 20 minuten korter, en ze vinden het eng om s'avonds op een afgelegen laadplaats langs een snelweg stil te staan. En ze worden plotseling geconfronteerd met hun eigen beleid, en dat is schrikken. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Ja Eurocommissarissen zijn meestal geen briljante "automotive" kenners / experts en krijgen die accu KAR voorgeschoteld. Hurt Nils Wülker, Arne Jansen
minplus Geplaatst: 45 minuten geleden Geplaatst: 45 minuten geleden Die waanzin tussen Brussel en Straatsburg is typerend voor hoe slecht het met de Europese integratie is gesteld. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen