Rob001, schreef op 14 februari 2012 - 13:17 :
Ik heb de emmcache nu staan op 1,3,15. Stel ik heb 3 ontvangers die gebruik maken van de top-kaart en ik stel bij al die ontvangers de emmcache op 1,3,15 in. Dan heb ik kans dat een update meerdere keren geschreven wordt naar het kaartje. Maar dat kan geen kwaad ofzo?
Aangezien er dagen zijn dat het top-pakket niet wordt gebruikt kan het voorkomen dat het top-kaartje een paar dagen niet wordt aangesproken (en dus niet geupdate kan worden). Zodra één van de ontvangers dan gebruik gaat maken van het kaartje dan wordt die waarschijnlijk op dat moment wel geupdate. Kortom voor mij, denk ik, de meest veilige methode om de kaart up to date te houden?
Of kan ik het beter op een andere manier instellen?
De emmcache hoef je alleen in te stellen in oscam.server voor elke [reader] op de ontvanger waar de kaart in zit.
Op een client wordt de emmcache door oscam nooit gebruikt.
Als je oscam niet als client gebruikt, maar bijvoorbeeld mgcamd of CCCam, dan heeft deze ook een ingebouwde emmcache, wat het verkeer tussen client en server kan verminderen.
Als je het top-pakket enige dagen niet gebruikt, mag dat geen problemen geven.
Je komt pas in de problemen na 4-6 weken, als de top kaart zijn 'expire date' overschrijd.