Ga naar inhoud


"Expire Date" wordt niet bijgewerkt (services ingesteld)


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat dit gewoon een typo is, maar ik zie een klein foutje: services = eredivisielive,film1 en sport1 hd

Ik heb zelf wat wijzigingen gemaakt in de "standaard tekst" van de services dus dat kan kloppen.

 

Maar een andere vraag: hoe kan je zien dat de EMM requests naar de readers gaan? Is dit te halen uit het log venster bij "status"?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zodra je op status klikt, dan zou je in de WEBIF (helemaal beneden) informatie moeten zien. Het is mogelijk dat je de debug moet verhogen (dat kun je on the fly doen door één van de waardes aan te klikken).

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de services uitgeschakeld en afgestemd op rtl4 SD. Een update aangevraagd bij CD maar de kaart wordt niet geupdate.

 

Ik kan in de log niets ontdekken wat over EMM gaat. Wat zou ik kunnen proberen om de kaart geupdate te krijgen?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2012/02/10 14:21:08 5988D8 r dvbapiau emmtype=global, len=116, idx=3, cnt=1: written (435 ms) by lower

 

Zoiets zou er in je log moeten verschijnen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

2012/02/10 14:21:08 5988D8 r dvbapiau emmtype=global, len=116, idx=3, cnt=1: written (435 ms) by lower

 

Zoiets zou er in je log moeten verschijnen.

Bij mij komt er alleen maar: r dvbapiau emmtype=global, len=116, idx=46, cnt=91: skipped (0 ms) by kaartlezer_onder

 

Dus het lijkt wel of niet de juiste EMM's doorkomen of die niet wordt geschreven?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet eens een # voor emmcache = 1,3,2 onder reader en restart oscam en kijk dan eens?

Ik draai nu een paar uur met emmcache uitgeschakeld maar er wordt niets geupdate.

 

Het viel me op dat bij mijn readers "emmcache = 1,1,15" staat terwijl andere weer 1,3,2 gebruiken. Wat is de juiste (of wat is beter)?

 

In ieder geval update hij dus nog niets. Nog tips?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als ik jouw config met de mijne vergelijk, dan heb ik 2 dingen voor mijn reader wel gedefinieerd die hij niet hebt:

 

caid = 0100

ident = 0100:000000,00006A

 

 

Zet die er eens bij en kijk eens of dat verschil uitmaakt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jouw config met de mijne vergelijk, dan heb ik 2 dingen voor mijn reader wel gedefinieerd die hij niet hebt:

 

caid = 0100

ident = 0100:000000,00006A

 

 

Zet die er eens bij en kijk eens of dat verschil uitmaakt?

 

Die had ik er al bij staan. Ik denk dat je naar de config van "Lite On" hebt gekeken die had het er inderdaad niet bij staan. Bij mij staan ze gewoon erbij:

 

Hierbij mijn config:

............................

caid = 0100

detect = cd

mhz = 300

cardmhz = 357

ident = 0100:000000,00006A

...............

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij melding geeft dat EMM's skipped, dat komt waarschijnlijk omdat je "blockemm-g = 1" aan hebt staan. En dat maakt op zich niks uit, bij het testen zag ik dat de datums gewoon werden bijgewerkt.

 

@Wiz

Die CAID en IDENT is belangrijk, anders zal hij niet gaan updaten. Lite On had deze waardes toegevoegd en OSCam herstart, toen kwamen de updates bij hem wel binnen. Waarom de updates bij Rob001 niet binnenkomen, ik zie het niet direct waarom dit niet zou werken.

 

@Rob001

Kun jij je zaken instellen zoals in dit topic: http://www.sat4all.com/forums/topic/319993-oscam-met-originele-cd-of-tvv-kaart-in-dreambox/ want dit werkt gegarandeerd (ok, in mijn geval is het icm VDR, maar de config was afgezien van de DVBAPI instellingen exact hetzelfde)

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er net achter gekomen dat ik in een gelijkaardige situatie zit.

TVV kaart heeft bij management een expiry van 17/02/2012 en CDS één van 22/02; dus zal ook maar eens één en ander moeten nazien.

 

Heb wel andere box, maar vermoedelijk moet het dan toch ergens in de cfg's zitten

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij komt er alleen maar: r dvbapiau emmtype=global, len=116, idx=46, cnt=91: skipped (0 ms) by kaartlezer_onder

 

Dus het lijkt wel of niet de juiste EMM's doorkomen of die niet wordt geschreven?

Jou log geeft aan, dat er wel degelijk EMM's doorkomen.

'cnt=91' geeft aan dat deze emm al 91 keer eerder is gezien en overgeslagen.

Hoe vaak een emm aan de kaart aangeboden wordt is een instelling in oscam.server voor elke [reader].

Standaard is deze instelling vaak 'emmcache=1,3,15'.

De 1 geeft aan dat de emmcache actief is en de 3 geeft aan dat een unieke emm 3 keer aan de kaart wordt aangeboden.

Na 3 keer wordt deze dus niet meer verstuurd naar de kaart.

Als CDS een nieuwe emm gaat versturen om je kaart naar een latere datum te updaten, dan is deze nog niet eerder ontvangen en zal dus automatisch 3 keer naar de kaart verstuurd worden.

aangepast door adri
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rob001

Kun jij je zaken instellen zoals in dit topic: http://www.sat4all.c...rt-in-dreambox/ want dit werkt gegarandeerd (ok, in mijn geval is het icm VDR, maar de config was afgezien van de DVBAPI instellingen exact hetzelfde)

Ik had toevallig al de instellingen uit het topic als basis genomen voor mijn configuratie. Alles stond hetzelfde ingesteld behalve "oscam.dvbapi". In het topic stond iets over een oranje/witte kaart. Ik heb nu die instellingen gebruikt.

 

 

Standaard is deze instelling vaak 'emmcache=1,3,15'.

Ik heb emmcache al het hele weekend op 1,3,15 staan. Ik zie wel af en toe dat er een EMM doorheen komt (.....written.....). Maar de datum op de kaart is nog steeds niet geupdate.

 

Wat ik nog niet vermeld had is dat er in de betreffende dreambox 2 kaarten zitten. De kaart boven is wel goed geupdate maar de kaart onder (met het top-pakket) dus niet.

 

Iemand nog tips?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had toevallig al de instellingen uit het topic als basis genomen voor mijn configuratie. Alles stond hetzelfde ingesteld behalve "oscam.dvbapi". In het topic stond iets over een oranje/witte kaart. Ik heb nu die instellingen gebruikt.

 

 

 

Ik heb emmcache al het hele weekend op 1,3,15 staan. Ik zie wel af en toe dat er een EMM doorheen komt (.....written.....). Maar de datum op de kaart is nog steeds niet geupdate.

 

Wat ik nog niet vermeld had is dat er in de betreffende dreambox 2 kaarten zitten. De kaart boven is wel goed geupdate maar de kaart onder (met het top-pakket) dus niet.

 

Iemand nog tips?

Als je dvbapi gebruikt, dan worden door oscam alleen emm's ontvangen van de op dat moment actieve kaart.

Als je enige tijd naar een zender uit het top pakket kijkt, dan zullen er als het goed is ook emm's van je topkaart ontvangen en verwerkt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dvbapi gebruikt, dan worden door oscam alleen emm's ontvangen van de op dat moment actieve kaart.

Als je enige tijd naar een zender uit het top pakket kijkt, dan zullen er als het goed is ook emm's van je topkaart ontvangen en verwerkt worden.

Is er ook een andere manier dan? Ik bedoel dat je dvbapi niet gebruikt om de EMM's te ontvangen maar dat je het op een andere manier oplost.

Kan op die (eventuele) andere manier de kaart dan wel geupdate worden zonder dat je die zender bekijkt?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...