Ga naar inhoud


"Expire Date" wordt niet bijgewerkt (services ingesteld)


Aanbevolen berichten

Als je dvbapi gebruikt, dan worden door oscam alleen emm's ontvangen van de op dat moment actieve kaart.

Als je enige tijd naar een zender uit het top pakket kijkt, dan zullen er als het goed is ook emm's van je topkaart ontvangen en verwerkt worden.

Begrijp ik het goed dat de ontvanger waar het kaartje in zit op het top-pakket afgestemd moet zijn om EMM's te kunnen ontvangen? Als dat zo is dan is dat waarschijnlijk het probleem. Het top kaartje zit bij mij in een SD ontvanger (DM7025+). Het top-pakket wordt dus nooit door de ontvanger zelf bekeken maar altijd door users die intern verbonden zijn met de DM7025+.

 

Is dit de mogelijke oorzaak? Is de enige oplossing het kaartje verhuizen naar een HD ontvanger of kan ik instellingen veranderen? (zie de post hiervoor)

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ondertussen heb ik het zelf opgelost. Ik heb bij de users die de top-kaart gebruiken. "AU" op "1" gezet. Heel simpel maar dus even niet aan gedacht. Het probleem zat hem dus blijkbaar dat de ontvanger waar de top-kaart in zat de top kanalen zelf niet bekijkt dus daar ook geen update heen stuurt.

 

Ik heb toch nog een vervolg vraag: Als ik bij alle users "AU" op "1" zet kan dan sturen al mijn users updates naar de kaart. Komen dan dezelfde updates meerdere malen binnen of regelt Oscam zelf dat de overige updates niet doorkomen? Of moet ik dit begrenzen dat maar één user de AU mag doen?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan je regelen met de emmcache, en je kan emms blocken per categorie als je dat zou willen per reader.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je regelen met de emmcache, en je kan emms blocken per categorie als je dat zou willen per reader.

Ik heb de emmcache nu staan op 1,3,15. Stel ik heb 3 ontvangers die gebruik maken van de top-kaart en ik stel bij al die ontvangers de emmcache op 1,3,15 in. Dan heb ik kans dat een update meerdere keren geschreven wordt naar het kaartje. Maar dat kan geen kwaad ofzo?

 

Aangezien er dagen zijn dat het top-pakket niet wordt gebruikt kan het voorkomen dat het top-kaartje een paar dagen niet wordt aangesproken (en dus niet geupdate kan worden). Zodra één van de ontvangers dan gebruik gaat maken van het kaartje dan wordt die waarschijnlijk op dat moment wel geupdate. Kortom voor mij, denk ik, de meest veilige methode om de kaart up to date te houden?

 

Of kan ik het beter op een andere manier instellen?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de emmcache nu staan op 1,3,15. Stel ik heb 3 ontvangers die gebruik maken van de top-kaart en ik stel bij al die ontvangers de emmcache op 1,3,15 in. Dan heb ik kans dat een update meerdere keren geschreven wordt naar het kaartje. Maar dat kan geen kwaad ofzo?

 

Aangezien er dagen zijn dat het top-pakket niet wordt gebruikt kan het voorkomen dat het top-kaartje een paar dagen niet wordt aangesproken (en dus niet geupdate kan worden). Zodra één van de ontvangers dan gebruik gaat maken van het kaartje dan wordt die waarschijnlijk op dat moment wel geupdate. Kortom voor mij, denk ik, de meest veilige methode om de kaart up to date te houden?

 

Of kan ik het beter op een andere manier instellen?

De emmcache hoef je alleen in te stellen in oscam.server voor elke [reader] op de ontvanger waar de kaart in zit.

Op een client wordt de emmcache door oscam nooit gebruikt.

Als je oscam niet als client gebruikt, maar bijvoorbeeld mgcamd of CCCam, dan heeft deze ook een ingebouwde emmcache, wat het verkeer tussen client en server kan verminderen.

 

Als je het top-pakket enige dagen niet gebruikt, mag dat geen problemen geven.

Je komt pas in de problemen na 4-6 weken, als de top kaart zijn 'expire date' overschrijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De emmcache hoef je alleen in te stellen in oscam.server voor elke [reader] op de ontvanger waar de kaart in zit.

Op een client wordt de emmcache door oscam nooit gebruikt.

Als je oscam niet als client gebruikt, maar bijvoorbeeld mgcamd of CCCam, dan heeft deze ook een ingebouwde emmcache, wat het verkeer tussen client en server kan verminderen.

Dus even voor de duidelijkheid:

 

Op de ontvanger waar de kaart in zit stel ik het volgende in

 

Oscam.server:

[reader]

.......

emmcache = 1,3,15

.......

 

Als ik dan vervolgens bij de users die de kaart aan kunnen spreken instel:

oscam.user:

[account]

.......

au = 1

.......

--> dus zonder emmcache = ....

 

Elke keer als één van de users de top-kaart gebruikt dan worden, indien er EMM's binnen komen deze doorgegeven aan de kaart. De instelling emmcache 1,3,15 zorgt ervoor dat de EMM 3x wordt aangeboden en dan niet meer. Onafhankelijk van hoeveel users de EMM's doorgeven?

 

Klopt mijn theorie zo?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja. Emmcache houdt bij welke emms er al eens langs gekomen zijn. Dus emms die al eens voorbij gekomen zijn zullen na 3x niet meer worden geschreven. Komen er unieke emms voorbij dan zullen die alsnog geschreven worden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dan ga ik het zo doen.

 

In ieder geval iedereen bedankt die me verder op weg heeft geholpen. Wat mij betreft kan het onderwerp worden afgesloten omdat het probleem opgelost is.

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...