Ga naar inhoud


Miele wasmachine schokbrekers vervangen?


gratje65

Aanbevolen berichten

Betreft: Miele Novotronic W8535. Model W853 W8535 HW0202

 

Tijdens het centrifugeren maakt de machine een enorm lawaai, de schrik slaat je om het hard. Een laagvliegende straaljager is er niks bij. En bij gewoon wassen hoor je niets vreemds.

 

Lagerspeling gecontroleerd maar kan geen afwijking vinden, lijkt op schokbrekerprobleem.

 

Is dit zelf goed te vervangen? Of is er een ander probleem aanwezig wat ik niet gevonden heb?

 

Dank alvast,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij defecte schokbrekers staat de trommel en machine vooral tijdens het centrifugeren erg te schudden en hoor je ook vaak gebonk omdat de trommel tegen de behuizing slaat. Dit is vooral tijdens het starten van het centrifugeren, als hij op snelheid komt word het minder.

Een hard gierend geluid wijst op een lager probleem.

Bij een laag toerental hoor je dan niets vreemds, maar bij een hoog toerental dat gierende geluid.

Mogelijk dat er een keerring defect is waardoor er water in het lager komt en het vet langzaamaan verdwijnt.

Dat je (nog) geen speling voelt kan best., maar uiteindelijk begeeft het lager het totaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een hard bonkend geluid wat beangstigend overkomt. Maar echt staan schudden is me niet opgevallen. (type nummer machine staat bovenaan.) Miele heeft een voorkant die als een deur open kan. Dit zal ik morgen gaan doen en de boel nog eens goed bekijken. De schokbrekers zal ik demonteren om te zien of ze nog werken. Met de deur open laten centrifugeren is misschien ook nog een mogelijkheid.

 

Als het toch het lager is heb ik een stevig probleem, dan moet de hele trommel eruit. Ben je lekker mee.

 

Dank voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de schokbrekers wil vervangen moet je de voorplaat verwijderen.

het gebeurt wel eens dat het trommelkruis is gescheurd dan hoor je

bij het draaien met de hand niets

maar je kan het wel voelen als je weet hoe

 

https://www3.miele.de/webetd/WebPages/Image/ImageRetriever.aspx?dokart=4&file=5072690-010.TIFF&width=502

Link werkt niet, vraagt een wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het al vaker gedaan, het is een behoorlijke slooppartij om het lager te vervangen, je houd uiteindelijk een kale buitenkant over, om het lager te vervangen, de hele trommel moet er uit.

 

Bij een defecte schokbreker heeft de machine de neiging om door het washok heen te stuiteren.

 

Je houd er dan wel weer een als nieuw lopende machine aan over die weer heel wat jaartjes door kan.

In het filmpje kan je zien hoever de machine uit elkaar moet.

http://www.youtube.com/watch?v=Pp699AxxGiA

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,dat in elkaar zetten is natuurlijk niet bedoeld voor mensen met 2 linker handen,je moet wel kennis van zaken hebben nl ook hoe je er een nieuw lager inzet,en..niet   vergeten een nieuwe  simmering te monteren,anders is het lager binnen de kortse keren weer kapot,dat laten ze natuurlijk niet zien in het video clipje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de trommel op en neer bewegen? Dan kan je trommelkruis gescheurd zijn, heb ik zelf drie weken geleden geconstateerd, ook bij eenzelfde soort wasmachine. De onze was 13 jaar oud, veel gewassen op 40/50 graden, oplossing nieuwe machine. Kosten eventuele reparatie 400 euro (nieuw trommelkruis en trommel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurd maar ik ben achter wat het probleem is na een pittig potje sleutelen.

 

Op de foto zie je dat het binnenkruis lelijk gescheurd is. Dus de "kruisjongens" hebben het gelijk aan hun kant.

 

Wie heeft er nog een lumineus idee? Ik weet niet of dit ook los te koop is, laat staan waar. Einde verhaal?



 

post-61349-0-39369700-1367680700_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toeter schreef op 30 april het volgende:

 

Kun je de trommel op en neer bewegen? Dan kan je trommelkruis gescheurd
zijn, heb ik zelf drie weken geleden geconstateerd, ook bij eenzelfde
soort wasmachine. De onze was 13 jaar oud, veel gewassen op 40/50
graden, oplossing nieuwe machine. Kosten eventuele reparatie 400 euro
(nieuw trommelkruis en trommel)

 

De vraag is dus hoe oud je machine is en of je er nog 400 Euro voor over hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...