Ga naar inhoud

DVB-receivers

Hier vragen over DVB-receivers

Subforums:

1. Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

377,2k

Vragen over gigablue receivers

2,6k

Vragen over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen receivers

48,4k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14,7k

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

74k

Alles over de Enigma2 receivers van Xtrend!

12,8k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1,7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1,8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1,8k
47.521 onderwerpen in dit forum

• 1 reactie
    • 3,5k weergaven
    • 7 reacties
    • 3,9k weergaven
  1. [Strong] Geen kanalen

• 6 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 6 reacties
    • 2k weergaven
  2. [TF5000PVR] Boomerang wel geluid, geen beeld ?

• 3 reacties
    • 1,9k weergaven
    • 5 reacties
    • 1,3k weergaven
  3. [TF7700/7710HDPVR] Settings ITV HD 1 2 3 4

• 57 reacties
    • 32,2k weergaven
    • 4 reacties
    • 5,5k weergaven
    • 1 reactie
    • 1,7k weergaven
  4. [TF5000] welke cam?

• 5 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 5 reacties
    • 2,8k weergaven
    • 9 reacties
    • 4,6k weergaven
  5. krijg HDD niet aan de praat

• 13 reacties
    • 1,9k weergaven
  6. Films kijken via de Kathrein ufs 910?

• 3 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,5k weergaven
  7. Humax HDCI-2000, upgrade noodzakelijk???

• 1 reactie
    • 879 weergaven
    • 5 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 7 reacties
    • 3,4k weergaven
  8. BL voor kaon KSC 570H

• 4 reacties
    • 653 weergaven
    • 0 reacties
    • 1k weergaven

• Ha, 😁 ik heb nog nooit hoeven schroeven om de 3 koppen opnieuw op het spoor te krijgen, dat is een feature dat eerder bij de carnavalszot hoort die wankelend terug loopt naar huis. We hebben het onlangs nog getest met mijn deck en dat Nakamichi ding van een kennis van me. De WoW en Flutter meter sloeg bij hem wel uit maar niet op mijn machine... Dus 😜
    • Hummm….daar kunnen we lang over discussiëren.  RGB heeft in z’n 3 kanalen een resolutie van 3 x 5 MHz. Dat kan composite video nooit bieden.  Daarvoor werd in Beta SP, componenten video gebruikt: Y, R-Y, B-Y. Daar was het 5 MHz en 2 x 2,5 MHz.  Dat was net zo goed. Het menselijk oog ziet geen goede resolutie in kleuren.  In feite de eerste vorm van analoge compressie.  Het kam filter was inderdaad een verdere verbetering.  In een studio omgeving had PAL wel een nadeel ten opzichte van NTSC.  PAL heeft (helaas) een 8er sequence. Dat wil zeggen dat bij editeren je om de 4 halfbeelden kon snijden.  Dat noemden we color framing.  Bij een beeldmixer merkte je daar niets van. Daar kon je instellen in welk halfbeeld de mixer moest werken. Of je liet het aan het toeval over.  In NTSC speelde dat geen rol. Je zette je edit in en uit punt in het 1e of 2e halfbeeld.  Ceesv zal het nog wel weten. 😂  
    • Die  "paar jaar geleden" was in juni 2014.   Dit "nieuwsfeit" speelde dus ruim 12 jaar geleden! (Dit even voor de volledigheid.) "Ander nieuws" of "Stokoude koe"?  
    • Dat was niet vanaf de Brocken maar Sonneberg? Dat is een best eind dan! Helaas is de Brocken TV zender uitgeschakeld en MDR zendt landelijk uit via DVB-T2.
    • Het is hier al duidelijk geworden dat PAL het beste kleursysteem was maar wat weinigen weten is dat in de laatste jaren voordat we naar digitaal gingen nog een grote doorbraak is gerealiseerd in de PAL signaal verwerking in TV toestellen en DVD recorders. Het mooie van een quadratuur gemoduleerd kleursignaal op 4,43 MHz was dat het nagenoeg onzichtbaar was toegevoegd aan het oorspronkelijke zwart wit signaal. In oude kleuren TV toestellen werd een sperfilter op die frequentie toegepast om het restant in het luminatie kanaal te onderdrukken. Later werd dit een laagdoorlaatfilter omdat dit een iets strakker beeld gaf op de kleurscheidingen. Echter had je dan iets minder resolutie en dat zag je aan de multiburst (steeds fijnere lijntjes) in het testbeeld. De rechtse twee blokken waren dan zwak(ker) gedefinieerd. Met de toenemende technische ontwikkeling kwam in de 90 er jaren het digital combfilter op de markt. Hierin werden 4 analoge beeldlijnen in tijd volledig opgeslagen en met elkaar verrekend. Het resultaat was een vrijwel perfecte scheiding tussen luminantie Y en chrominantie C.   In het testbeeld zag je dan geen ritssluiting meer tussen de kleurbalken en de fijne lijntjes liepen maximaal door tot het laatste blok! Ik heb zo'n IC in mijn Nokia TV gebouwd en het resultaat was schitterend. Ook DVD recorders werden hier standaard mee uitgerust waardoor PAL resolutie niet onderdeed voor RGB. Hierdoor heb ik perfecte opnamen kunnen maken van een hele serie testbeelden uit een Rohde& Schwarz generator op composiet video basis.   Het was eigenlijk de kers op de taart van Walter Bruch die PAL heeft uitgevonden. Het trieste is dat hij zelf net niet meer heeft meegemaakt hoe zijn geniale idee verder is gekomen. In feite was het een praktischere oplossing dan het voorgaande MAC concept waarbij luminatie en chrominantie in tijd na elkaar werden geplaatst om ze perfect te kunnen scheiden.
  • Nieuwe aanmaken...